Jump to content

Recommended Posts

Posted

Netop kommet retur från European Triode Festival 2003. I år blev den holdt i Langenargen i det sydlige Tyskland, kun 5 km nord for Østrig/Schweiz.

Totalt var vi 76 "gale" nostalgikere med alt från stora hornhögtalare til ganske små triod-forstärkere. Heriblandt 8 danskere och jeg talte med 2 från Norge. Men INGEN svenskere? Vårfor? Finss der ingen i Sverige som bygger med rör, som bygger högkänsliga högtalare, har pladespiller med SPU eller Denon 103? Finns der ingen medlemmer af JoeNet?

Jeg har nu väret med til alla 4 Triode festivaler och ingen svenskere har jeg sett :?:

Bilder och mycket mera från ETF 2003 kan du finne her:

www.triodefestival.net

Näste års festival finner sted samme sted och igen den 1. week-end i December. Vi från Danmark vil bringe ennu mere utstyr och mycket grej. Kommer der ochså Svensker ville det väre mycket bra.

----

Bild af dom 150 kg 3-vägs högtalarne som vi Danskere körte 1.200 km til Tyskland - totalt hadde vi 500 kg uttstyr med!

IMG_3262.jpg

200Volt 2A powersupply for en forforstärker!

IMG_3454.JPG

Blue Thunder system - TAD driver och Focal bas i VOT horn

IMG_3594.JPG

Posted

Hej Jan

Du må huske at gøre opmærksom på at festivalen skal finde sted!, f.eks. i High Fidelity, men lad os få nogle flere billeder :mm:

• 3 weeks later...
Posted

Jag var på väg förra året - då fick jag inte ledigt från jobbet :angry:

sen flyttar dom det hela till Tyskland... Eländes elände. :diss:

Men jag ska dit en vacker dag. :mm:

Posted

Man blir ju sugen av alla goa Horn :D Har testat det mesta i högtalarväg men aldrig Horn :mm: ska börja bygga nu i Julhelgen :app:

Blir nog woodhorn som ska drivas en Elektroakustik 300B