Harryup Posted April 2, 2005 Posted April 2, 2005 Hejsan, läser här ofta men har inte deltagit ännu så aktivt. Undrar om det är någon här som sysslar med hornhögtalare och singel end trioder? Kanske Tannoyer? Eller Tractrixhorn? Själv är jag inte låst till det ena eller det andra utan blandar gärna digital rumskorrektion med gammal teknik så länge det tillför något. mvh/Harryup Quote
Jan Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 Jeg har anvennt SE 300B i flera år. Efter köp av Accuphase A60 använns dom dog inte så mycket mera. Slutstegen er kopiar av Audio Note Kegon bygd som 2 montrin (28 kg pr. stk). Se bilder och diagram på min hemsida (scrolla net til bunnen) http://www.soundimage.dk/Tubes.htm Jeg har haft horn, men det var tilbaks i 80'talllet. Likar dynamikken från horn men inte den typiska horn-ljuden. Quote
Harryup Posted April 4, 2005 Author Posted April 4, 2005 Likar dynamikken från horn men inte den typiska horn-ljuden. Nä. precis vem vill ha det. Det är därför jag kombinerar Tractrix med ett digitalt delningsfilter och parametrisk eq. Vilket enligt säkert 98% av alla forumbesökare är som att svära i kyrkan. Fast nog är det väl slutresultatet som gäller. Quote
Recommended Posts