Richard Posted August 24 Posted August 24 Eftersom det sker lite tekniskt konstiga saker i ursprungstråden "Vad lyssnar du på just nu?" låser vi den åtminstone temporärt. Den har nästan 11 000 poster vilket möjligen skulle kunna spela roll. Om vi istället öppnar denna tråd och inte ser några konstigheter i denna så är ju allt väl. //Richard calle_jr, new order and AlfaGTV 3 Quote
VoicesInMyHead Posted August 24 Posted August 24 Det här är ÅRETS skiva enligt mig! "Glutton For Punishment" med Heartworms. Richard, new order and calle_jr 3 Quote
P-pan Posted August 24 Posted August 24 Har man en skiva ska den ju spelas. För en gångs skull fick jag dessutom beröm av sambon för valet av musik... Simply Red - A New Flame new order, AlfaGTV, Josaa and 1 other 4 Quote
Richard Posted August 24 Author Posted August 24 Detta passar mig perfekt ikväll: Danielsson, Mozdzer, Frescati P-pan and new order 2 Quote
P-pan Posted August 24 Posted August 24 Vet inte riktigt vad jag är på för sorts musikhumör ikväll men jag spetsar in mig på det mesta som inte råkar stå i någon av "heavy rotation" backarna. 1990 kom Mantronix med det här albumet... Jag kände åtminstone igen spår 2, Got to Have Your Love, som jag vill minnas var någon sorts hitlåt. Resten var lite sådär så den åkte av ganska omgående. Nästa på tur... Cymande - Promised Heights @lindome, hänger du med här ? lindome and Sammy 2 Quote
lindome Posted August 24 Posted August 24 Absolut - Brothers on the slide is the tune boom P-pan 1 Quote
P-pan Posted August 25 Posted August 25 Ännu en kväll i jazzens tecken ? Återstår att se men Bill Evans brukar fungera bra utan att bli allt för stökigt... TRIO 64 Quote
LasseJ Posted August 26 Posted August 26 Flag som släpptes 1986 (fasen tiden går för fort) tillhör bland det bästa de här herrarna har gjort. Enligt mig då. Riktigt bra. P-pan and shaft 2 Quote
new order Posted August 26 Posted August 26 8 minutes ago, LasseJ said: Flag som släpptes 1986 (fasen tiden går för fort) tillhör bland det bästa de här herrarna har gjort. Enligt mig då. Riktigt bra. Jag gillar Pocket Universe. För mig så är det deras bästa album därför att de har ett tema som genomsyrar hela plattan. Den är genomtänkt och som vanligt med Yello en ruskigt bra ljudkvalitet. LasseJ and P-pan 2 Quote
LasseJ Posted August 26 Posted August 26 4 minutes ago, new order said: Jag gillar Pocket Universe. För mig så är det deras bästa album därför att de har ett tema som genomsyrar hela plattan. Den är genomtänkt och som vanligt med Yello en ruskigt bra ljudkvalitet. Ja, det albumet är också bra och som du skriver, mycket bra ljudkvalitet. Boris är en höjdare på att få det att låta bra. new order 1 Quote
LasseJ Posted August 26 Posted August 26 Här kommer en annan höjdare. Presentation är överflödig Ivery and P-pan 2 Quote
LasseJ Posted August 26 Posted August 26 Missy Higgins från Down Under. Bra pop man blir glad av! Hon har gjort flera bra album. Quote
Richard Posted August 27 Author Posted August 27 E.S.T-kväll här: P-pan, calm, AlfaGTV and 2 others 5 Quote
AlfaGTV Posted August 28 Posted August 28 Jag gillar denna, med emfas på Cortez the Killer, vilken låt! Richard and new order 2 Quote
Richard Posted August 28 Author Posted August 28 2 hours ago, AlfaGTV said: Jag gillar denna, med emfas på Cortez the Killer, vilken låt! Neil Young är lite ständigt återkommande även här. Vissa plattor fantastiska och andra tre snäpp ner. new order 1 Quote
new order Posted August 28 Posted August 28 2 hours ago, AlfaGTV said: Jag gillar denna, med emfas på Cortez the Killer, vilken låt! Han har gjort många fantastiska låtar. Dylans Knocking on heavens door är melodimässigt en ren rip off av Youngs helpless. I filmen Philadelphia så vann the Boss en Oscar för bästa låt, när det egentligen var Neil Youngs låt "Philadelphia" som var mer minnesvärd. Jag gillar Live Rust, Harvest moon och This Notes for you. AlfaGTV 1 Quote
