EAR Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Då har jag fått hem mitt lilla stereosteg från min arbetskamrat Tyvärr har jag bara i dag och i morgon på mig att lyssna på steget dessutom alldeles för lite tid till mitt förfogande Steget som då kommer från Danmark med namn Ear 202 Först tänkte jag visa lite bilder var det står i vanliga fall med ägarens tillåtelse. Dessutom är han medlem här på Euphonia Som man ser är det BIO som gäller Quote
K-man Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Suveränt EAR! Detta måste ju vara drömmen för Naxos som startade tråden om "lyssningsintryck av Ear202!!! Forumsfunktion när den är som bäst! \\K-man Tillägg: Naturligtvis en stor eloge till "arbetskamraten" som gör detta möjligt!!! Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Visst känns det konstigt att som inbiten röranhängare lyssna på lättviktshifi . Dessutom kan man inte slå ifrån elementen längre Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Ägaren kör då numera bara med bioprylar bestående av EAD bioprocessor och tre Ear 202 steg och ett fjärde framöver Projen som fanns innan på bild är BARCO 6 Sorry men jag har lite trubbel med hans foto :angry: Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Steget som då verkligen är en lättviktare har en egenskap som ägaren inte gillar men tydligen går det att få dem utan denna egenskap. Eller skicka tillbaka och få åtgärdat. Det är nämligen så att är där ingen insignal så slår det ifrån efter tre minuter När det så kommer signal igen tänds den lilla blå lampan och steget sparkar igång Det sitter även två små tejpbitar där det står att om man bryter plomberingen gäller inte garantin längre Man blir varnad iaf. Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Såhär ser det då ut hemma hos ägaren borsett ifrån att frontarna numera är Canton RCL Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Inkopplingen vållar inga problem.Det är inte mycket att ta fel på. Två RCA . uttag till ett par högtalare och en nätbrunn och sen är där inte mer. Quote
Timbre™ Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 En utmärkt idé att köra över Quadarna eftersom man lugnt kan säga att du är inlyssnad... Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 En utmärkt idé att köra över Quadarna eftersom man lugnt kan säga att du är inlyssnad... <{POST_SNAPBACK}> Ja så är det Dessutom är det så att skulle det höras analytiskt eller kallt över dem då är det kris Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Ägaren till steget trodde inte att det skulle passa ihop med Quadarna då han var tveksam om det klarade att driva dem på ett tillräckligt bra sett. När det så fick chansen att spela så blev jag väldigt förvånad Jag väntade mig ljud i alla fall lite åt det analytiska hållet men hej vad jag bedrog mig Lugnt lättflytande och behagligt nästan lättviktigt. Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Inget krismöte således... <{POST_SNAPBACK}> Nej inget krismöte. Den fick stanna kvar ett tag till.Hade den varit åt det kalla hårda hållet hade den åkt ut direkt Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Vid en liten första sittning upplevde jag ljudet lite platt och att det hördes som ljudet var lite för direkt från högtalarna Jag är van vid ett betydande djup och breddperspektiv och här var det inte så markant. Quote
EAR Posted May 2, 2005 Author Posted May 2, 2005 Efterhand som man lyssnat in sig så upplevde jag då att det fanns både djup och bredd men inte på det sättet som mina rörslutsteg presterar. Jag upplever det alltså inte som det är väldigt framåt på lyssnaren Fortsättning följer i morgon kväll.Nu skall jag sova med mina intryck från dagens sittning Quote
Timbre™ Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Vid lyssningen i somras var just perspektivåtergivningen en av de starkaste upplevelserna. Som en punktformig ljudkälla. Quote
EAR Posted May 3, 2005 Author Posted May 3, 2005 Vid lyssningen i somras var just perspektivåtergivningen en av de starkaste upplevelserna. Som en punktformig ljudkälla. <{POST_SNAPBACK}> Aj då och jag som trodde det var pajerna :cool: Nej visst nej det är K-man som är den matglade Quote
Timbre™ Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Ja, K-man fastnade i pajerna och det hela slutade i en sinnenas totalupplevelse... Quote
naxos Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Lugnt lättflytande och behagligt nästan lättviktigt. Jag antecknar! Och sen kom perspektivet och pajerna med in i bilden på något sätt Ser fram emot rond 2! Quote
K-man Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 :D Pajerna var suveräna! De minns jag lätt! Och rundvandringen i Ystad...samt självklart den härliga musikstunden! ....jag trodde att Timbre:s starkaste upplevelse vid det besöket var Karl Bartos... :cool: \\K-man Quote
EAR Posted May 3, 2005 Author Posted May 3, 2005 För naxos som jag tror inte var medlem vid det tillfället så finns det lite läsvärt här http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...p?showtopic=907 Bara det att den matglade K-man glömde plåta pajerna som brukligt är annars Quote
Timbre™ Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Jag antecknar! Och sen kom perspektivet och pajerna med in i bilden på något sätt Ser fram emot rond 2! Det här kan sluta hur som helst... :D Pajerna var suveräna! De minns jag lätt! Och rundvandringen i Ystad...samt självklart den härliga musikstunden! ....jag trodde att Timbre:s starkaste upplevelse vid det besöket var Karl Bartos... :cool: \\K-man Karl Bartos... Körde vi inte Bibbeli bubbelibusa ur Smurfarnas bästa också... Quote
EAR Posted May 3, 2005 Author Posted May 3, 2005 Så kommer då äntligen en bild på det omtalade steget. Snacka om spegelfinish Men det verkar som det är väldigt lättrepat Quote
EAR Posted May 3, 2005 Author Posted May 3, 2005 Här kommer så en sista bild.Det är trots allt på hififorum delen De som har varit här kan kanske i viss mån tänka sig perpektivet med hjälp av denna sista bild.För er övriga försöker jag förklara här Gärna kommentar från någon som varit här om det hela Normalfallet är att det spelar i princip hela vägen bak mot väggen på både bredd och djupled och i vissa fall utanför högtalarna i sidled.Sen den senaste uppgraderingen gjordes i försteget ökade höjden också lite grann plus att punktformigheten ökade. I dag har jag kopplat in ett gammalt Quad försteg(QUAD44) för att höra om karaktären kvarstår på trissor också I morgon skall jag försöka få till en liten sammanfattning om det hela Quote
EAR Posted May 3, 2005 Author Posted May 3, 2005 Får kanske komma med en kommentar om hyllan som för många kan se estetiskt helt fel ut men den har sin funktion som diffuser vilket har gjort enormt på sig ljudmässigt sett. Quote
Recommended Posts