gurkan Posted February 16 Posted February 16 Tycker Audionord gjorde ett rejält lyft i arrangemanget i år. Tummen upp 👍 P-pan, Perfect sense, Skrote and 3 others 6 Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 Ni orkar inga nya bilder ikväll va ? Labbe, New Order, AlfaGTV and 1 other 1 2 1 Quote
AlfaGTV Posted February 16 Posted February 16 6 minutes ago, P-pan said: Ni orkar inga nya bilder ikväll va ? Behöver du en brejk, så behöver du en brejk! Men jag säger som de gör utomläns: "Hit me!" Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 Brejk och brejk. Fick hem lite nytt dopamin så jag tänkte smaka liiiite ny vänyyyl... plind, Josaa and AlfaGTV 3 Quote
K-man Posted February 16 Posted February 16 46 minutes ago, P-pan said: Ni orkar inga nya bilder ikväll va ? Jodå! 😉 Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 Nä, jag kan spara den kakan s.a.s. Men varför jag kom in på just vinylskivor är för att det fanns naturligtvis lite av den varan att köpa med sig hem från mässan... Utanför Nova Sonic's rum fanns ett bord med lite finpressat från Fina Skivor... Thomas Audio Ingen direkt vinylförsäljning men ändå med anknytning till att hålla ording och reda eller hur att visa upp sina skivor kunde man hitta hos... Jewelmade Det blev inte så många bilder här så för att kompensera lite kan man hitta bättre bilder och information enligt följande länkar... https://jewelmade.com/ https://www.finaskivor.se/ https://thomasaudio.se/ Josaa, Splash, MatsT and 2 others 5 Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 8 minutes ago, K-man said: Jodå! 😉 Nämen se goddag, Välkommen in i värmen K-man 1 Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 Audionord och Perfect Sense delade ett av de större rummen och så här såg det ut på ett ungefär. Först en diskant Sen ett mellanregister, Bas måste man ha, Och så något man kan tanka hem musikaliska signaler med, Everest, från Shunyata, där i mitten rensar antagligen strömmingen, Summan av detta blir ett ganska platsbesparande och modernt system signerat Grimm. Jag har inga ljudliga intryck från just den här uppställningen men då jag hörde dessa högtalare för första gången lät det riktigt detaljrikt och snyggt. Åren sen dess har säkert gjort att tekniken gått framåt för det var ganska länge sedan nu. Nu vet jag inte om svarta lådan på golvet är en MU1 eller MU2, oavsett så har dessa, av vad jag förstått, fått ganska stor uppmärksamhet inom ramen för streaming och dac funktion och jag antar att det är för dess kvalite sett till hur bra det kan låta. Jag vågar ju vägra streaming så det finns säkert någon av er andra som kan fylla på med bättre och mer detaljerad info angående dessa. En rätt ingående test finns annars på Tuben... https://www.youtube.com/watch?v=g2lEEQ7i1Ew ... @ukiro Har ni frågorna har han garanterat svaren https://perfect-sense.se/ https://www.audionord.se/our-brands Josaa, MatsT, Labbe and 4 others 7 Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 I andra änden av Grimm-rummet bjöds det på mer musikskapande prylar. Stenheim stod för högtalare... Merparten av elektroniken kom från Mola - Mola... Lite vinyl spelades det också, vet dock inte vad skivspelaren kommer ifrån... Det var överlag väldigt gott om skivspelare sett till hela mässan vilket naturligtvis glädjer undertecknad. Däremot så börjar jag sakna rullbandspelare, det fanns inte ett band så långt mina glasögon sträckte sig. Men det kanske inte är försvarbart för utställarna att hålla minst 3 st... en som spelar, en i reserv och en på verkstaden ? Det fina med utställare som har två uppsättningar som här är ju att den "tysta" sidan lämnar plats för fotografens mer närgångna bilder. Sen så känner man sig ju inte heller direkt ivägen för andra. Här lät det också riktigt bra enlligt min smak juha, Terminator, Perfect sense and 3 others 6 Quote
P-pan Posted February 16 Author Posted February 16 En sista liten blänkare för kvällen, med betoning på liten. För det va vad en del utställare hade att tillgå sett till rummens yta. I ett s.a.s vanligt hotellrum fanns... APS-Tubetechnique och Soft Collective Korridoren som ledde till dessa små rum, där ett antal utställare höll till, var inte särskilt bred. Stopp direkt i dörren, som oftast, p.g.a stort intresse från besökarna. Det blev en riktigt go retro-känsla från tiden då mässan huserade på Sheraton hotellrumsvåningar där man ofta snällt fick vänta på att få komma in till respektive utställare. Men det lättade en aning under söndag eftermiddag så jag fick till sist med mig några hastigt tagna bilder. Om jag minns rätt så är högtalarna från https://softcollective.se/ bestyckade med en 12-tums bas och är inte mer trögdrivna än att det spelas runt 92 dB 1W/1m. Mer än så hann jag aldrig uppfatta, tyvärr. Känner någon av er andra som var där att ni vill delge något mer utförligt så tar jag gärna hjälp med att fylla på intryck och upplevelser. Mer om APS finner man HÄR calm, Double A, Splash and 2 others 5 Quote
