Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har vetat att den varit på gång ett tag men jag visste inte om den skulle avlösa Kronos som toppmodell eftersom den tidigare Caldera var toppmodell innan Kronos kom.

- Det gör den tydligen inte utan Kronos är tydligen fortfarande deras toppmodell. Här är bild på den nya Caldera:

caldera0.jpg

Mått: (hxbxd) 1190 mm x 285 mm x 495 mm

Vikt: 60 kg

Rekommenderad uteffekt: 40 - 400 Watts

Impedans: 4 Ohms

Frekvensomfång: 22 Hz - 40 kHz

Känslighet: 89 dB

//Eliot

Posted
Jag har vetat att den varit på gång ett tag men jag visste inte om den skulle avlösa Kronos som toppmodell eftersom den tidigare Caldera var toppmodell innan Kronos kom.

Kronos blir nog inte avlöst på ett tag, känns inte som AP har råd att utveckla en högtalare i Kronos prisklassen så ofta. Var det inte Medea som var AP:s tidigare toppmodell eller var den äldre Caldera avlösare till denna?

Posted

Kronos försvann på ett märkligt sett från Stereophiles recommended lista...tror motiveringen var att den var för dyr mht prestandan eller nåt liknande.

Trots det så finns monoblocken från Wavac för 350000 USD ( :o ) kvar på listan. Hur tänker de egentligen :?: :clown:

Posted
Kronos försvann på ett märkligt sett från Stereophiles recommended lista...tror motiveringen var att den var för dyr mht prestandan eller nåt liknande.

Trots det så finns monoblocken från Wavac för 350000 USD (  ) kvar på listan. Hur tänker de egentligen

Lite konstigt då resultatet av Wavac var i stil med att den inte var värd pengarna

Guest Audio Concept
Posted

Eftersom Audio Physics är en gammal favorit så måste jag få berätta om en urbra kombination som vi kör i butiken för tillfället.

Det är Audio Physics Tempo som tillsammans med Leben (2 x 12W rör) och Bluenote KOALA CD (också med rör) ger riktiga välljudsrysningar.

Provlyssning rekommenderas!

I all vänlighet....

Audio Concept, Robert

• 2 months later...
Posted

Klart du inte ska ha Kharma AP är ju bättre :D

tycker inte tempo5 med bara rör till låter som en kul kombo =(

AP med den diskanten har alldeles för lite energi upptill redan innan rören får göra sitt.

Posted

Ja jag skulle 800D men det skulle vara för förutsägbart, ska prova och lyssna runt så mycket jag hinner innan jag hamnar i klistret igen :)

Har blivit lovad en dust med AP och det kan jag inte säga nej till, Kharma är inte uträknat...än.

Posted

Mmm, nästa vecka börjar lysningarna på Kharma CRM 3.2 FE...

Känsla av att det kommer köras 8or runt en hel del av konkurenterna !! :D

/M

Posted

dom är ruskigt snygga i det träslaget :) sen så är det clearaudios phonosteg, isotek nova och purist audio kablar tror jag men vad är cd-spelaren för något märke??

Posted

Tyvärr vet jag ser jag inte var det står på spelaren, men det kanske hjälper er andra. :)

IMG_4263.jpg

• 2 weeks later...
Posted

För de som läser Sterophile regelbundet så kunde man se Eximus från CES i Las Vegas i årets maj numer. Eximus består av en transport T1 och en dac/försteg DPI med digital volymkontroll. Den nedersta lådan är ett slutsteg S1. Varje låda ska tydligen kosta 7995 dollar.

MVH