Jump to content

Recommended Posts

Posted

PXL_20260731_192120253.jpg

Angine De Poitrine - vol.1

Redan nu en klassiker? Japp!

Sherpa! Vilken låt. Första låten på andra sidan är Ababa Hotel, som är lite jazzig? Jo. Men på deras sätt såklart. Helt klart ett nödvändigt album. Varken Alfa eller Panen har fattat det än. Jaja. Kanske om 10 år?😉😁

Posted

PXL_20260731_193747727.jpg

Chris Rea-Dancing with strangers.

Jag tror att jag skaffade detta album 87/88 nån gång. Under lumpen. Och ja. Detta album låter bättre än ADP. Det är svårt att förneka när man hör albumen back to back. Men jag misstänker att ADP vol.2 låter bättre än ettan. Men än denna? Nja. Troligen inte.

Många snackar om The Road to Hell när vi pratar om Chris Rea. Eller the Blue box där han kör blues all in. Jag gillar de albumen. Men Chris Rea är för mig detta album och On the beach albumet. På första sidan här har vi ju Windy Town och The Curse of the traveller! Den sistnämnda är kanske den i mitt absolut bästa låt som han har gjort. Det är perfektion på ett sätt som bara han kunde göra. Det är perfektion på hans melankoliska röst och gitarrspel.

Posted

Kansas - Point of Know Return

20260801_130219.jpg

... point of... lite som hi-fi om man tänker efter.

Har man väl halkat över kanten finns ingen återvändo...  :schild_help:

Posted

Semester och inte mycket tid över till musiklyssning. Barnbarn, umgänge, båtliv m.m.tar den mesta tiden. Men ikväll blev det lite tid över. Det var ett tag sedan jag lyssnade på detta mästerverk.

mPgS7F8.png

Posted

TD spelar Ricochet live i UK 1975. Plattan kom efter Rubycon som är en favorit. TD brukar sägas vara bäst live och Ricochet är inget undantag med mästartrion Franke-Froese-Baumann. Ska se om jag hittar LPn .. men det är tydligt att CD låter nära nog identiskt med vinylerna från den här eran (Virgin years).

20260806_205701_copy_3000x3220.thumb.jpg.f7bdc0bb7d3c222ab17e68c8120fed14.jpg

Posted

Lite klassiskt med Rachmaninoff så här på förmiddagen. 

20260808_111217.jpg

Skivan ser ut att vara från 1962 och är så där lite knastrande och sprakande som gamla skivor kan vara ibland.

Känns faktiskt lite ovant och det stör en aning.

Sen är det inte heller så ofta jag spelar en skiva i mono-utförande vilket kanske förhöjer intrycket.

Trevlig lördag önskar jag er så länge.