K-man Posted February 16 Posted February 16 2 hours ago, P-pan said: Nämen se goddag, Välkommen in i värmen Goddag goddag, och tack! Quote
Perfect sense Posted February 17 Posted February 17 10 hours ago, P-pan said: Lite vinyl spelades det också, vet dock inte vad skivspelaren kommer ifrån... Här lät det också riktigt bra enlligt min smak Skivspelare och tonarm kom ifrån Schweiziska Holborne (nyhet för året): https://holborne.net/holborne-analog-3.html P-pan 1 Quote
Perfect sense Posted February 17 Posted February 17 11 hours ago, P-pan said: Audionord och Perfect Sense delade ett av de större rummen och så här såg det ut på ett ungefär. Först en diskant Sen ett mellanregister, Bas måste man ha, Och så något man kan tanka hem musikaliska signaler med, Everest, från Shunyata, där i mitten rensar antagligen strömmingen, Nu vet jag inte om svarta lådan på golvet är en MU1 eller MU2, oavsett så har dessa, av vad jag förstått, fått ganska stor uppmärksamhet inom ramen för streaming och dac funktion och jag antar att det är för dess kvalite sett till hur bra det kan låta. Det var den renodlade streamern/servern MU1 som agerade källa som en del av ett komplett aktivt Grimm system under helgen. MU2 modellen har även DAC m.m. kan tilläggas. P-pan 1 Quote
calm Posted February 17 Posted February 17 18 hours ago, P-pan said: En sista liten blänkare för kvällen, med betoning på liten. För det va vad en del utställare hade att tillgå sett till rummens yta. I ett s.a.s vanligt hotellrum fanns... APS-Tubetechnique och Soft Collective Korridoren som ledde till dessa små rum, där ett antal utställare höll till, var inte särskilt bred. Stopp direkt i dörren, som oftast, p.g.a stort intresse från besökarna. Det blev en riktigt go retro-känsla från tiden då mässan huserade på Sheraton hotellrumsvåningar där man ofta snällt fick vänta på att få komma in till respektive utställare. Men det lättade en aning under söndag eftermiddag så jag fick till sist med mig några hastigt tagna bilder. Om jag minns rätt så är högtalarna från https://softcollective.se/ bestyckade med en 12-tums bas och är inte mer trögdrivna än att det spelas runt 92 dB 1W/1m. Mer än så hann jag aldrig uppfatta, tyvärr. Känner någon av er andra som var där att ni vill delge något mer utförligt så tar jag gärna hjälp med att fylla på intryck och upplevelser. Mer om APS finner man HÄR Tack @P-pan för alla fina bilder! Värdefullt för dem som av olika anledningar inte kunde vara med. Lite roligt att se dessa lite udda högtalare dyka upp igen. Minns dem från tidigare och då som en positiv ljudupplevelse. Konstruktionen avviker också från det mesta man ser idag. Kul med svenska innovationer! musicus and P-pan 1 1 Quote
P-pan Posted February 17 Author Posted February 17 3 hours ago, calm said: Tack @P-pan för alla fina bilder! Tack själv, och er andra också, för visad uppskattning. Quote
P-pan Posted February 17 Author Posted February 17 Vi vänder väl blad i "gratistidningen" och kollar in vad som finns på nästa sida... SAXX Högtalare från Totem, Tribe Tower Thunderbird, en ganska ny modell som jag tror lanserades i mitten av förra året' Till vänster på bänken ser man den integrerade förstärkaren Evolution Musashi som 2:a från samma håll räknat kommer en stapel från Aragon, för och slutsteg, Längst ut på högerkanten tronar en Primaluna Evo 100 dac. Vad säger man om ljudet här då ? Oavsett med vad för elektronik jag hört spelas tillsammans med ett par Totem så har jag verkligen gillat ljudet. Kan inte riktigt beskriva varför men det spelar kanske inte så stor roll, är det något man gillar så räcker det långt ibland. Det jag inte riktigt gillar är när man "sölar ner" en fin rörförstärkare med moderna displayer. Det ska var mätare med nålar tack, men visst... utvecklingen går framåt, jag får försöka acceptera det i det här fallet också. https://www.saxx.nu/ conan, Splash, MatsT and 2 others 5 Quote
