FBK Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Hej Som många säkert sätt så har jag startat en tråd om nytt slutsteg till mina Sonus Faber Grand Piano home. Det finns ett märke till som jag själv har funderat lite över, och det är Meridian. Särskilt då modellerna 557 och mono stegen 505. Finns det någon som har erfarenheter angående dessa två modeller, hur bra är de? Och framför allt hur bra är basåtergivningen? Har dem både den djup och punch som tex finns hos Krell 400 och McCormak steget som förekommer i min andra tråd. Mvh Per Quote
Timbre™ Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Meridian 557 kommer att jämföras med BAT VK-60 i tråden hemma hos Merkurius. Just nu samlar vi ihop våra intryck och bägge förstärkarna fungerade på olika sätt men bra i mina öron. Quote
FBK Posted April 10, 2005 Author Posted April 10, 2005 Kanon Timbre Då väntar jag med stort intresse på dina intryck! Om jag har förstått det lilla som jag läst så är Meridian mycket neutrala, men jag har aldrig fått grepp om hur bra basåtergivningen egentligen är mot andra märken i samma prisklasser. Quote
Bravo Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Jag har en Meridian 558 hemma och jag antar att karaktären är densamma och basåtergivningen får väl anses som ett starkt kort i sammanhanget. Quote
Jan Posted April 10, 2005 Posted April 10, 2005 Jeg körte förhen med 2 styk 557 (bi-amping) och var väldig nöjt. Dom kom efter en Mark Levinson 332 och var bättra på stort set alla punkter. Specielt speed, attack och baskontrol. 557'eren er en väldig bra forstärkere men den kan have lite mekanisk snerren från trafon. Quote
Bravo Posted April 11, 2005 Posted April 11, 2005 Fast GamuTen låter bättre på samtliga parametrar utom möjligen basen. Quote
FBK Posted April 12, 2005 Author Posted April 12, 2005 Det blev detta slutsteg till slut,finns i denna tråd http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...opic=1493&st=45 Quote
oLjud Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 Grattis till köpet. Antar du kommer att sitta å njuta i soffan dag ut och dag in nu, och även natt Quote
Recommended Posts