Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! Har ett par fina Philips högtalare som jag faktiskt tycker låter riktigt bra! Speciellt för att vara just Philips. Men jag börjar fundera på en EVENTUELL uppgradering! Men tills dess, vad kan jag göra? Kanske någon inställning/inställningar på min reciver. Har en Onkyo TX-SR700E. Kom gärna med tips och förslag. Philips högtalarna är deras ”största” vintage modell från 70-talet om jag inte har missförstått något!

 

Tack på förhand!

Posted

Jag tror det underlättar om du talar om vad du vill uppnå? Eller iaf vad du vill förbättra. 

Vad är det för modell av högtalare? Alltså, modellbeteckning?

Posted
2 hours ago, AlfaGTV said:

Jag tror det underlättar om du talar om vad du vill uppnå? Eller iaf vad du vill förbättra. 

Vad är det för modell av högtalare? Alltså, modellbeteckning?

Ja, ska googla fram exakt modell 

Posted
2 hours ago, AlfaGTV said:

Jag tror det underlättar om du talar om vad du vill uppnå? Eller iaf vad du vill förbättra. 

Vad är det för modell av högtalare? Alltså, modellbeteckning?

Är Philips 22RH427/01P för att vara exakt 

Posted
35 minutes ago, AdamL1641 said:

Philips 22RH427

Den här killen verkar tycka det är en charmerande, musikalisk högtalare med möjligen lite för lite muskler.

 

Är det även din uppfattning? Kan det avhjälpas med en annan placering?

Har du tillgång till en stereoförstärkare snarare än receivern?

 

De erfarenheter jag själv haft av philips högtalare med liknande bestyckning är av de med plastchassi men med liknande bestyckning, från "Hifi Sound Project" är att de verkligen låter trevligt, med ett mjukare ljud än vad vi är vana vid idag, och ofta ganska varm återgivning.

Posted
6 minutes ago, AlfaGTV said:

Den här killen verkar tycka det är en charmerande, musikalisk högtalare med möjligen lite för lite muskler.

 

Är det även din uppfattning? Kan det avhjälpas med en annan placering?

Har du tillgång till en stereoförstärkare snarare än receivern?

 

De erfarenheter jag själv haft av philips högtalare med liknande bestyckning är av de med plastchassi men med liknande bestyckning, från "Hifi Sound Project" är att de verkligen låter trevligt, med ett mjukare ljud än vad vi är vana vid idag, och ofta ganska varm återgivning.

Ja, jag delar nog den killens åsikt, men också som du skriver så levererar de väldigt ”varmt” behagligt ljud som jag i och för sig gillar också. Dock så hittade jag ett par fina Pioneer högtalare som nog hade kunnat bli en bra uppgradering om säljaren hade behagat att svara

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...