byZan Posted February 28 Posted February 28 Jag är så gammal att jag lyssnade till honom redan tidigt 60-tal om jag minns rätt? Tror att Neil Sedaka dök upp i den vevan och kanske blev ”Oh Carol” den låt som etsade sig fast först hos mig även om jag tror att ”Breaking Up IS Hard To Do ” kom före? R.I.P Quote
calm Posted March 3 Posted March 3 3 hours ago, byZan said: No reaction Påminner mig mest om finnar, handsvett och FF med barskåpsmix med fumlig pardans och rodnade kinder av hetta och återhållen pubertal åtrå. Kanske ingen musik som man lyssnade på då för sedan kom Stones och föräldraupproret och mera röj. Men melodierna håller än. Lyssna på Gloria Estefans version av Breaking up his hart to do. Bra! Neil var nog lite för slätkammad för min smak då är jag rädd. Quote
byZan Posted March 3 Author Posted March 3 Jag var iofs inte lika gammal som du men jag tyckte det var trallvänligt och sedan kom bl a Stones!😉 Quote
Richard Posted March 3 Posted March 3 6 hours ago, byZan said: No reaction Känner igen namnet och Oh Carol... men där slutar det tyvärr.. Quote
YYZ Posted Sunday at 09:27 Posted Sunday at 09:27 Fint jobbat! Sold 40 million records in his first five years (1959–1963). byZan 1 Quote
gcs Posted Sunday at 20:04 Posted Sunday at 20:04 Jag hörde honom i slutet av 50-talet och jag köpte senare en LP skiva med Neil Sedaka RCA Victor Living stereo LSP 2421 den 15/6 1963. På den tiden kunde man köpa import via Samson som låg på Drottning gatan invid biografen Spegeln. byZan 1 Quote
Recommended Posts