plind Posted July 29, 2025 Posted July 29, 2025 Nåddes nyligen av det tråkiga beskedet att forummedlemmen @persve lämnat jordelivet. Han brann verkligen för sitt HiFi/musikintresse. Nyfiken ända till slutet. Hade förmånen att besöka honom några gånger sista halvåret. Alltid glad och trevlig <3. Familjen gick ut med nyheten på Facebook nyss så jag hoppas det är OK och framföra även här på forumet där många känner honom. Må himlens änglar välkomna dig med skön stämsång. Richard, byZan, Ivery and 17 others 20 Quote
byZan Posted July 29, 2025 Posted July 29, 2025 Har haft förmånen att få ha varit hemma hos honom ett par ggr och han med fru hemma hos oss. T o m spelat golf en gång på hans hemmabana. Trevliga, roliga, glada träffar och minnen som vi tänker på varthän vi än befinner oss. Vila i frid Per! P-pan, Håkan64, New Order and 1 other 4 Quote
Govinda Posted July 29, 2025 Posted July 29, 2025 Vila i frid Per, För alltid bevarat i ljust minne❤️ plind and P-pan 2 Quote
calm Posted July 30, 2025 Posted July 30, 2025 Trist! Träffade honom förra hösten vid mässan i Gbg och fick ett mycket trevligt samtal. Hann tyvärr inte besöka honom hemma hos honom vilket jag förstår var en särskild upplevelse. Vila i frid! plind 1 Quote
MatsT Posted July 30, 2025 Posted July 30, 2025 Jag fick dödsannonsen av en gemensam vän igår men fick det tråkiga beskedet för en vecka sedan. Det var ett tungt besked och det gick snabbt på slutet, Per var precis som vanligt för inte alls länge sedan. Per var en mycket positiv person som spred positiv energi runt sig och det var en fröjd att umgås med honom och roliga upptåg främst inom HiFi-området var det gott om. Dödsannonsen skvallrar om att familjen förstod hur mycket tiden i musikrummet betydde för Per. Per lämnar ett stort hål efter sig och kommer att vara saknad. calle_jr, calm, Bebop and 13 others 15 1 Quote
calle_jr Posted August 7, 2025 Posted August 7, 2025 Mycket tråkigt. En mycket snäll och trevlig person med ett genuint intresse för hifi. Jag kände inte honom så väl, förutom i trådarna här på Euphonia har vi haft sporadisk kontakt om pickuper, band mm. Man förstår hans engagemang för vår hobby bara genom att se annonsen som @MatsT visar. Han har varit medlem här sedan 2007. plind and P-pan 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.