lindome Posted July 6 Posted July 6 Nytt begrepp på västkusten: Reggae Monday Senaste tillskottet - Natty Dread. Håkan64, Shamrock, P-pan and 1 other 4 Quote
AlfaGTV Posted July 6 Posted July 6 32 minutes ago, lindome said: Nytt begrepp på västkusten: Reggae Monday Senaste tillskottet - Natty Dread. Snyggt! Men var är The Wailers- Catcha Fire? Quote
lindome Posted July 6 Posted July 6 16 minutes ago, AlfaGTV said: Snyggt! Men var är The Wailers- Catcha Fire? Inte släppt än… AlfaGTV 1 Quote
AlfaGTV Posted July 6 Posted July 6 20 minutes ago, lindome said: Inte släppt än… Det var det jag fiskade efter, jag "förbokade" ju den och då hade den releasedatum 8/5 2026... Sen har det skjutits upp gång på gång. Jag ville ha den på UHQR vinyl, men det är väl samma produktion, visst? Quote
lindome Posted July 7 Posted July 7 11 hours ago, AlfaGTV said: men det är väl samma produktion, visst? Jag tror att de släpper LP resp Tape samtidigt i de fall titlarna finns på båda formaten... Men jag är inte helt säker. Köp en bandspelare istället @AlfaGTV Så är du med i klubben AlfaGTV 1 Quote
P-pan Posted July 8 Posted July 8 Det blev en TD som start på dagens lyssning... Tangrine Dream - Recurring Dreams conan 1 Quote
Old Sven Posted July 8 Posted July 8 Gretchen Peters, "The night you wrote that song: The songs of Mikey Newbury". Tillägnad hennes moder, som älskade Mickeys sad songs almost more than mine. Quote
P-pan Posted July 8 Posted July 8 Klassisk musik är också trevligt mellan varven... Splash and YYZ 2 Quote
conan Posted July 8 Posted July 8 Nightwish Endless forms most beautiful spelas just nu. Symfonisk metal men också en och annan normal poplåt kan man väl säga. Quote
New Order Posted July 8 Posted July 8 On 2026-07-05 at 21:07, P-pan said: - Agnes. - Vilken Agnes ? Agnes Obel - Aventine Bra album!👍 Quote
Terminator Posted July 8 Posted July 8 Riktigt bra popmusik med skön, lite soulig 60-talskänsla och personlig lite raspig röst. Muffin and LasseJ 2 Quote
Muffin Posted July 8 Posted July 8 21 minutes ago, Terminator said: Riktigt bra popmusik med skön, lite soulig 60-talskänsla och personlig lite raspig röst. Rösten är ett resultat av medfödda knutar på stämbanden. Hon har jämförts med Adele och Winehouse och är endast 20 år, framtiden för sig. Hade 25 milj lyssnare på Spotify redan innan första albumet hade kommit ut. Hon gör alla sångpålägg i en enda tagning, vilket nästan ingen annan gör i samtida musik. Uppsnappat i recension av Jan Gradvall/ Dagens Industri. Terminator and LasseJ 2 Quote
Terminator Posted July 8 Posted July 8 1 hour ago, Muffin said: Rösten är ett resultat av medfödda knutar på stämbanden. Hon har jämförts med Adele och Winehouse och är endast 20 år, framtiden för sig. Hade 25 milj lyssnare på Spotify redan innan första albumet hade kommit ut. Hon gör alla sångpålägg i en enda tagning, vilket nästan ingen annan gör i samtida musik. Uppsnappat i recension av Jan Gradvall/ Dagens Industri. Jag snappade upp henne i exakt samma recension i Di Weekend-bilagan. 😁Gradvall kommer ofta med väldigt bra musiktips. Muffin 1 Quote
YYZ Posted July 9 Posted July 9 Rotade fram lite av 80-talet. Får lite sköna vibbar 🙂 AlfaGTV, P-pan, musicus and 2 others 4 1 Quote
P-pan Posted July 9 Posted July 9 Dagens väder, åtminstone i mina trakter, har varit helt underbart. Trädgården har fått en ordentlig översyn så nu kan jag med gott samvete sätta mig och lyssna lite. Chet Baker - In New York / APJ 206-45. En skiva jag dragit mig för att köpa p.g.a priset men också för varvtalets skull då det är en 45-varvare. Analogue Productions gör ju väldigt fina pressningar med hög ljudkvalité så jag får väl stå ut med att jogga lite oftare mellan vändandet av skivorna. Richard 1 Quote
P-pan Posted July 9 Posted July 9 3 hours ago, YYZ said: Rotade fram lite av 80-talet. Får lite sköna vibbar 🙂 Mycket bra val. Den snurrade ganska regelbundet här hemma förr om åren. Jag får ställa fram den så jag också får lite nostalgiska vibbar. Tack för tipset Quote
