Timbre™ Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Efter att ha följt dina tidigare fotoreportage är svaret ja... Quote
mangew Posted April 15, 2005 Author Posted April 15, 2005 Efter ha värmt upp med denna: Och sedan tillverkat denna uppställning: Så är det dags för nåt större, starkare, bättre...och finare. Quote
mangew Posted April 15, 2005 Author Posted April 15, 2005 Har du gjort dessa ställ själv? <{POST_SNAPBACK}> Yepp, till största delen. Under helgen blir det såga, limma, borra kanske hinner fräsa lite och säkert svära uti något. Quote
juha Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Jisses..minst sagt imponerad, du måste var kung bland trä o skog Sanslöst snyggt..ja jag är helt mållös Quote
Timbre™ Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Frågan är om inte detta är Sveriges vackraste stativ... Quote
christopher Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Tror på två delat högtalare, med stor bas låda...lite inspiration från ett vackert hollandskt par högtalare, type EveII Quote
ribbon Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Ja tror att jag smäller av. Det finns tydligen lite dolda talanger hos oss hifi freaks. Jag säger bara TWO THUMBS UP!! Quote
oLjud Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Mycket spännande... ser fram emot att se ett färdigt resultat. Måste säga att stativen ser mycket bra ut Quote
Bravo Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Alldeles säkert blir det något av döma av de fantastiska stativen, frågan är bara vad? Quote
Martin Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Tittar man på brädhögarna... jag gissar på tredelat, minst Quote
mangew Posted April 16, 2005 Author Posted April 16, 2005 Tittar man på brädhögarna... jag gissar på tredelat, minst <{POST_SNAPBACK}> Glömde kameran hemma idag, men hann med lite iaf. Jo, ang. trähögen...blev ett litet missförstånd vid intruktionerna till kapen. Jag har dubbelt av en del bitar och tyvärr blev det avsaknad av andra då mängden MDF inte räckte till som planerat. Har nu till att bygga nästan 2par, men tror det får räcka med 1. Blir att kapa mer till veckan Quote
Akkelis Audio Posted April 17, 2005 Posted April 17, 2005 Jag gissar också på ett "Svenskt" alternativ, tvådelat Och jag misstänker att detta kommer att bli ännu ett vansinnigt snyggt och välgjort bygge. Ser framemot fortsättningen. Quote
Haakan Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 ja du mange kameran ska med nästa ggn du ens är i närheten av talarna Quote
mangew Posted April 19, 2005 Author Posted April 19, 2005 Glömde den idag igen... Nu har jag ej hunnit så mycket då jag fick lite felkapat och tyvärr var det flera av de delar som ska limmas ihop i början, lite grann är gjort iaf men imorrn så ska kameran med :cool: Tror att jag får de delar som behövs då. Quote
Haakan Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Glömde den idag igen... Nu har jag ej hunnit så mycket då jag fick lite felkapat och tyvärr var det flera av de delar som ska limmas ihop i början, lite grann är gjort iaf men imorrn så ska kameran med :cool: Tror att jag får de delar som behövs då. <{POST_SNAPBACK}> vi väntar Quote
mangew Posted April 20, 2005 Author Posted April 20, 2005 Nu har jag ej hunnit längre än så här: Bygget går i snigelfart, mest beroende på ren klantighet samt att jag bor 10mil från närmaste ställe som har rätt typ av MDF hemma. Fick igår veta att den jag köpt MDF tidigare av hade slut så jag får vänta några dagar till. Bara vi har grejer ska det ta fart. Quote
datar Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 ...Men det är en bild som visar att du är på rätt väg.... Quote
Timbre™ Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Extra spännande när bilderna läggs in mitt under pågående projekt. Ingen har sett slutresultatet och det hela är en öppen historia. Är inte det mer intressant än färdigskrivna artiklar... Quote
Neodynium Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Kul tråd! Håller med att ställen är ruskigt snygga! =) /Neo Quote
Engelholm Audio Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Ja du Mangew det blir ett mycket intressant bygge detta. Tror också att det blir intressant att få dina kommentarer på ljudet från en fullvuxen högtalare som med lätthet klarar 20 till 20'000Hz... Brukar kräva nästan lite tillvänjning! Du lär också med lätthet kunna utnyttja dina 200 watt. Lådorna tål extrema mängder effekt utan att på nått sätt låta ansträngda. Jag har hittills givit upp innan högtalarna... :angry: Skynda långsamt...så du hinner njuta! Quote
mangew Posted April 23, 2005 Author Posted April 23, 2005 Yepp, som några redan vet så är det EALS som ska bli den färdiga högtalaren. En simulerad bild: Mina högtalare kommer inte se ut sådär i finsihen, har funderat ut något jag tror kommer bli väldigt bra. Och som flera vet har jag tidigare tagit efter Sonus Faber, vissa likheter med en av deras största modeller kommer det bli även här. Har hunnit med lite i idag, tyvärr är helgerna för korta nu då det börjar bli vår/sommar. Man kanske kan se att det ska bli ett par högtalare: Delar av maskinparken: Sen har det börjat droppa in lite delar till dem. Bla ett gäng av dessa: OBS, bilden är från mina Ac kloner så EALS kommer få en egen skylt. Ett lite större paket väntas till veckan. Quote
Timbre™ Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Mina högtalare kommer inte se ut sådär i finsihen, har funderat ut något jag tror kommer bli väldigt bra. Och som flera vet har jag tidigare tagit efter Sonus Faber, vissa likheter med en av deras största modeller kommer det bli även här. Hur var det nu Giovanni B. Menato uttryckte sig... "Om någon kopierar våra produkter blir vi nästan lite stolta, om någon modifierar blir vi besvikna". Det kan ju vara kul att skicka över en bild när projektet är klart... :cool: Quote
Bravo Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Nu blir man ju riktigt nyfiken på resultatet, snabba på lite vad? Quote
Haakan Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 jo mange jobba på nu det är bara för din skull jag droppar in här nu ska du veta Quote
Timbre™ Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 det är bara för din skull jag droppar in här nu ska du veta Den här tråden blir ett dragplåster... :cool: Quote
Recommended Posts