conan Posted May 29 Posted May 29 Jazz at the Pawnshop. Kanske den bäst ljudande inspelningen någonsin. Erstrands vibra låter som den står mellan högtalarna och noterna flödar mellan dem precist utmejslade i 3D i luften. Och det med kablar för en hundralapp typ. calm and lindvall 2 Quote
Terminator Posted May 29 Posted May 29 Kungen är tillbaka, ny singel idag. Turné och album till hösten. Belackarna behöver inte kommentera. 😁 calm, P-pan and AlfaGTV 3 Quote
P-pan Posted May 29 Posted May 29 John Mayer - Heavier Things En lite "kylslagen" inspelning från 2003, tror jag, men den går ner ändå. Terminator 1 Quote
AlfaGTV Posted May 30 Posted May 30 Får väl tillskriva @conan detta, har jag för mig: Lite släpig (eller cool!) akustisk rock som är lätt att fastna i , iaf jag! P-pan 1 Quote
conan Posted May 30 Posted May 30 4 hours ago, AlfaGTV said: Får väl tillskriva @conan detta, har jag för mig: Lite släpig (eller cool!) akustisk rock som är lätt att fastna i , iaf jag! Kurt är kung. Han kan dra ut en låt till 10 minuter och komma undan med den som alldeles för kort. P-pan, Terminator and AlfaGTV 3 Quote
P-pan Posted May 31 Posted May 31 Eva Cassidy... Nightbird 4 st 33-varvare tar sin tid New Order, Terminator, Richard and 4 others 7 Quote
P-pan Posted June 1 Posted June 1 Inte direkt knasterfri men det är iallafall en originalpressning med rätt många år på nacken. Så det må väl vara okej med lite extra vinylkänsla. Pink Floyd - Meddle Shamrock, lindome, AlfaGTV and 1 other 4 Quote
P-pan Posted June 1 Posted June 1 Det blir lätt mycket musik när man inte kan ta sig till jobbet av olika anledningar. Jag klarar nog ett gäng album till känns det som... INXS - X AlfaGTV and Tobias 2 Quote
P-pan Posted June 1 Posted June 1 Jag tror det var något med albumtiteln som lockade conan, byZan, Daniel and 1 other 2 2 Quote
P-pan Posted June 1 Posted June 1 Jag lyssnar väl vidare men har dragit ner lite på det mer musikaliska tempot. Colin Steele Quartet -The Blue Nile En tolkning av gruppen Blue Nile's låtar. Riktigt trevlig ljudkvalite och musiken är så där lagom soft så här på kvällskvisten. Det blev mycket musik idag och inte blev jag trött under "hjälmen" heller. Snart nya tag och musikaliska strapatser hoppas jag. Önskar en fortsatt trevlig kväll till er som tänker sitta uppe ett tag till... Shamrock 1 Quote
LasseJ Posted June 4 Posted June 4 Freya Riding's nya album. Freya är multiinstrumentalist men spelar oftast piano. Slog igenom stort 2019 med låten Castles. Nya albumet är riktigt bra! Terminator, AlfaGTV and P-pan 3 Quote
conan Posted June 10 Posted June 10 Anna Ternheim - Night Visitor LasseJ, figge, P-pan and 1 other 4 Quote
conan Posted June 12 Posted June 12 Oj, bara jag som lyssnar sen i onsdags ser jag. Här spisas en Liveplatta med Christy Moore. I högform kan man säga. Bra ljud och närvaro. Old Sven 1 Quote
Terminator Posted June 12 Posted June 12 Pophantverk i sin renaste form. Fascinerande att skaparglädjen, och kraften, finns där trots 83 år fyllda. Quote
mabron Posted June 14 Posted June 14 denna kommer och går 50 år gammal intron på själva låten och Chuck Leavell ( https://chuckleavell.com/. )på Fender piano matchar Dicky Betts gött YYZ 1 Quote
Richard Posted June 14 Author Posted June 14 Ganska sällan jag lyssnar på samlingsplattor men med Dylan är allt tillåtet. New Order, byZan and Old Sven 3 Quote
