Pipes Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Hej allihop! Är det någon här som har erfarenhet av Pioneers försteg C-90 eller deras slutsteg M-90. Jag vet att produkterna har några år på nacken men jag är trots detta intresserad. Jag hörde dem i förra veckan i en anläggning som jag har hört många gånger förut, men då med en Accuphase E-405 som förstärkare. Jag måste säga att jag blev oerhört förvånad då skillnaden mellan Pioneer kominationen och Accuphasen var betydligt mindre än vad jag hade trott, Accuphasen hade dock djupare och tydligare definierad bas samt ett bättre "flyt" i diskanten. Vad säger ni andra om Pioneer kombinationen? Quote
Guest johan Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Det ända jag kan säga att just dom du nämner e riktigt snygga Quote
hajen1 Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Hej ! Hade kombinationen i början på 90-talet. Snygg men jag tyckte att ljudet blev vasst, nästan skrikigt samt basfattigt. Högtalare då var ett par Rauna Njord och det är möjligt att just den kombinationen ej funkade bra ihop. Högtalarna var utmärkta tillsammans med Yamaha C4/M4 och sedemera en Accuphase E-305. hälsningar Hasse Quote
fredrik Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Jag körde ett tag med c-90 i kombination med rörslutsteg för dryga tio år sedan. Vad jag minns så tyckte jag att det lät helt OK och apparaten var ju riktigt tjusig. Hade också en PD-91 med en annan DAC och det var stiligt ihop. Men jag skulle tro att tiden har sprungit ifrån dessa något. Bytte sedarmera ut allt mot en Wadia och steget upp var ju rätt stort... Quote
Recommended Posts