Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jazz at the Pawnshop. Kanske den bäst ljudande inspelningen någonsin. Erstrands vibra låter som den står mellan högtalarna och noterna flödar mellan dem precist utmejslade i 3D i luften.

20260529_202131_copy_2576x1932.thumb.jpg.939aa597c96306e7aa56881c5a5fe865.jpg

Och det med kablar för en hundralapp typ.

Posted
4 hours ago, AlfaGTV said:

Får väl tillskriva @conan detta, har jag för mig:

IMG_3283.jpeg

Lite släpig (eller cool!) akustisk rock som är lätt att fastna i , iaf jag!

Kurt är kung. Han kan dra ut en låt till 10 minuter och komma undan med den som alldeles för kort.

Posted

Det blir lätt mycket musik när man inte kan ta sig till jobbet av olika anledningar. 

Jag klarar nog ett gäng album till känns det som...

INXS - X

20260601_154459.jpg 

Posted

Jag lyssnar väl vidare men har dragit ner lite på det mer musikaliska tempot.

Colin Steele Quartet -The Blue Nile

20260601_215934.jpg

En tolkning av gruppen Blue Nile's låtar.

Riktigt trevlig ljudkvalite och musiken är så där lagom soft så här på kvällskvisten.

Det blev mycket musik idag och inte blev jag trött under "hjälmen" heller.

Snart nya tag och musikaliska strapatser hoppas jag.

Önskar en fortsatt trevlig kväll till er som tänker sitta uppe ett tag till... :)

Posted

Visst är det underbart att det finns sådan enorm mängd av olika musikstilar samt att musiksmaken kan vara så olika så att det finns något för alla! Men vad är egentligen riktigt bra musik? Att den berör i någon form är väl en parameter. En annan att man aldrig tröttnar på den utan den fortsätter att beröra, år efter år. Det finns massor av sådan musik och kvällens stora musiknjutning är just sådan musik! Polly Jean's mästerverk från 2011. Albumet kan kanske uppfattas som rätt enkel men den är så genial och helt enkelt underbar! Inspelat i en kyrka i Dorset.

9n5WCCV.png

Posted

Jag har provat denna lite grann via det digitala, men den gode @P-pan spelade några spår när jag hastade förbi på en kopp fika i söndags!

uLT4TiI.png

Den lät väldigt trevlig hos Pan, så jag har lyssnat till den ytterligare hemmavid, och den är väldigt trevlig när man är på rätt humör.

Ligger en lätt dist på vissa instrument som jag inte tycker tillför så mycket, men i stort, nice!

(Lyssna på gitarren i "Never Known Like That" t.ex.)

Posted

fxjXK4z.png

Jag måste erkänna att jag nu håller vol.1 som precis lika bra som tvåan. Det ä många godbitar här också. Efter att ha levt med deras musik i två månaders nu, så måste jag fortfarande tillstå att de fascinerar. Musiken uppfattas inte längre som konstig. Bara nyskapande och spännande.

Posted
1 hour ago, New Order said:

1MotymY.png

Min absolut första cd-skiva. Köpte den i samband när jag skaffade min första stereo. 1987 kanske? Innan jag gjorde lumpen. En skorsten med Fisher prylar. Wild horses håller än. En fantastisk låt.

Hehe! Den vinylen var med till Sälen förra helgen! Jojje hade den med!

Här blandas Trackslistan 1984-2010 i Boomboxen!

Posted
12 hours ago, AlfaGTV said:

Hehe! Den vinylen var med till Sälen förra helgen! Jojje hade den med!

Här blandas Trackslistan 1984-2010 i Boomboxen!

Haha. Som det slumpar sig ibland. Jag läste lite om Gino Vanelli och blev nyfiken. För det verkar vara en produktiv herre som testat olika genrer under sin långa karriär. Måste lyssna på mer.

Posted

Snabba svängar här. Från flamenco till brittisk 80-talspop. The Korgis spelar Sticky George. Det är ganska varierande popdängor som serveras.

Kanske är den mest kända hiten "Everybody's Got to Learn Sometime", men då får man lägga på deras andra skiva "Dumb Waiters" istället. 

20260620_214430_copy_2576x1932.thumb.jpg.c82390ba220ccf58fbaaf5d399121ffd.jpg