New Order Posted July 31 Posted July 31 Angine De Poitrine - vol.1 Redan nu en klassiker? Japp! Sherpa! Vilken låt. Första låten på andra sidan är Ababa Hotel, som är lite jazzig? Jo. Men på deras sätt såklart. Helt klart ett nödvändigt album. Varken Alfa eller Panen har fattat det än. Jaja. Kanske om 10 år?😉😁 torbjorn, AlfaGTV, P-pan and 1 other 1 3 Quote
New Order Posted July 31 Posted July 31 Chris Rea-Dancing with strangers. Jag tror att jag skaffade detta album 87/88 nån gång. Under lumpen. Och ja. Detta album låter bättre än ADP. Det är svårt att förneka när man hör albumen back to back. Men jag misstänker att ADP vol.2 låter bättre än ettan. Men än denna? Nja. Troligen inte. Många snackar om The Road to Hell när vi pratar om Chris Rea. Eller the Blue box där han kör blues all in. Jag gillar de albumen. Men Chris Rea är för mig detta album och On the beach albumet. På första sidan här har vi ju Windy Town och The Curse of the traveller! Den sistnämnda är kanske den i mitt absolut bästa låt som han har gjort. Det är perfektion på ett sätt som bara han kunde göra. Det är perfektion på hans melankoliska röst och gitarrspel. byZan, P-pan and Shamrock 3 Quote
P-pan Posted August 1 Posted August 1 Kansas - Point of Know Return ... point of... lite som hi-fi om man tänker efter. Har man väl halkat över kanten finns ingen återvändo... Håkan64 1 Quote
lindome Posted August 1 Posted August 1 Another Taste Disco, boogie eller funk… Svänger gör det iaf från Holland Följs sedan av en tidig USA press med Herbie Hancock. Thrust är en magisk platta P-pan, Shamrock, Richard and 2 others 5 Quote
Richard Posted August 1 Author Posted August 1 Chet is back. Införskaffad igår efter aw med bättre hälften. Mycket lovande!! Baker alltså. Det andra var redan känt.. P-pan, torbjorn, New Order and 1 other 4 Quote
LasseJ Posted August 2 Posted August 2 Semester och inte mycket tid över till musiklyssning. Barnbarn, umgänge, båtliv m.m.tar den mesta tiden. Men ikväll blev det lite tid över. Det var ett tag sedan jag lyssnade på detta mästerverk. AlfaGTV and Lasse 2 Quote
ilovesmysweden Posted August 3 Posted August 3 Sitter just nu och lyssnar på Peg Parnevik – Penny. Väldigt avskalad och personlig låt. Blev lite nyfiken på bakgrunden och läste mer om Penny Parnevik. Kul att upptäcka lite mer om relationen mellan systrarna också. 🙂 Quote
calle_jr Posted August 3 Posted August 3 On 2026-07-31 at 21:27, New Order said: Helt klart ett nödvändigt album Instämmer. Lyssnar på nutida soulrock från andra sidan kanalen med The Heavy; New Order 1 Quote
conan Posted Tuesday at 18:23 Posted Tuesday at 18:23 Tangerine Dream med Hyperborea, landet långt borta ur den grekiska mytologin. Glömde jag hade den på vinyl ... betydligt roligare. P-pan 1 Quote
Ivery Posted Thursday at 07:05 Posted Thursday at 07:05 Tack vare tipset från @figge får denna premiärmotionera Chord Mojo 2 på kontoret. figge and P-pan 2 Quote
conan Posted Thursday at 19:07 Posted Thursday at 19:07 TD spelar Ricochet live i UK 1975. Plattan kom efter Rubycon som är en favorit. TD brukar sägas vara bäst live och Ricochet är inget undantag med mästartrion Franke-Froese-Baumann. Ska se om jag hittar LPn .. men det är tydligt att CD låter nära nog identiskt med vinylerna från den här eran (Virgin years). AlfaGTV and P-pan 2 Quote
conan Posted Thursday at 19:48 Posted Thursday at 19:48 Newport festival 1968. BB King och Janis Joplin lirar blues. Mig veterligen finns ingen officiell vinyl från tillfället? (AI generated) Quote
conan Posted Thursday at 21:05 Posted Thursday at 21:05 Vi plockar fram äkta vara. Buddy Guy at Tiny Desk 2026. Nyss fyllda 90 ... P-pan 1 Quote
Håkan64 Posted Friday at 19:59 Posted Friday at 19:59 Nisse och Sample. Gott sväng 👍 Splash, Richard, figge and 2 others 5 Quote
P-pan Posted yesterday at 09:30 Posted yesterday at 09:30 Lite klassiskt med Rachmaninoff så här på förmiddagen. Skivan ser ut att vara från 1962 och är så där lite knastrande och sprakande som gamla skivor kan vara ibland. Känns faktiskt lite ovant och det stör en aning. Sen är det inte heller så ofta jag spelar en skiva i mono-utförande vilket kanske förhöjer intrycket. Trevlig lördag önskar jag er så länge. conan, Richard and figge 3 Quote
P-pan Posted yesterday at 15:40 Posted yesterday at 15:40 M.J - Bad Dock på vinyl och inte rullband. Quote
P-pan Posted yesterday at 17:59 Posted yesterday at 17:59 Spandau Ballet - Parade Lite 80-tals junkie får man väl vara ? Quote
conan Posted yesterday at 19:00 Posted yesterday at 19:00 Lite nyare musik från N:t ur CSNY. This Path Tonight med Graham Nash kom 2016. P-pan 1 Quote
New Order Posted yesterday at 19:10 Posted yesterday at 19:10 Vissa album bara finns där. Man bläddrar och jag tänkte först, jo men Boston blir bra. Men sen så bläddrade jag fram Avalon. Game over..❤️ AlfaGTV, Shamrock, Richard and 2 others 5 Quote
New Order Posted yesterday at 19:53 Posted yesterday at 19:53 The friends of Mr Cairo. Versionen med "I'll find my way home" är makalöst bra. Håkan64 and P-pan 2 Quote
Richard Posted 23 hours ago Author Posted 23 hours ago Antony dök upp i youtubeflödet tidigare idag där han sjöng Cohens "If it be your will". Därav detta ikväll: Inte mainstream precis... AlfaGTV, New Order, Håkan64 and 1 other 4 Quote
Richard Posted 23 hours ago Author Posted 23 hours ago Back to contemporary jazz så att man somnar gott. Stockhausen, Peacock m.fl. Inte mainstream precis.... Håkan64, New Order and P-pan 3 Quote
AlfaGTV Posted 9 hours ago Posted 9 hours ago En fantastisk röst, som försvann alldeles för tidigt. https://www.svtplay.se/video/jMdmGq9/eva-cassidy-rosten-som-tystnade P-pan, Vox, YYZ and 3 others 6 Quote
Recommended Posts