Martin Posted November 10, 2005 Author Posted November 10, 2005 Säg inte så Haakan då blir man ju bara mer sugen, och fruntimmret mer och mer frustrerad Quote
Martin Posted November 10, 2005 Author Posted November 10, 2005 Bjussar på en riktigt usel bild också, precis inkopplade i tisdags och de första ljuva tonerna strömmade ut Quote
Timbre™ Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Om du synar Strauss i skarvarna, är dom lika välbyggda som lillebror... Mycket perfektionistkänsla över Haydn Grand. Quote
Martin Posted November 10, 2005 Author Posted November 10, 2005 Ja dom är verkligen fint byggda, har inte kunnat hitta minst skavank någonstans på dom än så länge. Hoppas på att Zalve kommer hem till mig någon dag nu med en riktig kamera så det kanske kan bli lite läckra närbilder! Det är verkligen riktigt möbelfinish, förstår knappt hur dom fått ihop lådorna utan några synbara skarvar någonstans På lördag kommer det hem en Zell ZD200 MKII (lånar en bild av mange-w ) Ska bli roligt att se hur dom spelar med lite mer krut i ryggen. Ska se om jag kan samla lite kraft också för att snickra klart fronten i rummet, ser ju riktigt taskigt ut just nu edit: Har inte köpt någon Zell alltså, en bekant tar med sin bara för att prova, han vill se vad den går för med ett par bra högtalare. Quote
mangew Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 edit: Har inte köpt någon Zell alltså, en bekant tar med sin bara för att prova, han vill se vad den går för med ett par bra högtalare. Du måste köpa, eller bygga bättre högtalare ska de komma till sin rätt :cool: Quote
Martin Posted November 10, 2005 Author Posted November 10, 2005 hehe, den är så pass bra alltså Zellen? Har ju läst vad du tycker och vad jag kan tyda av det så finns det inte mycket för det priset om kan tävla! Rätt synd att man inte kan köpa bara själv slutstegen.. då jag även är filmfantast! edit: Jag antar att det inte finns någon "bio-ingång" som tex Advantage Thor har. Quote
datar Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Vilket trevligt val du gjort av högtalare! Gratulerar!! Det är verkligen imponerande skapelser Quote
Martin Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 Tack ska du ha Datar! Jämförde dom idag mot min gamla Klipsch, och OJ vilken skillnad det är. Strauss målar upp en 3D blid milsvid bättre än Klipschen, och basen är mycket rappare samt går betydligt lägre, detaljer verkligen briljerar och nya ljud kommer fram jag alddrig hört tigigare, är så himla nöjd! Det värsta var att jag hade en spekulant på Klipschen som var med och lyssnade, han blev inte lika sugen på att köpa dom efter att ha hört Strauss ... trots att jag förklarade att dom var 10 ggr så dyra... får bli en annons på hifimagasinet och ingen provlyssning hemma hos mig :cool: Quote
mangew Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Sa ju det, du måste köpa bättre högtalare :cool: Quote
RENE Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Prøv at vende de basser udaf . og kør med dem sådan i en uges tid så inda igen , så skal du høre . Quote
Martin Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 Jag ska testa att vända dom utåt! Tror du det blir bättre Rene? Quote
RENE Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Jag ska testa att vända dom utåt! Tror du det blir bättre Rene? <{POST_SNAPBACK}> Bunden bliver større udaf , men prøv . Quote
Martin Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 Okej.. jag är ingen höjdare på danska, vad är "bunden" & "udaf" ? Quote
RENE Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Okej.. jag är ingen höjdare på danska, vad är "bunden" & "udaf" ? <{POST_SNAPBACK}> If you take the bass outside , the sound from the bass will be big , I think in you room . That it . Bass = bunden udaf = outside Quote