LasseJ Posted June 15 Posted June 15 Visst är det underbart att det finns sådan enorm mängd av olika musikstilar samt att musiksmaken kan vara så olika så att det finns något för alla! Men vad är egentligen riktigt bra musik? Att den berör i någon form är väl en parameter. En annan att man aldrig tröttnar på den utan den fortsätter att beröra, år efter år. Det finns massor av sådan musik och kvällens stora musiknjutning är just sådan musik! Polly Jean's mästerverk från 2011. Albumet kan kanske uppfattas som rätt enkel men den är så genial och helt enkelt underbar! Inspelat i en kyrka i Dorset. P-pan and AlfaGTV 2 Quote
Richard Posted June 17 Author Posted June 17 Denna gick jag plötsligt och nynnade på tidigare idag så då fick det ju bli originalet ikväll: P-pan and Vox 2 Quote
AlfaGTV Posted June 17 Posted June 17 Jag har provat denna lite grann via det digitala, men den gode @P-pan spelade några spår när jag hastade förbi på en kopp fika i söndags! Den lät väldigt trevlig hos Pan, så jag har lyssnat till den ytterligare hemmavid, och den är väldigt trevlig när man är på rätt humör. Ligger en lätt dist på vissa instrument som jag inte tycker tillför så mycket, men i stort, nice! (Lyssna på gitarren i "Never Known Like That" t.ex.) figge and P-pan 2 Quote
Krion Posted June 18 Posted June 18 Loke Nyberg Flykten från Sverige Kan man lyssna på den utan att tårarna börjar rinna?😢 Quote
New Order Posted June 18 Posted June 18 Min absolut första cd-skiva. Köpte den i samband när jag skaffade min första stereo. 1987 kanske? Innan jag gjorde lumpen. En skorsten med Fisher prylar. Wild horses håller än. En fantastisk låt. Shamrock, conan, AlfaGTV and 1 other 4 Quote
New Order Posted June 18 Posted June 18 Jag måste erkänna att jag nu håller vol.1 som precis lika bra som tvåan. Det ä många godbitar här också. Efter att ha levt med deras musik i två månaders nu, så måste jag fortfarande tillstå att de fascinerar. Musiken uppfattas inte längre som konstig. Bara nyskapande och spännande. Tobias, HansW, AlfaGTV and 1 other 4 Quote
AlfaGTV Posted June 18 Posted June 18 1 hour ago, New Order said: Min absolut första cd-skiva. Köpte den i samband när jag skaffade min första stereo. 1987 kanske? Innan jag gjorde lumpen. En skorsten med Fisher prylar. Wild horses håller än. En fantastisk låt. Hehe! Den vinylen var med till Sälen förra helgen! Jojje hade den med! Här blandas Trackslistan 1984-2010 i Boomboxen! New Order and Håkan64 2 Quote
New Order Posted June 19 Posted June 19 12 hours ago, AlfaGTV said: Hehe! Den vinylen var med till Sälen förra helgen! Jojje hade den med! Här blandas Trackslistan 1984-2010 i Boomboxen! Haha. Som det slumpar sig ibland. Jag läste lite om Gino Vanelli och blev nyfiken. För det verkar vara en produktiv herre som testat olika genrer under sin långa karriär. Måste lyssna på mer. Håkan64 1 Quote
conan Posted June 20 Posted June 20 Snabba svängar här. Från flamenco till brittisk 80-talspop. The Korgis spelar Sticky George. Det är ganska varierande popdängor som serveras. Kanske är den mest kända hiten "Everybody's Got to Learn Sometime", men då får man lägga på deras andra skiva "Dumb Waiters" istället. P-pan 1 Quote
conan Posted June 25 Posted June 25 Mozdzer Danielsson Fresco spelar piano, kontra och slagverk. Richard 1 Quote
Recommended Posts