P-pan Posted May 26 Posted May 26 Längre väster ut än så kommer han inte. Vila så fridfullt ... lindvall, lindome, Shamrock and 6 others 6 3 Quote
lindome Posted May 27 Posted May 27 Way Out West Saxophone Colossus The Bridge Tenor Madness etc, osv... Det finns hur mycket som helst och många av inspelningarna håller löjligt hög kvalitet ljudmässigt förutom att musiken är fantastisk lindvall, P-pan, byZan and 2 others 5 Quote
gurkan Posted May 27 Posted May 27 Såg honom på Skeppsholmen för många år sedan ( han satt och spelade redan då ) .Brukade spela St , Thomas när jag jobbade på mässor . Inspelningen fyller 70 år i juni heller juli. lindvall and P-pan 2 Quote
Apexorca Posted May 27 Posted May 27 Svårt att inte gilla Sonny Rollins tycker jag. Han var fantastisk. P-pan and lindvall 2 Quote
calle_jr Posted Thursday at 04:43 Posted Thursday at 04:43 Det är anmärkningsvärt att det man lyssnar på mest av Newk är inspelat före 60-talet. Efter det är det väl The Bridge och olika samarbeten med Jim Hall, Coleman Hawkins, McCoy Tyner och Ron Carter som sticker ut. P-pan 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.