Martin Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 hehe thank you! Jag kan några danska ord i alla fall, Tuborg och schokolääääde Jag ska testa att flytta dom i morgon då jag har lite hjälp, dom väger ju en del! Quote
Martin Posted November 14, 2005 Author Posted November 14, 2005 Okej, nu så har jag testat att vända basarna utåt. dock kan jag inte höra någon som helst skillnad. Men det ser bättre ut rent estetiskt så jag kommer inte att flytta tillbaka dom (orkar inte heller ). Framöver är det tänkt att jag ska testa lite aktiv rumskorrigering ska bli intressant att se vad resultaten blir av detta. Sen en liten fråga om hederlig gammal akustikreglering, tänkte sätta markplattor på hela väggen på fronten samt en bit ut på sidorna, är det en dum idé, det kanske räcker att sätta en platta rakt bakom varje högtalare samt på sidorna? Framför detta kommer det sen komma någon slags av draperi. Min duk jag har nu ska ersättas av en motordriven som kommer rullas ner från en glipa i det framtida taket (eccophon, samma som jag har i baren). Förslag och synpunkter? Quote
Timbre™ Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Martin, jag har inte svaret på din fråga men vi kommer snart att sparka igång en omfattande akustiktråd och det kanske dyker upp något under resans gång... Quote
Martin Posted November 14, 2005 Author Posted November 14, 2005 Trevlig trevligt! Innan 18 december hoppas jag, då blir det några veckors semester som skall dedikeras åt diverse pulande. :cool: Damen i huset börjar bli rätt less på att det aldrig blir klart Quote
Timbre™ Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Damen i huset börjar bli rätt less på att det aldrig blir klart Då måste vi skynda på. I morgon börjar det första fotoövningarna. Quote
Martin Posted November 14, 2005 Author Posted November 14, 2005 Då måste vi skynda på. I morgon börjar det första fotoövningarna. <{POST_SNAPBACK}> Härligt! Det ser jag fram emot Quote
Martin Posted March 20, 2008 Author Posted March 20, 2008 Dags att väcka tråden ur dvalan... Mitt system som det ser ut i dagsläget: Fronthögtalare: Ino Audio pi60 Centerhögtalare: Ino Audio i14 Surroundhögtalare: Klipsch RS-25 x 4 Subwoofer: Ino Audio Profundus X-4 Delningsfilter Ino Audio cr80s Reciever: Denon 3806 Slutsteg Sherwood Newcastle A-965 Slutsteg NAD C272 CD-spelare: Denon DCD-715, Squeezebox DVD-spelare: Pioneer DV-696, Tvix 4100u HD-DVD: Toshiba HD-EP35 Projektor[: Hitatchi TX-300 Duk: Kingping 104" motordriven Quote
Martin Posted March 20, 2008 Author Posted March 20, 2008 Senaste tillskottet: cr80s Delningsfilter som delar vid 80 hz med 30 db/oktav. Quote
Timbre™ Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Hög bytesaktivitet de senaste åren... Har du möjligen någon bild på högtalaruppställningen... Quote
ulfsan Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Ja, det kan man kalla uppställning.... / :cool: Ulf Quote
Merkurius Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Vafalls, har du blivit en sån där som gått med i sekten, usch vad hemskt det verkar :cool: Quote
Superduke Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Man ser dom små sektmedlemarna på bänken .. dom ser väldans elaka ut :cool: Quote
Timbre™ Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Man ser dom små sektmedlemarna på bänken .. dom ser väldans elaka ut :cool: En konsekvent installation... :cool: Quote
Martin Posted November 9, 2008 Author Posted November 9, 2008 Länge sedan det var någon aktivitet här... Äntligen så har jag hittat ett "hjärta" i anläggningen som har allt det jag vill ha. Väntat ett par år nu men Onkyo hann först. Numera så är navet i anläggningen en Onkyo PR-SC886. Hittils har jag inget att anmärka på vare sig på ljud eller bild som den presterar. Det är alltså ett rent försteg. Tänkte starta mig en ny tråd sen om några veckor när alla kablar och sånt är tillfixade, ska upp med lite rännor och sånt. Då blir det foton! Quote
Recommended Posts