P-pan Posted July 9 Posted July 9 Det var ett tag sedan jag gjorde en " blunda-peka-spela". Resultatet... America - Alibi Och i min tanke fastnar plötsligt ett Trumpet ansiktsuttryck Försöket till roligheter till trots så tycker jag musiken fortfarande håller ganska bra trots sina nästan 50 år på nacken. conan, AlfaGTV and Tobias 2 1 Quote
AlfaGTV Posted July 9 Posted July 9 Jag har lyssnat en del till Portico Quartet, och trodde de förkommit från branschen, men de heter tydligen bara Portico numera! Är du osäker på om subben är vaken, är det bara att trycka på första spåret (och fler!) Lasse 1 Quote
Old Sven Posted July 10 Posted July 10 En lat sommardag. Joe Lovano, "Ballad songbook". Skönt lirande Hank Jones på piano och Paul Motian trummor samt George Mraz på bas. P-pan 1 Quote
Tobias Posted July 10 Posted July 10 Efter en heldags tekniska diskutioner med @Metnoc (tack!) så är det skönt att slappna av med det som allt egentligen handlar om. På en Fredag kan man ju unna sig en GT också, eller två. Tycker detta är en av dom bästa live inspelningarna som gjorts (tänker mest musikaliskt). Ett album som man måste provat innan man dör, även om man inte tror att man gillar Alice in Chains. Mycket av magin ligger ju så klart också delvis i dom speciella omständighterna kring bandet denna dag och dagarna efter. 71 underbara minuter som bara försvann i ett nafs! Metnoc, P-pan and AlfaGTV 3 Quote
P-pan Posted July 10 Posted July 10 -Du har fått ETT PAKET TILL Hur mycket köper du egentligen ? -Härligt, ska vi lyssna lite ? Vi börjar väl med Björn Riis, du vet han som är med i Airbag Jag måste nog sluta med door to door leveranser. Det är ju inte alla gånger man är hemma och kan mellanlanda paketen i garaget liksom... Splash and lindome 2 Quote
Labbe Posted Sunday at 15:25 Posted Sunday at 15:25 Lite svängigt slammer från Göteborg, står på menyn idag. Lasse 1 Quote
VoicesInMyHead Posted Sunday at 18:41 Posted Sunday at 18:41 Den här unge gossen fyllde igår makalösa 99 år!!!! Det fantastiska är att han fortfarande är aktiv som dirigent och har bokningar långt in under nästa år. Jag tänker på honom lite extra idag med hjälp av Brahms 4:e. calle_jr and Splash 2 Quote
Bebop Posted Monday at 08:26 Posted Monday at 08:26 13 hours ago, VoicesInMyHead said: Den här unge gossen fyllde igår makalösa 99 år!!!! Han är fantastisk… Jag och @calle_jr körde ner till Lepzig och lyssnade på honom med Gewandhausorchester. Det var en fantastisk upplevelse. https://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?/forums/topic/12924-en-resa-i-musik-och-några-av-dess-giganter/ Dessvärre är han inte i form nu. Flera konserter i sommar har ställts in både i Europa och Asien. En förhoppning är att han kan komma i form igen till hösten. Hur oddsen är för det kan man fundera på. På flera ställen ställen har man satt in andra dirigenter men i Bamberg ställde man in helt då konserten byggde på Herberts medverkan. calle_jr and VoicesInMyHead 2 Quote
VoicesInMyHead Posted Monday at 09:18 Posted Monday at 09:18 47 minutes ago, Bebop said: Dessvärre är han inte i form nu. Flera konserter i sommar har ställts in både i Europa och Asien. En förhoppning är att han kan komma i form igen till hösten. Hur oddsen är för det kan man fundera på. På flera ställen ställen har man satt in andra dirigenter men i Bamberg ställde man in helt då konserten byggde på Herberts medverkan. tråkigt att höra, men kanske inte så förvånande och man kan ju knappast klandra honom, det är långt ifrån alla som får möjligheten vara med så länge som han ändå varit, eller gjort ett sådant avtryck inte minst. Bebop and byZan 2 Quote
torbjorn Posted Tuesday at 15:03 Posted Tuesday at 15:03 Lyssnar på musik och Okki Nokki. Göt rent lite singlar och det var på tiden. Blir lite LP också. P-pan 1 Quote
Recommended Posts