Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Min grannes grabb (14 år) är intresserad  av en skivspelare och frågade såklart token till granne - vad ska jag ha? Vad svarar man på det - jo man kollar bland medlemmarna här i första hand såklart. Jag vet att de har en Sonus idag men skulle ev kunna tänka sig gå vidare om grabben får fotfäste för denna hobby. Han har iaf börjat samla på sig lite skivor så det finns hopp:smile:

Så det jag frågar efter är en väl fungerande beg skivspelare med en väl fungerande PU.

Har ni några tankar på att sälja så hör av er så får jag visa honom de alternativ jag får så får han avgöra vad som tänkas passa honom gällande pris och prestanda.

Tack på förhand!

/byZan

Posted

Jag tänker att du/grannen inte betraktar denna som lämpligt testobjekt?

Jag har en (vit) Rega Planar 3 (2016) med Neo PSU och en nära ny Ortofon 2Mr Bronze om det kan vara nåt.

Kan släppas med enklare puppa och utan Neo PSU om det blir för mycket. Tror jag har en nästan ny Elys II också t.ex.

Enklast utförande, runt 4.000:- med extra allt 7.500:-

Posted
16 minutes ago, AlfaGTV said:

Jag tänker att du/grannen inte betraktar denna som lämpligt testobjekt?

Jag har en (vit) Rega Planar 3 (2016) med Neo PSU och en nära ny Ortofon 2Mr Bronze om det kan vara nåt.

Kan släppas med enklare puppa och utan Neo PSU om det blir för mycket. Tror jag har en nästan ny Elys II också t.ex.

Enklast utförande, runt 4.000:- med extra allt 7.500:-

Precis som min rigg såg ut för nåt år sedan!  Den spelar fint :-)

Posted

Tack för förslag👍

Jag kollar med grabben och farsan hans om det är något som skulle kunna passa?

/byZan