musicus Posted August 29 Posted August 29 Hele gjengen til MH, live! P-pan, Håkan64 and figge 3 Quote
Josaa Posted August 29 Posted August 29 Storslaget med the Killers och rhe Boss…men buar publiken? P-pan 1 Quote
Josaa Posted August 29 Posted August 29 Jag och frun sitter i soffan och följer teamat ”låtar som för mig kom med något nytt, något jag inte hört förut”. Efter njutit ab George Ezra Budapest och U2 October kom denna som jag spelade för några musiker precis efter den släppts och deras reaktion var: ”detta var något nytt!”. P-pan and AlfaGTV 2 Quote
new order Posted August 29 Posted August 29 Jag försöker väl att pusha denna grupp återigen. Mitt förra inlägg försvann i etern. Jag upptäckte Tinariwen under fotbolls vm i Sydafrika 2010. Det var en konsert på tv inför starten av Vm. Och förutom att jag under detta vm utvecklade ett avgrundsdjupt och aldrig sinande hat emot vuvuzelan, så upptäckte jag Tinariwen som en positiv motvikt. Alicia Keys spelade före och jag var oerhört uttråkad till Tinariwen tog över scenen och stal showen. Åtminstone för mig. Denna grupp består av ett nomadfolk från Mali. Ett folk av Saharas öknar. Och förutom att de är frihetskrigare för sitt folk så har de upptäckt elgitarren förutom AK-47... Och det tackar jag för! Deras musik är suggestiv. Mystisk. Grundat i folkmusik med en stor krydda blues. Och det med ett driv och engagemang som jag på något sätt förknippar med Bob Marley under hans bästa stunder. Detta är ett av deras senaste alster. Men jag rekommenderar att även lyssna på Ammasakoul från 2004 och Aman Iman från 2007. AlfaGTV, P-pan, lindvall and 1 other 4 Quote
Terminator Posted August 29 Posted August 29 Märkligt att länken delar en version med engelsk text när jag lyssnade på den svenska. Hur eller hur så var jag och min fru på Tommy K och Helen Sjöholms konsert i Ulriksdals slottsträdgård för nästan två veckor sedan. Jag sticker ut hakan och säger att det är två av Sveriges bästa röster. Underbart. Visst, Tommy kan inte sjunga de högsta tonerna längre men han har fortfarande en otroligt både kraftfull och känslig röst. Kanske min favoritsångare, alla kategorier. Quote
P-pan Posted August 30 Posted August 30 Skivan med Dead can Dance, som jag tipsade om i min medlemstråd, hann ebba ut så här kommer nästa förslag till att njuta lite musik. Cymande - s/t, skivnummer 6305 181 lindome 1 Quote
calm Posted August 30 Posted August 30 Bara som en jämförelse med vinylalbumet Live så spelar jag studioalbumet i streaming. Det låter riktigt bra det också men inte så bra som vinylen. Men så är det två helt olika inspelningar. Quote
P-pan Posted August 30 Posted August 30 Tar steget över till den lite mer klassiska eran, blir mer sällan nu för tiden, och där faller valet på en riktigt vackert dansande symfoni efter Rachmaninoff. Symphonic Dances Vocalise. APC 34145S Quote
P-pan Posted August 30 Posted August 30 Tror nog jag klarar en symfoni till... Debussy - La Mer new order 1 Quote
AlfaGTV Posted August 30 Posted August 30 Här funderar jag på varför jag köpt två olika pressar av "Are you experienced?" Spårordning skiljer sig lite men den mörka är en dubbel, med lite extra låtar som Stone Free t.ex. Den gula låter tydligt bäst av dessa dock, med bra tyst vinyl och fin dynamik! Quote
P-pan Posted August 30 Posted August 30 Airbag - A Day At Thee Beach. Norge kan också... musicus and figge 2 Quote
calm Posted August 30 Posted August 30 Emil Brandqvist Trio , tillhör favoriterna. Här i Seascapes. Skönt melodiskt och avslappnande. Quote
Recommended Posts