Neodynium Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 (edited) (Ändrade titlen ifrån Tungt, Högt och Brutalt till Beowulf) Tung, Högt och Brutalt. Va kan detta vara tänker ni? Bernt med ett 1k slutsteg och ett par Utopior? Kunde det ha varit men nej! Va menar jag då? Jo.. här pratar vi tunga pjäser.. höga är de också och brutalt BRUTALA! Vill man få ett Tungt, högt och brutalt ljud så är det också möjligt med dessa pjäser. Neo tog sig till en Halmstad kille som fick sina drömsteg för några dagar sen. Själv är han så nöjd att man kunde tro att han fick ett nytt besked att han vunnit på lotto varje 15de minut! hehe.. :cool: Visst är det roligt när man gör rätt inköp! Helst när vi pratar om hifi som kostar som bilar. Tänkte ge er några teaser bilder så kommer resten av bilderna samt lite lyssningsintryck senare. Juha och Bato får inte säga något va jag visar.. inte heller ägaren så klart! Vi får låta folk gissa lite först va det kan vara för något. Kanske är för lätt dock! Jag är medveten att färgbalanser etc är tokiga.. då är det sagt! :cool: /Neo Edited April 13, 2005 by Neodynium Quote
K-man Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Ahh...ett Beowolf reportage ifrån verkligheten! Underbart!!! (...om jag inte ser helt galet) Mera! \\K-man Quote
juha Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Skulle sagt en bofors pjäs om jag inte visste va de va Quote
Guest mikael Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Spännande men nu får du allt lägga upp lite mer bilder tycker jag !! Har förövrigt ingen susning om vad det kan vara . Finns verkligen Beowolf ute i handeln än? /Mikael Quote
christopher Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Man skulle nästan tro att det är Boulder slusteg Quote
datar Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 härliga bilder. Mannen som bemästrar en kamera Quote
Lasse Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 För att det inte ska bli missförstånd så är det faktiskt Beowulf som Hjälten heter. Beowulf är en hjältesaga från folkvandringstiden som skrevs ner omkring år 1000 på fornengelska, förmodligen har den berättats muntligt flera hundra år tidigare. Hygelak, kungen i göternas rike får höra talas om den mäktiga salen med tak av guld som danernas kung Hrodgar låtit bygga. Men alla som övernattar i salen blir dödade av det blodtörstiga vidundret Grendel. Ingen har lyckats stoppa odjurets härjningar och när Hygelaks brorsson Beowulf får höra talas om Grendel beslutar han sig för att oskadliggöra odjuret. Beowulf kämpar modigt och visar att med klokhet och eftertanke kan man bäst besegra ondskan. Quote
Neodynium Posted April 11, 2005 Author Posted April 11, 2005 Visst är det Beowulf som det handlar om och yep detta är ett par som ägs av en privatperson! /Neo Quote
Neodynium Posted April 11, 2005 Author Posted April 11, 2005 Signalkälla är något som också behövs. Gondul 3 ser till att styra monstrena och bjuda på välljud. /Neo Quote
Neodynium Posted April 11, 2005 Author Posted April 11, 2005 Här står ett av monstrena. Vi pratar stora steg för er som inte har sett dem. Brutal design helt enkelt. De blir VARMA på sidorna.. så att säga, Akta de bränns! funkar ju bra här! De biter ifrån som alla monster bör göra.. hehe. Alla bilderna togs handhållna pga lite stress just den dan.. nya bilder skall tas imorgon hoppas jag på iaf! /Neo Quote
Labbe Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Det här kommer att bli intressant. Ser verkligen fram emot att höra om lyssnings intrycken. Quote
Timbre™ Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Härligt Neo! Det är bara att njuta... :cool: Quote
mikael2 Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Fina bilder Neo, kul att du är tillbaka Är det foto för hela slanten numera Quote