P-pan Posted February 17 Author Posted February 17 Vi sladdar in i nästa rum... Hificonsult Hificonsult kan sina saker, det låter alltid riktigt bra. Jag blev lite paff när jag såg ett par Audio Physics Avanti stå jämte Qln-burkarna för det är inte varje dag man ser AP i mässammanhang. Elektronik från Accustic Arts, där jag antar att slutsteget AMP 1 drog en del nyfikna öron, men också dac från Merason, kablar från Transparent och mot bättre vetande får jag också antaga att här fanns några burkar från SOTM som bar med sig signalerna i streamandets tjänst. https://hificonsult.se/ Hasse, LasseJ, Shamrock and 7 others 10 Quote
Hasse Posted February 17 Posted February 17 Jag var inte inne i riktigt alla rum men det här tycker jag var bäst. QLN högtalarna är inte gratis men i sammanhanget väldigt prisvärda 👍 P-pan 1 Quote
P-pan Posted February 17 Author Posted February 17 Åter till den där trånga korridoren med Sheraton-känslan. AudioNord anpassade sig med lämligt val av högtalarstolek med tanke på det lilla rummet... Guru Ren och snygg design som borde passa ett modernt hem med lite mindre utrymme. Alla kanske inte vill köra hörlurar trots allt https://guruaudio.com/ En av grannarna i samma korridor kallade sig för... Green Acoustics Nytt märke igen för undertecknad. Stativen till de små högtalarna var något kraftigare än vad som sitter under min kamera. Elektroniken från Benchmark drevs med hjälp av batterier. Det var riktigt svårt att få komma in här. Visst, litet rum men det var fullsatt varje gång jag försökte få till lite bilder. Men skam den som ger sig Mer info, om än lite knapphändig, via denna LÄNK figge, MatsT, New Order and 3 others 6 Quote
figge Posted February 18 Posted February 18 18 hours ago, P-pan said: Åter till den där trånga korridoren med Sheraton-känslan. AudioNord anpassade sig med lämligt val av högtalarstolek med tanke på det lilla rummet... Guru Ren och snygg design som borde passa ett modernt hem med lite mindre utrymme. Alla kanske inte vill köra hörlurar trots allt En av grannarna i samma korridor kallade sig för... Green Acoustics Nytt märke igen för undertecknad. Stativen till de små högtalarna var något kraftigare än vad som sitter under min kamera. Elektroniken från Benchmark drevs med hjälp av batterier. Det var riktigt svårt att få komma in här. Visst, litet rum men det var fullsatt varje gång jag försökte få till lite bilder. Men skam den som ger sig Mer info, om än lite knapphändig, via denna LÄNK Om priset stämmer så ett bra alternativ för många. Quote
AlfaGTV Posted February 18 Posted February 18 20 hours ago, P-pan said: några burkar från SOTM Jepp, en hel flock med "smågrisar" och även en av deras switchar. Uppe till vänster i uppställningen. Även deras flaggskepps-server/strömmare sMS-2000 Quote
ukiro Posted February 18 Posted February 18 Nu vet jag inte om rörlig bild tillför så mycket mer än @P-pans fina bilder men jag har lyckats klippa ihop nåt från helgen: magnuskan, K-man, Skrote and 19 others 14 8 Quote
gurkan Posted February 18 Posted February 18 Fantastiskt reportage O , även om vi inte alltid tycker lika om alla rum ( men skulle ge en halv överarm för din engelska 😊). Mvh Gurk ukiro, calm and New Order 2 1 Quote
ukiro Posted February 18 Posted February 18 58 minutes ago, gurkan said: Fantastiskt reportage O , även om vi inte alltid tycker lika om alla rum ( men skulle ge en halv överarm för din engelska 😊). Mvh Gurk Nu vill jag verkligen höra vad du hörde! :-) mycket sannolikt att vi har olika preferenser men din insikt väger tungt ändå. Quote
gurkan Posted February 18 Posted February 18 Haha , det är mindre än ett år sen jag lämnande branschen. Så kommer inte lämna några lyssnings intryck. Jag vet hur svårt det är att få till det på en mässa … ukiro 1 Quote
P-pan Posted February 18 Author Posted February 18 Jäklar du, nu måste man lära sig att filma också Snyggt gjort @ukiro Jag ser redan framemot nästa inslag du lägger ut på Tuben ukiro 1 Quote
AlfaGTV Posted February 18 Posted February 18 Jag såg helt tydligt hur en "skurk" hämtade en jacka bakom vepan i Stylusrummet! 😅 Snyggt fångat @ukiro! Och snyggt filmat/klippt! 👍🏻🙏🏻 ukiro 1 Quote
Daniel Posted February 19 Posted February 19 16 hours ago, ukiro said: Nu vet jag inte om rörlig bild tillför så mycket mer än @P-pans fina bilder men jag har lyckats klippa ihop nåt från helgen: Tack för ett finte reportage, för mig som heller inte hade tid att gå runt och lyssna. Och tack för ett fint omdöme, du är alltid välkommen in till oss. ukiro and Josaa 2 Quote
Daniel Posted February 19 Posted February 19 Och ett stort tack till @P-pan som vanligt levererar bilder i toppkvalitet. 📸 Josaa, New Order and P-pan 2 1 Quote
Recommended Posts