Jan Posted December 9, 2003 Posted December 9, 2003 Netop kommet retur från European Triode Festival 2003. I år blev den holdt i Langenargen i det sydlige Tyskland, kun 5 km nord for Østrig/Schweiz. Totalt var vi 76 "gale" nostalgikere med alt från stora hornhögtalare til ganske små triod-forstärkere. Heriblandt 8 danskere och jeg talte med 2 från Norge. Men INGEN svenskere? Vårfor? Finss der ingen i Sverige som bygger med rör, som bygger högkänsliga högtalare, har pladespiller med SPU eller Denon 103? Finns der ingen medlemmer af JoeNet? Jeg har nu väret med til alla 4 Triode festivaler och ingen svenskere har jeg sett Bilder och mycket mera från ETF 2003 kan du finne her: www.triodefestival.net Näste års festival finner sted samme sted och igen den 1. week-end i December. Vi från Danmark vil bringe ennu mere utstyr och mycket grej. Kommer der ochså Svensker ville det väre mycket bra. ---- Bild af dom 150 kg 3-vägs högtalarne som vi Danskere körte 1.200 km til Tyskland - totalt hadde vi 500 kg uttstyr med! 200Volt 2A powersupply for en forforstärker! Blue Thunder system - TAD driver och Focal bas i VOT horn Quote
Timbre™ Posted December 9, 2003 Posted December 9, 2003 Jösses, det rör på sig i hifivärlden måste man säga... EU-hifi... Quote
pihl Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Hej Jan Du må huske at gøre opmærksom på at festivalen skal finde sted!, f.eks. i High Fidelity, men lad os få nogle flere billeder Quote
Neodynium Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Vi har ju lite rörtokisar i sverige med... ingen aning varför de inte åker iväg dock.. Snygga bilder! Upp med fler.. Quote
Guest Bernt Posted December 28, 2003 Posted December 28, 2003 Jag var på väg förra året - då fick jag inte ledigt från jobbet :angry: sen flyttar dom det hela till Tyskland... Eländes elände. Men jag ska dit en vacker dag. Quote
palm Posted December 29, 2003 Posted December 29, 2003 Man blir ju sugen av alla goa Horn Har testat det mesta i högtalarväg men aldrig Horn ska börja bygga nu i Julhelgen Blir nog woodhorn som ska drivas en Elektroakustik 300B Quote
Recommended Posts