AdamL1641 Posted May 20, 2025 Posted May 20, 2025 Hej. Har en fråga. Har en Yamaha reciver och en BT sändare/mottagare med optical. Har dock en fråga, om jag kopplar in BT sändaren/mottagaren till optical i recivern i bak till BT sändaren i TX optical uttaget på den så kmr det ändå inte att gå va? Eftersom det är optical IN på recivern och ut på sändaren. Lr är jag helt ute och cyklar? Tacksam för råd och hjälp! Tack på förhand! Quote
AlfaGTV Posted May 20, 2025 Posted May 20, 2025 2 hours ago, AdamL1641 said: Hej. Har en fråga. Har en Yamaha reciver och en BT sändare/mottagare med optical. Har dock en fråga, om jag kopplar in BT sändaren/mottagaren till optical i recivern i bak till BT sändaren i TX optical uttaget på den så kmr det ändå inte att gå va? Eftersom det är optical IN på recivern och ut på sändaren. Lr är jag helt ute och cyklar? Tacksam för råd och hjälp! Tack på förhand! Det var inte helt lätt att följa, men om vi börjar med Bluetooth-dongeln. TX betyder troligen "transmit", och då skulle det kunna betyda att den tar emot digital insignal där, och bryggar till Bluetooth-sändning? Men det blir rätt mycket kill-gissning om man inte vet vad det är för pryl?! På receivern borde du kunna hitta både optisk ingång och utgång tänker jag, men det beror ju lite på vad du vill åstadkomma också? Vill du få UT ljuder från receivern till Bluetooth? Eller vill du skjuta Bluetooth från telefonen via Bluetooth-adaptern vidare TILL receivern? Quote
AdamL1641 Posted May 21, 2025 Author Posted May 21, 2025 19 hours ago, AlfaGTV said: Det var inte helt lätt att följa, men om vi börjar med Bluetooth-dongeln. TX betyder troligen "transmit", och då skulle det kunna betyda att den tar emot digital insignal där, och bryggar till Bluetooth-sändning? Men det blir rätt mycket kill-gissning om man inte vet vad det är för pryl?! På receivern borde du kunna hitta både optisk ingång och utgång tänker jag, men det beror ju lite på vad du vill åstadkomma också? Vill du få UT ljuder från receivern till Bluetooth? Eller vill du skjuta Bluetooth från telefonen via Bluetooth-adaptern vidare TILL receivern? Vill kunna använda BT dongeln till att ansluta hörlurar via bluetooth främst Quote
AlfaGTV Posted May 21, 2025 Posted May 21, 2025 47 minutes ago, AdamL1641 said: Vill kunna använda BT dongeln till att ansluta hörlurar via bluetooth främst Då får du granska manualen till dongeln för att hitta om den accepterar digital insignal via TOSLink för "bryggning" till bluetooth. Och, du får leta runt efter en Optical Out på receivern. Quote
Recommended Posts