sker Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Den tyska högtalartillverkaren Audio Physic har gjort en efterföljare till sin gamla highend högtalare Caldera. Se länk: http://www.audiophysic.de/produkte/caldera/index_e.html MVH Quote
eliot Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Jag har vetat att den varit på gång ett tag men jag visste inte om den skulle avlösa Kronos som toppmodell eftersom den tidigare Caldera var toppmodell innan Kronos kom. - Det gör den tydligen inte utan Kronos är tydligen fortfarande deras toppmodell. Här är bild på den nya Caldera: Mått: (hxbxd) 1190 mm x 285 mm x 495 mm Vikt: 60 kg Rekommenderad uteffekt: 40 - 400 Watts Impedans: 4 Ohms Frekvensomfång: 22 Hz - 40 kHz Känslighet: 89 dB //Eliot Quote
sker Posted May 7, 2005 Author Posted May 7, 2005 Jag har vetat att den varit på gång ett tag men jag visste inte om den skulle avlösa Kronos som toppmodell eftersom den tidigare Caldera var toppmodell innan Kronos kom. Kronos blir nog inte avlöst på ett tag, känns inte som AP har råd att utveckla en högtalare i Kronos prisklassen så ofta. Var det inte Medea som var AP:s tidigare toppmodell eller var den äldre Caldera avlösare till denna? Quote
mikael2 Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Kronos försvann på ett märkligt sett från Stereophiles recommended lista...tror motiveringen var att den var för dyr mht prestandan eller nåt liknande. Trots det så finns monoblocken från Wavac för 350000 USD ( ) kvar på listan. Hur tänker de egentligen :clown: Quote
sker Posted May 7, 2005 Author Posted May 7, 2005 Kronos försvann på ett märkligt sett från Stereophiles recommended lista...tror motiveringen var att den var för dyr mht prestandan eller nåt liknande. Trots det så finns monoblocken från Wavac för 350000 USD ( ) kvar på listan. Hur tänker de egentligen Lite konstigt då resultatet av Wavac var i stil med att den inte var värd pengarna Quote
Guest Audio Concept Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Eftersom Audio Physics är en gammal favorit så måste jag få berätta om en urbra kombination som vi kör i butiken för tillfället. Det är Audio Physics Tempo som tillsammans med Leben (2 x 12W rör) och Bluenote KOALA CD (också med rör) ger riktiga välljudsrysningar. Provlyssning rekommenderas! I all vänlighet.... Audio Concept, Robert Quote
octavia rs Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Finns ett test i Tyska Stereoplay nu. Test av nya Caldera. Quote
juha Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Med lite tur så har jag sådan här för test nu i höst Är lite sugen att prova Quote
MartinH Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Men Juha, du ska ju ha Kharma !! /Martin Med lite tur så har jag sådan här för test nu i höst Är lite sugen att prova <{POST_SNAPBACK}> Quote
Ekman Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Klart du inte ska ha Kharma AP är ju bättre tycker inte tempo5 med bara rör till låter som en kul kombo =( AP med den diskanten har alldeles för lite energi upptill redan innan rören får göra sitt. Quote
juha Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Ja jag skulle 800D men det skulle vara för förutsägbart, ska prova och lyssna runt så mycket jag hinner innan jag hamnar i klistret igen Har blivit lovad en dust med AP och det kan jag inte säga nej till, Kharma är inte uträknat...än. Quote
MartinH Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Mmm, nästa vecka börjar lysningarna på Kharma CRM 3.2 FE... Känsla av att det kommer köras 8or runt en hel del av konkurenterna !! /M Quote
thli72 Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Clearaudio Statement spelaren i bakgrunden är bara för cool . Men vad är det för elektronik? (de grå/svarta prylarna). Clearaudio Statement Quote
Ekman Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 dom är ruskigt snygga, det är ju en isotek nova på bilderna också Quote
Ekman Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 dom är ruskigt snygga i det träslaget sen så är det clearaudios phonosteg, isotek nova och purist audio kablar tror jag men vad är cd-spelaren för något märke?? Quote
K-man Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 CD-spelaren...hmmm...jag har sett den någonstans...tänka tänka tänka... \\K-man Quote
Guest Zalve Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Tyvärr vet jag ser jag inte var det står på spelaren, men det kanske hjälper er andra. Quote
eliot Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Tyvärr vet jag ser jag inte var det står på spelaren, men det kanske hjälper er andra. - Då kanske jag kan hjälpa till: det är EXIMUS från April Music Mvh, Eliot Quote
K-man Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Jajust det Eliot, det stämmer gott...nu skall jag bara komma på i vilket sammanhang jag sett denna spelare...vad trött man blir!!! \\K-man Quote
sker Posted August 23, 2005 Author Posted August 23, 2005 För de som läser Sterophile regelbundet så kunde man se Eximus från CES i Las Vegas i årets maj numer. Eximus består av en transport T1 och en dac/försteg DPI med digital volymkontroll. Den nedersta lådan är ett slutsteg S1. Varje låda ska tydligen kosta 7995 dollar. MVH Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.