Jump to content

Recommended Posts

Guest Audio Concept
Posted

Under namnet “My Sonic” har Mr. Matsudaira, - mannen bakom Fidelity Researchs berömda konstruktioner med mycket mera, lanserat pickup’en EMINENT.

Front.jpgbottom.jpg

För dig som letar pickup i det absoluta toppskicket, - tag gärna kontakt med oss för demo och information om den.

HiFi + testade den i februari i år.

Mvh, Audio Concept, Robert

Posted

Ser ut som japanskt smågodis av bästa märke! Den som hade råd att samla på pickuper ändå... Det händer så mycket på pickupfronten idag att tungan dinglar åt alla håll.

För dig som letar pickup i det absoluta toppskicket

Jo, köper man en ny så vill man ju ha toppskick. ;) Fidelity Research, förresten. Lärt in att Ikeda-san stod bakom alla deras konstruktioner, men det kanske var flera konstruktörer bakom FR?

Posted

Vad är det för sorts puppa exteriört liknar den min gamla Ortofon SL 15ELL från 70-talet. Vad är priset och om det är en MC i så fall vad är källimpedansen och hur mycket lämnar den ut vid 5cm tvärhastighet.

Posted

Det är en MC-pickup och verkar kosta över 20'000 kr om jag inte fått det om bakfoten ;)

mysonic_eminent.jpg

Jag fann information på tyska hos HiFi Studio Siegrist i Schweiz som var en affär jag besökte förra sommaren.

"The Eminent" har en extremt låg impedans (ca. 2 Ohm) och hög utsignal (ca. 0.5mV)....

//Eliot

Guest Audio Concept
Posted

Eliot:

Lite drygt 20'.... 37 000.- för att vara helt exakt.

Rutger:

Det verkar som om några få eldsjälar (av de japanska konstruktörerna) har stått bakom många konstruktioner marknadsfört under olika märkesnamn. T.ex. har Matsudaira jobbat i mer än 40 år med pickup'er, armar, RIAA steg mm. för olika bolag.

mvh, Robert