Jump to content

Bänkar??


fredrik

Recommended Posts

Jag behöver en ny bänk till grejerna. Bekymren är dock flera. Dels måste den vara ganska bred, cirka 1,5 meter, detta för att dölja kablar och annat samt hindra barn att springa bakom högtalare. Dels ska den vara relativt hög, för att hindra samma barn överdrivet pillande på slädknappen till Wadian (redan nu är Gullan Bornemark och annat heta objekt för iläggande...). Jag har ju bara två apparater men behöver definitvt något som är stabilt, bara cd-spelaren väger ju över 25 kg och slutsteget ännu mer. Det måste också vara någorlunda estetiskt tilltalande eftersom grejerna står i vardagsrummet.

Eller kan det vara OK med en ranglig bänk om man exempelvis lägger en skiva från BDR under, det finns ju både "The Shelf" och "The Shelf for the Source" som tänkbara alternativ.

Jag är tacksam för alla förslag, kanske framförallt om någon har byggt eget eller annat.

Link to comment
Share on other sites

Det här låter som reklam :) men vi kommer snart att presentera en unik och enligt förhandsinformationen mycket läcker bänk som kan beställas i anpassad storlek och i personligt utförande. Göteborgshantverk kan man säga... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är också nyfiken på GBG-Bänken :)

Är i stort behov av bänk!

Kommer eventuellt köpa solid tech.

Tycker den går att kombinera på många olika sätt.

Timbre

Jag kan tänka mig att bli försöks-kanin till den nya bänken ;)

Mvh Anders :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma

Jag har nyligen bytt ut min hembyggda bänk mot Solid Techs nya.

Jag har 2 monoblocksbänkar och en med 4 hyllor varav dom 2 mittersta är fjädrade. Under alla bänkarna använder jag Disc of Silence.

Ljudet har blivit mer lättflytande med dessa bänkar och ljudbilden är klarare och djupare än innan. Frugan är helnöjd med bytet också då dom gav ett lyft utseendemässigt till rummet.

Om den höga hyllan klarar klättrande barn vet jag inte, men monoblockshyllorna kan inte ett barn välta med ett par Vitusar på :D

SolidTech_2a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är också nyfiken på GBG-Bänken :)

Jag kan tänka mig att bli försöks-kanin till den nya bänken :) 

Försökskaninen fanns på plats redan innan bänken och första exemplaret är beställt... :):mm: Det kommer att vara anpassat för rejäl signalkälla plus tungt slutsteg.

Link to comment
Share on other sites

Om den höga hyllan klarar klättrande barn vet jag inte, men monoblockshyllorna kan inte ett barn välta med ett par Vitusar på 
Vad kan dom där svetsaggregaten... Vitusarna väga måntro?

Försökskaninen fanns på plats redan innan bänken och första exemplaret är beställt...  Det kommer att vara anpassat för rejäl signalkälla plus tungt slutsteg.

Då är dom knappast ämnade för Icepowerbaserade slutsteg... :D

Link to comment
Share on other sites

Då är dom knappast ämnade för Icepowerbaserade slutsteg...   :D

Allt tyder på att bänken kan skräddarsys efter användarens önskemål samtidigt som grunddesignen (och den lär vara gedigen) är intakt. Bara väntar på att att få första exemplaret framför kameralinsen.

Link to comment
Share on other sites

Vad kostar Solid Tech? :blush

Är ute efter en ny bänk, men en 32" TV ska även kunna få plats.

Jorma: Vem skulle inte vara nöjd när det sååå jäkla snyggt som du har? Har svårt att tänka mig något snyggare alternativ. :mm:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma
Vad kostar Solid Tech?  :blush

Är ute efter en ny bänk, men en 32" TV ska även kunna få plats.

Jorma: Vem skulle inte vara nöjd när det sååå jäkla snyggt som du har? Har svårt att tänka mig något snyggare alternativ.  :mm:

Dom rack som jag har kostar för mittdelen med fyra hyllor ca. 9000 kr och för monoblocksställen ca. 3000/st. Men då är dom extrautrustade med Disk of silence undertill och 4hyllsracket är extrautrustad med 2 fjädrade hyllplan.

Detta pris är också med valnötsfaner som kostar lite extra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...