Guest om.s Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Til tross for at jeg regner meg mer som ett jazz enn blues menneske falt jeg totalt for denne litt rå og upolerte skiva. Muddy Waters er jo kanskje mest kjent for den eminente "Folk singer", som er akustisk og lungn, mens "electric Mud" er elektrisk, rå, ekte med en blå følelse ikke mange klarer etter. Fåes på cdon for 79,- sek, anbefales sterkt om man liker den litt tøffere blues varianten..... Quote
stargazer Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Gillar man rå, opolerad blues med otroligt sväng och känsla kan jag varmt rekommendera även Muddy Waters "Comeback-album" på Blue Sky Records tillsammans med Johnny Winter, Bob Margolin och gänget: * Hard Again (1977) * I'm Ready (1978) * Muddy "Mississippi" Waters Live (1979) (köp Legacys deluxe edition 2-cd) * King Bee (1981) Hårt, rått och "live-känsla". Inte alltid så hifi-mässigt men oj oj oj vad det svänger . Bifogar texten på baksidan konvolutet från "Hard Again": Originally released in 1977, Hard Again celebrates the triumphant comeback of Muddy Waters and the beginning of his exciting collaboration with Johnny Winter. Muddy revitalized his career and modern blues with Hard Again at an age when he could have retired or coasted on his legendary reputation. Instead he kicked ass, hard, again Quote
Guest om.s Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Takker for tipset, skal sjekke ut "...live....." ved neste blues innkjøp Quote
Recommended Posts