Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fy sakran som vi säjar där hemme!

lz1971-1.jpg

Hörde ni livekonserten i P3Live med Led Zeppelin från the Paris Theatre i London, inspelad 1971, i mina öron är dom det bästa blues-rockbandet genom tiderna!

totalnostalgi, tur att man hade fingret på rec-knappen så man kan återuppleva konserten!

/ptr

Posted

Håller med om att LZ är kanon, men glöm inte Allman Brothers t.ex. "Live at the Fillmore East".

När detta skrivs så snurrar "Super Session" med Bloomfield, Cooper and Stills, på Vinyl, det duger oxå!

Trevlig Kväll!

Posted

Allman Brothers liveplatta är också en som jag vet att jag haft, men som är omöjlig att finna i samlingen!!

Vad är det som pågår bland mina skivor egentligen? :o

Har bättre behövande vart inne med stora raiden här och skrapat rent och jag ser inte detta?

mmmmmmmmm.

Eller det är som vanligt att man lånar ut ett vax till någon och sedan när tillräckligt lång tid gått inte ens visste att det är borta?

Har ju uppenbarligen hänt mig i fler fall.

Tydligen har jag inte bättre koll, trodde nog att jag hade det. :blush

Nå, in i högen igen och leta, annars blir det nybeställning.

Det är ju inte samma sak dock.

Nåja, hmm ( med ena handen krafsande i håret och andra sakta gnuggandes runt hakan, på ett grafiskt frågande vis.)

Posted

Zeppelin går inte att jämföra med något band överhuvudtaget, finns ingen som har/hade den intensiteten,nerven,uthålliheten..som dom hade.Ta bara bonham's trummsolon som i ibland kunde vara över 35 minuter, då var karln inte ens svettig.Detta är naturligtvis min åsikt(är en zeppelin fan sen 28år tillbaka) :app:

/ribbon

• 4 months later...
Guest pick-me-up
Posted

Enda gruppen nånsin i världshistorien som har ALLTID gått sin egen väg och gjort PRECIS som de själva vill!!!

Ingen har fått de nånsin att kompromissa med något. Det finns helt enkelt inte motstycke till detta band!

På den tiden de var populära fanns inte heller så många videosnuttar och MTV etc. Singlar har de inte heller gjort så många av …

Allting bygger på att de är så in i vassen duktiga musiker med oerhört stark material.

Det kommer att dröja otroligt länge innan någon grupp kommer att överträffa vad de har gjort! Om nånsin …

Tänk bara frestelsen för de flesta att fortsätta med en ny trummis efter John Bonhams död.

Men icke för Led Zep!

Vad de har gjort kommer att bli oerhört svårt att upprepas.

Guns N’ Roses kunde ha gått långt om de hade fått vara ihop, men nu finns det ingen grupp som kan göra det samma.

Posted
Allman Brothers liveplatta är också en som jag vet att jag haft, men som är omöjlig att finna i samlingen!!

Vad är det som pågår bland mina skivor egentligen? :o

Har bättre behövande vart inne med stora raiden här och skrapat rent och jag ser inte detta?

mmmmmmmmm.

Eller det är som vanligt att man lånar ut ett vax till någon och sedan när tillräckligt lång tid gått inte ens visste att det är borta?

Har ju uppenbarligen hänt mig i fler fall.

Tydligen har jag inte bättre koll, trodde nog att jag hade det. :blush

Nå, in i högen igen och leta, annars blir det nybeställning.

Det är ju inte samma sak dock.

Nåja, hmm ( med ena handen krafsande i håret och andra sakta gnuggandes runt hakan, på ett grafiskt frågande vis.)

Hej! Jag trodde jag hade den du söker, men icke, har för mig att den hade ett grått omslag och var en dubbel-Lp den jag har heter Eat a peach(capricorn rec. 2cp 0102) och är även den en dubbel. En av sidorna har endast en låt som heter mountain jam. Ja Ja att jag skriver beror på att jag avyttrar vinyl pga bristande intresse. Tror det finns cirka 1000-1200Lp kvar /iroise

Posted

Jag stämmer in i kören.

LZ är bland dom största!

Har det mesta som är utgivet på cd men det skulle varit kul och haft det på vinyl också. Dvdn är riktigt lyckad kan varmt reckomenderas.

Mvh Anders