Neodynium Posted April 11, 2005 Author Posted April 11, 2005 Fina bilder Neo, kul att du är tillbaka Är det foto för hela slanten numera <{POST_SNAPBACK}> Nej för tusan! Musiken är fortfarande mycket viktig för mig. Jag kunde inte med mig att sälja mitt stax system så nu letar jag efter cdspelare igen. Har hemma lite lånat ifrån Ljudcenter så jag har lite musik här hemma! Kul att du uppskattar mitt lilla reportage Timbre! :cool: Har faktiskt saknat euphonia.. har varit här och läst men inte skrivit så mycket. Lyssningsintryck kommer på slutet av reportaget. Kan säga så mycket att det gav mersmak.. massor av mersmak. Det gäller att ha koll på strömmen när såna här bestar är inkopplade!! /Neo Quote
Timbre™ Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Ja, jösses... Det gäller att löpa hela linan ut. Quote
Neodynium Posted April 11, 2005 Author Posted April 11, 2005 Ja, jösses... Det gäller att löpa hela linan ut. <{POST_SNAPBACK}> Visst bör man löpa linan ut! Här sparas det inte in på något. Va driver då dessa bestar? Ja inte är det några högtalare som man ser ofta i reportage.. och inte heller någon särskilt vanlig konstruktion. Vi håller oss i Sverige och tittar uppåt!! /Neo Quote
K-man Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 He he svårt att få med dessa höghus i en bild ...ja, Neo har uppenbarligen satsat för dåligt på vidvinkelobjektiven... \\K-man Quote
datar Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Hur går det för huvudsäkringarna i det hemmet?? Quote
Guest johan Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Det måste ju vara ett par Audiotronic eller ?? Jag vet att Bo gjorde 2 olika banddiskanter men jag har bara sett Athena eller vad den heter. Och baslådan ser ut som en större version av Cm3. Är jag helt ute o cyklar Quote
LarsTokyo Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Är det 3-fas till slutstegen? Jag kan inte så mycket om el, men det ser ut som en 3-fas kontakt. Quote
plundin™ Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Ser väldigt mycket ut som Bosse Bengtssons Gamla AudioTronic lådor, i början av nittiotalet hade dom ett par Megatrend i Expertbutiken i Visby, undrar var dom tog vägen.. Det var ju kolosser man gick och drömde om en del... Minns att dom stod i ders skivavdelning för att impa på kunderna... BB har återuppfunnit sig själv i USA sen början av 2000-talet, där har har konstruerat högtalare för Mark Levinsons Red Rose Music och dessutom skapat ett eget nytt Högtalarföretag : Transmission Audio... Transmissions M6 modell påminner ju en hel del om dom stora AudioTronic Systemen.. /ptr Quote
Ekman Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 vad ska man ha för något rum eller rättare sagt sal för att dom högtalarna ska komma till sin rätt? det är ju helt sjukt Quote
Guest johan Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Plundin Man kan se att där sitter en horndiskant i baslådan så ett par Audiotronic måste det nästan vara men vilken modell ?? Upphottad Cm3 kanske eller nån nyare skapelse ?? Quote
plundin™ Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Ja du Johan, Tyvärr har Bosse monterat ner AudioTronics hemsida den brukade finnas här. men jag tror att det är nån version av dom större CM3 lådorna, har inte sett sånna IRL sedan mitten av nittiotalet så minnet är lite dunkelt.. Men Neo kommer säkert att avsöja modellbeteckningen så småningom... /ptr Quote
Neodynium Posted April 12, 2005 Author Posted April 12, 2005 Ja du Johan, Tyvärr har Bosse monterat ner AudioTronics hemsida den brukade finnas här. men jag tror att det är nån version av dom större CM3 lådorna, har inte sett sånna IRL sedan mitten av nittiotalet så minnet är lite dunkelt.. Men Neo kommer säkert att avsöja modellbeteckningen så småningom... /ptr <{POST_SNAPBACK}> Visst är det Bosse högtalare och en av de större modellerna men va hette de? Jag får återkomma med den informationen. Här sitter den stolta ägaren med sin anläggning. Intryck kommer senare idag! /Neo Quote
Sanoj Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Helt plötsligt ser Beowulf ganska små ut.. // Jonas Quote
juha Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 En liten man(iaf om man jämför med hans högtalare ) men med ett stort hjärta!! GRATTIS!!!! Till Tvillingarna Quote
Matrixen Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Precis lagom stora högtalare tycker jag Grymma grejer han fått ihop! Quote
Recommended Posts