mikael2 Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Läste "manufacturers' comment" i senaste Stereophile och Wadia bjöd på en intressant nyhet under denna rubrik. Wadia blev lite sur, chockade , över att deras produkter försvunnit från "Recommended Components" pga "tveksam tillgång" dvs att de i princip håller på att försvinna från marknaden Nåväl Wadia kontrar med att alla produkter skeppas aktivt osv. Det intressanta kommer i detta stycke "Furthermore, we are prepairing to launch our new 900-series statement Decoding Computer System, which will be demonstrated at the CES show. På detta vill vi ha bilder och info Jorma Har någon läst nåt mer om denna decoder? Blir det SACD, DVD-A, vad satsar Wadia på? :cool: Quote
Guest Jorma Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Det får vi kika närmare på och försöka få till lite bilder. Jag misstänker att bilder kommer i nättidningarna innan jag hinner få ut dom. Quote
Neodynium Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Va kostar det att åka på CES? Mellan tummen och pekfingret alltså... Flygresa, hotell, inträde Quote
Guest Jorma Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Flygresan är lite olika beroende på hur tidigt man bokar. Jag bokade i september och betalar ca. 6000 inkl. avgifter och skatter t.o.r. Förra gången kostade flyget 7400. Hotellet i Las Vegas ligger denna gång på ca. 85 dollar inkl. skatt, men då bor vi en bra bit ifrån. Det går an när vi har en hyrbil. Annars är det taxi som gäller när man bor så och en enkelresa kostar ca. 20 till 25 dollar. förra året på Excalibur kostade rummet ca. 130 dollar/natt. Det är samma pris på enkel och dubbelrum. Sedan är det upp till var och en vad man sätter sprätt på i Las Vegas. Jag lyckades spela bort 3 dollar på banditerna. Mat kostar ungefär som i Sverige. Spel kan kosta hur mycket som helst. Inträde på mässan går inte för privatpersoner. Man måste vara anmäld genom en firma. Vet inte vad det kostar. Jag ställer ju ut och delar rum med flera andra. Rummen kostar 3200 dollar. Det är rätt billigt i mässamanhang. Det är en liten svit med ett större och ett mindre rum som vi har. Quote
Neodynium Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Kostar en slant med andra ord... Hade varit skoj att åka på en sådan mässa någon gång.. Quote
JMlab Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Trevligt att det händer saker hos Wadia. Är det uppgraderingar som även gäller 861? Hur är det Jorma har du ngn koppling till Wadia? Mvh JMlab Quote
Guest Jorma Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Koppling till Wadia?? Nej det har jag inte. Mikael 2 frågade om detta därför att jag åker till CES. Och jag ska försöka hinna med lite annat än det egna rummet där jag ställer ut ihop med Mårten Design och EAR. Quote
Recommended Posts