Neodynium Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Idag Fredag och imorgon Lördag är det demo på Ljudcenter i Halmstad. Jag var där idag och lyssnade och tog lite bilder! Ni som har möjlighet tycker jag skall ta er dit och ta en lyssning! Här ser ni riggen! Mer bilder och lyssningsintryck kommer! /Neo Quote
Merkurius Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Coolt Är det nån som ska dit imorrn och som åker från Göteborg eller passerar Göteborg så hakar jag gärna på. Ring 031-211 967 Quote
K-man Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Härligt Neo! Då får vi lite goa bilder att titta på ikväll med!! \\K-man Quote
Ranefjord Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Blev man lite sugen. Hur länge ska det spelas imorgon? Quote
Timbre™ Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Vidvinklar är inte fel när man plåtar lyssningsrum... :cool: Det här ser lovande ut... Quote
Labbe Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Skall det bara demas svensk tillverkat eller blir det annat också?? Läckert i vilket fall som. Quote
Neodynium Posted May 6, 2005 Author Posted May 6, 2005 Jag har faktiskt dålig koll vilka tider de har öppet. Men så länge det är folk som vill lyssna så har jag en känsla att de kör på! Bäst är väl iof att ringa och kolla, 035-191100 Sladd nämnde att slutstegen gärna vill stå på några dagar så det lär ju låta tom bättre på lördagen! Vissa bilder blev kanske lite "långa/stora" men det får ni leva med. Hificonsult har satsat på snyggt visningsmaterial! Klart proffsigt! /Neo Quote
Neodynium Posted May 6, 2005 Author Posted May 6, 2005 Skall det bara demas svensk tillverkat eller blir det annat också?? Läckert i vilket fall som. <{POST_SNAPBACK}> Kablarna var inte ifrån Sverige utan ifrån Usa, Transparent! Annars var det helsvensk demo så att säga! /Neo Quote
Guest krelle Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Nedersta baselementet på venus ser lite konstiga ut. Är det någon nyhet med detta element på högtalarna eller ser jag fel? mvh Krelle Quote
Guest krelle Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Det kanske är ett bakåtvänt element? Dessa bestar verkar riktigt bra iallafall, hörde dom på en knökfull sthlmsmässa men man hörde ju att det var riktigt bra grejer trots omständigheter..........mvh Krelle Quote
Ranefjord Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Någon som ska dit som har vägarna inom Kristianstad? =) Quote
K-man Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Krelle, den nedersta basen som du ser sitter i en isobarikkonfiguration, så det sitter alltså ett likadant element till mitt emot det element som vi ser. ...det sitter ett baselement ännu längre den i denna låda...en slav, riktad nedåt. \\K-man Quote
Neodynium Posted May 7, 2005 Author Posted May 7, 2005 Högtalarkablarna var som gjorda för Beowulf och Venus med sina 4 kontakter i varje sida. När de mindre QRS högtalarna var inkopplade och kördes med Thoren så räckte 2 bra! De små rackarna imponerade mycket på mig.. ruskigt mycket välljud för pengarna!!! /Neo Quote
Bravo Posted May 8, 2005 Posted May 8, 2005 Det tål att upprepas, västkusten är bäst på strereo. Quote
Neodynium Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Fina kontakter och rejäl gjord bakplåt på Venusen! /Neo Quote
Neodynium Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Här ser vi självaste Sladd som står och demar ett par Venus. Många var mycket imponerade av ljudet och en tackade tom Sladd för upplevelsen! Sånt måste vara kul att få höra när man demar. /Neo Quote
Neodynium Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Sladd nämnde att just detta paret var deras jobb exemplar och inte den slutgiltiga versionen. Finns en här i Halmstad som sitter på ett par Venus.. är nog dags att besöka honom snart! /Neo Quote
sladd Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Sladd ser onekligen stolt ut Det ska han vara. <{POST_SNAPBACK}> Halmstad börjar bli rena Venus-fästet. 4 par sålda till denna kommun! mvh . Quote
Ekman Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 ska basen se ut sådär i dom färdiga högtalarna?? jag är intresserad av att se hur fötterna till venus ser ut, några bilder på dom Quote
Sanoj Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 ska basen se ut sådär i dom färdiga högtalarna?? Det sitter normalt sett ett tygskydd för öppningen. // Jonas Quote
Ekman Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 jo men är konstruktionen ändrad nu? var inte basen riktad utåt förut? Quote
Neodynium Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Tror jag missade en bild på fötterna dessvärre. Får gräva lite och se men jag tror inte jag fick med dem i "Närbild". Mvh, /Neo Quote
Neodynium Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Halmstad börjar bli rena Venus-fästet. 4 par sålda till denna kommun! mvh . <{POST_SNAPBACK}> Va skoj! 4 par? Oj oj.. inte illa! /Neo Quote
Sanoj Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 jo men är konstruktionen ändrad nu? var inte basen riktad utåt förut? Nä, du tänker nog på den övre basen. Den sitter utåt. // Jonas Quote
sladd Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Nä, du tänker nog på den övre basen. Den sitter utåt. // Jonas <{POST_SNAPBACK}> Hej! Kanske tänker Ekman på Saturnus och Neptunus vars basar stack ut från själva lådan med magneten före? På Venus bestämde vi oss för att ha samma princip men bygga in det så att inga magneter stack ut från lådan. Det ser lite...roligt ut. Paret på bilden är i Päron, det är det första paret som byggdes och de högtalare som varit värd för alla ändringar och justeringar innan Venuskonceptet kunde kallas för färdigt. Just detta paret såldes efter demon i Halmstad så de får bo kvar. Skillnaden mellan denna och de andra som byggts är två. Den sneda platta som toppen sitter på är bytt till en i trä, ger ett lite mer möbelaktigt utseende (och mindre Dart Wader ) Fötterna är nu grövre, i solid aluminium, 3 till antalet och alla är justerbara för att man skall få högtalaren rätt oavsett golv eller höjd på stol etc. Paret på bilden saknar tygskyddet framför 10"-basarna. Vi hade inte på första paret lärt oss hur mycket den massiva träfronten rörde sig i förhållande till den stumma mdf-ringen som tyget är klätt om. Nu går den inte i... Vi gör såklart ett par nya till ägaren. Tack för fina bilder Neo! mvh . Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.