Ivery Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Oväntat men mycket välkommet har semestern fyllts med nya hifi-bekantskaper här på västkusten (mobilen ville skriva bästkusten ). @Sammy bjöd med mig till Kris för lördagslyssning. Likt tiden när jag spelade innebandy var jag först på plats (dålig/god vana?) och fick en pratstund med vår värd. Då stod det snabbt klart att jag följer honom på Instagram. Strax därefter anlände @Fatii, som jag tidigare köpte en Auralicstreamer av och lite senare anslöt Sammy och @ishoot. En stund in i lyssningen kom även Eitan. Innan jag fortsätter med inlägget vill jag bara skriva att det är fantastiskt vilken trevlig hobby hifi kan vara, när man träffar så vänliga, välkomnande och hjälpsamma människor jag fått göra den senaste veckan. I en värld som kan upplevas kallare och mer individfokuserad för varje år ger det mig lite mer framtidshopp. Det blev en nygammal bekantskap i form av B&W 803 D4. Jag hörde storebror 802 på Göteborgsmässan 2022 och jag levde med ett par 805N i 15 år. Men aldrig har jag hört ett par B&W spela lika bra som detta par gjorde. Helt underbart. Bas (med lite hjälp av en Rel Carbon), djup, 3D och en hyperdtaljerad upplösning som balanserade precis rätt så den inte blev vass. God mat bjöds vi på också. Visste inte hur länge jag förväntade mig att vara där men det blev sju av de bästa timmarna hittills på semestern. Kvällen avslutades för egen del med en personlig favorit: Hurley’s Vol. 3 av The Fall Line Kromin, byZan, Bjorn W and 16 others 19 Quote
AlfaGTV Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 15 minutes ago, Ivery said: jag följer honom på Instagram. Hehe, jag kände direkt igen uppställningen och orsaken densamma! 😊 Ivery and Kromin 2 Quote
Kromin Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Det var verkligen jättekul att ni kom på besök igår. Jag håller fullständigt med dig Ivery, det är verkligen jätteroligt att knyta nya bekantskaper med så trevliga och öppna människor. Detta får vi göra om snart! Mvh: Kris AlfaGTV, Shift hifi, juha and 7 others 9 1 Quote
Ivery Posted July 14, 2025 Author Posted July 14, 2025 Det hanns med en hel del låtar under kvällen. Tror jag fick med alla och la in dem i en Qobuz-spellista: Qobuz: Haksläpp i skogen @Kromin hade ett extra mellanregisterelenent liggande. Det var en imponerade och tung skapelse. Måste också berömma @Kromin för hans exemplariska kabelhantering. Väl genomtänkt, snyggt och prydligt. Inte som mitt egna ormbo. Och ett till klipp från tidigare under kvällen: Nobody Here (But Us) by Billy Raffoul Shift hifi, calle_jr, triomio and 8 others 11 Quote
Kromin Posted July 15, 2025 Posted July 15, 2025 Tack för de fina orden @Ivery😊🙌 Och imponerande att du lyckades fånga alla låtarna under kvällen. Jag måste nog också skaffa en sån där klocka med Shazam på 😀. Grymt att du gjorde en spellista, den ska jag spara😀 Mvh Kris Ivery 1 Quote
byZan Posted July 15, 2025 Posted July 15, 2025 9 hours ago, Ivery said: Tror jag fick med alla och la in dem i en Qobuz-spellista: Qobuz: Haksläpp i skogen Ni verkade ha det trevligt och lika trevligt med en spellista som jag ska lyssna på, tack! /byZan Kromin and Ivery 2 Quote
lindome Posted July 15, 2025 Posted July 15, 2025 Ser ut som Ni haft trevligt Gissar att det var @ishoot som ville lyssna på Cymande och Bass Culture med Linton Kwesi Johnson Ivery, Sammy, calle_jr and 1 other 4 Quote
Ivery Posted July 15, 2025 Author Posted July 15, 2025 19 minutes ago, lindome said: Gissar att det var @ishoot som ville lyssna på Cymande och Bass Culture med Linton Kwesi Johnson Ja, inte var det han som valde Kyss geten med Ghost. Kromin and calle_jr 2 Quote
Fatii Posted July 17, 2025 Posted July 17, 2025 Det var väldigt kul att få höra ett par B&w spela, och så bra dessutom.. Det lilla man hört B&w tidigare har inte imponerat, så var med viss skepsis jag satte mig i sweetspot. Väl där ville man inte ge upp platsen 😅. Väldigt trevliga högtalare som verkar kunna spela det mesta utan att skämmas. Tack @Kromin för denna fina upplevelse! Ivery 1 Quote
Kromin Posted July 17, 2025 Posted July 17, 2025 22 minutes ago, Fatii said: Det var väldigt kul att få höra ett par B&w spela, och så bra dessutom.. Det lilla man hört B&w tidigare har inte imponerat, så var med viss skepsis jag satte mig i sweetspot. Väl där ville man inte ge upp platsen 😅. Väldigt trevliga högtalare som verkar kunna spela det mesta utan att skämmas. Tack @Kromin för denna fina upplevelse! Tack för ett väldigt trevligt besök @Fatii😀 Och roligt att du tyckte om hur det spelade 😊🙏 Vi får göra om det snart igen, då kanske med lite hamburgar grillning innan musiken... 😊 Mvh Kris Fatii 1 Quote
Sammy Posted July 18, 2025 Posted July 18, 2025 Jag kan bara hålla med det är nog det bästa ljud jag hört från ett par B&W-högtalare. Väldigt engagerande och samtidigt nyktert ljud, utan att det tippar över åt något håll. Neutralt, öppet och trevligt ett sådant där ljud som gör att man liksom sjunker in i musiken. Känns verkligen som en setup man skulle kunna leva med alla dagar i veckan. Samtidigt vet jag ju att @Kromin har gjort ett imponerande jobb med att få till strömmen hemma, och det spelar verkligen en stor roll i helheten. Har ju varit där tidigare, innan han fixade till elen och införskaffat en sub och det går inte att säga annat än att det jobbet har gett ordentlig utdelning. Riktigt kul att höra resultatet! byZan, Ivery, Kromin and 1 other 3 1 Quote
Kromin Posted July 18, 2025 Posted July 18, 2025 2 hours ago, Sammy said: Jag kan bara hålla med det är nog det bästa ljud jag hört från ett par B&W-högtalare. Väldigt engagerande och samtidigt nyktert ljud, utan att det tippar över åt något håll. Neutralt, öppet och trevligt ett sådant där ljud som gör att man liksom sjunker in i musiken. Känns verkligen som en setup man skulle kunna leva med alla dagar i veckan. Samtidigt vet jag ju att @Kromin har gjort ett imponerande jobb med att få till strömmen hemma, och det spelar verkligen en stor roll i helheten. Har ju varit där tidigare, innan han fixade till elen och införskaffat en sub och det går inte att säga annat än att det jobbet har gett ordentlig utdelning. Riktigt kul att höra resultatet! Riktigt roligt att höra 😀 Och alltid lika trevligt att få någon annans tankar och uppfattningar om sina modifikationer 😊🙌 Fantastiskt kul att ni kom@Sammyoch jag hoppas att vi snart kan göra om det! Jag ska se till att skicka iväg frugan och ungarna på camping oftare 😂 Mvh Kris Sammy, Ivery and byZan 2 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.