Mattias Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Tror aldrig vi har pratat melodifestvalmusik på forumet, men det är på tiden Skämt och sido, iår var det Caroline W som fångade mig. En ung tjej som dessutom har Ella Fitzgerald som förebild och redan sjunger på detta sätt, vilken röst! Visst det går inte att jämföra med de "stora" men ack så häftigt. Sen att hon sjunger just bossa, gör ju inte mig mindre svag Visst krävs finslipning, men vem behöver inte det Många har säkert hört låten "A Different kind of love" och det skall bli kul att höra denna skiva, tycker jag. Caroline W - Bossa Supernova Skivan släpptes idag, 050502. /Mattias Quote
Rutger Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Vaddå, svenska melodifestivalen? Är hon svensk? Kan man lyssna på henne någonstans. Brukar inte titta på den men såg eurovisionsgrejen, om det var nu senast eller året innan. Den inleddes med nåt okänt, jag fattade inte vem eller vad det var. Men det var bra: Sertab Erener, Turkiet. Sen såg jag att låten ju var fjolårsvinnaren... Gillar den, så allt är inte dåligt med melodifestivaler. (Såg vidare sen att Sertab faktiskt var en skolad koloratursopran i botten...) Quote
Bravo Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Tror aldrig vi har pratat melodifestvalmusik på forumet, men det är på tiden Host, host... Quote
Mattias Posted May 3, 2005 Author Posted May 3, 2005 Jajjemensan, Caroline W var med i den svenska melodifestivalen. Hon vann inte men jag trillade dit ordentligt! Kanske inte typisk melodifestivalmusik men en Bossa likt denna går alltid hem.... Vem som vann melodifestivalen? det enda jag kommer ihåg ordentligt var denna tös, jo det var ju en Örebro kille som vann kom jag på. Bland host och annat /Mattias Quote
eliot Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Vaddå, svenska melodifestivalen? Är hon svensk? Kan man lyssna på henne någonstans. Brukar inte titta på den men såg eurovisionsgrejen, om det var nu senast eller året innan. Den inleddes med nåt okänt, jag fattade inte vem eller vad det var. Men det var bra: Sertab Erener, Turkiet. Sen såg jag att låten ju var fjolårsvinnaren... Gillar den, så allt är inte dåligt med melodifestivaler. (Såg vidare sen att Sertab faktiskt var en skolad koloratursopran i botten...) - Jag var i Turkiet samma år som Sertab Erener hade vunnit med "Everyway that I can" eller som den heter på Turkiska: "Sen Üzülme Diye" ...och köpte då skivan som suvenir. Det den har gemensamt med flertalet Eurovisionslåtar är att man blir snabbt trött på den Då var de andra turkiska "pop"-skivorna som jag köpte "roligare".... Tillbaka till "topic" Skivan släpptes idag, 050502. - Har Du fått tag på skivan och kunnat lyssna Quote
Rutger Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Eliöt: Jag var i Turkiet samma år som Sertab Erener hade vunnit med "Everyway that I can" eller som den heter på Turkiska: "Sen Üzülme Diye" 2ÖÖ3, var det visst. Schysst av dig att resa dit å gratta. Jag var där 2ÖÖ1 och åkte då förbi hennes hemstad Izmir. Snacka om föraningar... Det den har gemensamt med flertalet Eurovisionslåtar är att man blir snabbt trött på den Då var de andra turkiska "pop"-skivorna som jag köpte "roligare".... Låten är en riktig låt och lika god som en ann! Jag sätter på Sertab varannan månad, känns riktigt bra. Fast bara den där låten... Haft skivan ett år och inte tagit mig igenom resten. Yo, kanske rent inhemska produktioner kan vara mer exotiska. Just, ja. EN skiva ville jag köpa i en butik: Askin, turkisk violinist, gruvligt melankoliska småstycken med micken inne i lådan. Ville hahahaha. Får inte, sa butiksägaren, för CD:n är en gåva jag fått. "Men varför har du skivan i butiken då, varför låter du mig lyssna..." Sa jag inte, av diplomatiska skäl. Men otroligt, vem har kikat på en vara i Turkiet och sen nekats köpa. Åter Caroline W. Tokigt att hon inte finns att lyssna på nånstans. P3 tänker jag inte sätta på, även jag har gränser. -Rütger Quote
Mattias Posted May 10, 2005 Author Posted May 10, 2005 Eliot inte skaffat den än, är satt i "skivshopping-karrantän" ett tag Rutger, surfade och hittade den på GP musikshop där man kan lyssna lite. Lyssnade via datorn och det lät verkligen dåligt, lät mycke bättre på tv-sändningen av melodifestivalen. /Mattias Quote
BjörnJ Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Tror aldrig vi har pratat melodifestvalmusik på forumet, men det är på tiden Skämt och sido, iår var det Caroline W som fångade mig. En ung tjej som dessutom har Ella Fitzgerald som förebild och redan sjunger på detta sätt, vilken röst! Visst det går inte att jämföra med de "stora" men ack så häftigt. Sen att hon sjunger just bossa, gör ju inte mig mindre svag Visst krävs finslipning, men vem behöver inte det Många har säkert hört låten "A Different kind of love" och det skall bli kul att höra denna skiva, tycker jag. Caroline W - Bossa Supernova Skivan släpptes idag, 050502. /Mattias <{POST_SNAPBACK}> Denna skiva kommer jag att införskaffa, och det är MYCKET länge sedan jag köpte en skiva med Melodifestivalanknytning. Senast var Nannes platta med "Avundsjuk" 1997 (tror jag) och före det Amina Annabis "Le dernier qui a parle" från 1991. Jag har hört Carolines låt och gillar både hennes röst och låten. Quote
Recommended Posts