Jump to content

Recommended Posts

Posted

hi_d7.jpg

hi_d8.jpg

også har jeg taget en 12" også

hi_dyn14.jpg

Der kommer til at stå dette i hvert højren 15" 12" 10" tårn .

så må jeg da have bund nok tro jeg .

Posted

Intressanta små lådor! DD-10 med en 10" specas ned till 18Hz -+3db, har du hunnit märka om den spelar djupare än Mahler med sina två 10" element? ..de är väl specade till 22Hz....

Är det dessa subar som har "rumskorrigering"?

\\K-man

Posted

Mahler spiller ca til 20hz

Jeg vil prøver nu 15" og 12" sammen med mahler , jeg deler den 15" fra 15hz til 35hz /24db og den 12" fra 32hz til 70hz /24 db , og jo de har indebygget EQ og det er en stor fordel , jeg har prøvet den på standart det køre ikke ret godt , men nor jeg lige laver en måling så stiller dem lidt ind på EQ så rykker det .

Jeg vil prøve med 2 15" og 2 12" som det næst også måske 10" .

Jeg havde tænk mig at lade det køre sådan

2 15" fra 15 til 25hz

2 12" fra 20 til 45hz

2 10" fra 40 til 75hz

også med den nye road fra peter L

Men først 2 15" og 2 12"

Men de er ret lettet at får til at køre med det EQ

Posted
Mahler spiller ca til 20hz

Ja, men det er basrefleks! .... og det kan høres!  Jeg tror bassen fra disse er LANGT bedre.

Jeg havde tænk mig at lade det køre sådan

2 15" fra 15 til 25hz

2 12" fra 20 til 45hz

2 10" fra 40 til 75hz

???? Totalt overkill og jeg tvivler du kan få det til at hænge sammen. Hver gang du infører et filter får du fasdrejning. De 3 sub-woofere vil påvirke hinanden og du får et underligt resultat. Den store 15" vil stort set ikke sige noget, når den kun skal arbejde op til 25 Hz (med mindre du kører orgel eller Yello hele tiden).

Umiddelbart vil jeg tro du får et bedre resultat ved at køre et enkelt sæt i hele basområdet op til de 75-80 Hz.

Men de er ret lettet at får til at køre med det EQ

Ja, det tror jeg gerne. Umiddelbart er det svært at få en sub til at køre optimalt, med mindre man har en eller anden sorts for rumtilpassning.

Posted

Mahler skal bare have en amp der har styr på det , så er de gode i bunden .

Har leget lidt med det , og det er ikke et problem med fase , det ser jeg udfra de målinger jeg har lavet , og kan tage forbehold for det .

prøvet først at sætte dem til som standart setup , og begafter målet og lavet lidt om på EQ og så er det hele meget letter .

De bliver meget hurtiger og tæt på man ikkke kan høre dem , så der er noget at lege med .

men jeg har fundet udaf jeg kan ikke køre det som jeg først ville , så jeg vælge 2 15" til mit SS setup og til S setup bliver det 2 12" 2 10" , jeg smider de 15" et andet sted i min stue .

men det var nu også letter at nuppe to 1812 , men de kan heller ikke styrer to preamp .

Men jeg vil så også sige nu med bare 1 15" og 12" er mere end nok det ryster mit hus i jorden , men vil prøve det andet , de to andre har jeg ikke pakket ud endnu , da jeg mangler plads og det har jeg ikke før mit rack kommer .

Men jan jeg siger dig det er sjovt :)

Det gode er at jeg kan styrer alle subs fra en sub , det gør det hele meget letter , uden EQ ville det aldrig virke .

• 3 weeks later...
Posted

hi_sub2.jpg

hi_sub3.jpg

sådan så er der bund i huset , jeg skal have sæt det samme op i den ande side .

Og jeg kan sige jer , det virker og er sjovt til film og 5,1 musik .

har ikke prøvet det endnu til ren musik .

:)