lindome Posted May 14 Posted May 14 Ok, vi kör en live rapport från Munchen i år igen Denna gången hoppas jag och Anders @secanbj få lite assistans från vår kungliga huvudstad.. Dagens övningar och förberedelser Viktigt med vätska såklart Sparris o schnitzel P-pan, Richard, Sammy and 25 others 27 1 Quote
lindome Posted May 15 Author Posted May 15 Nu är vi på gång P-pan, bigblue, calle_jr and 14 others 17 Quote
lindome Posted May 15 Author Posted May 15 Koreanen är tillbaka Dessa känner jag inte igen helt o hållet, men det låter mycket bra med Maria Callas Shift hifi, figge, Ivery and 13 others 16 Quote
Apexorca Posted May 15 Posted May 15 Får vara hemma och arbeta. Njuter av er rapportering. Tack. Jag skall äta kalvschnitzel i hemma i kväll. Alltid något. bigblue, AlfaGTV and lindome 3 Quote
lindome Posted May 15 Author Posted May 15 Kawero levererar välljud i år igen. Gryphon300, lindvall, Apexorca and 13 others 16 Quote
secanbj Posted May 15 Posted May 15 Årets tape från Horch House är Alice C. Inget jag kommer lägga pengar på, men @Apexorca har beställt ett P-pan, Ivery and calle_jr 3 Quote
secanbj Posted May 15 Posted May 15 Kul att se QLN på plats! Spelade fint som vanligt AlfaGTV, Sammy, lindome and 7 others 10 Quote
lindome Posted May 15 Author Posted May 15 Soundsmith lanserar sin nya pickup Kudos Vi saknade Soundsmith förra året men nu är de starka igen! Strain Gauge pickup på en STST spelare med Schröder arm lät fantastiskt bra med Donald Fagen. Kudos pickupen monterad på …. arm och Dr Feickert spelare spelade klassisk musik med den äran. Perfect sense, AlfaGTV, Shift hifi and 8 others 11 Quote
secanbj Posted May 15 Posted May 15 En pickup som ligger mig varmt om hjärtat är ju DaVa, då jag själv har två. Så extra kul att se dem på mässan Shift hifi, bigblue, persve and 8 others 11 Quote
secanbj Posted May 15 Posted May 15 Gryphon gör ju sällan någon ledsen, å inte heller här på mässan. Så här kommer vi landa någon gång till då det spelar riktigt bra figge, P-pan, Terminator and 14 others 17 Quote
byZan Posted May 15 Posted May 15 Bästa rummet idag…, …. men imorgon kanske det blir något annat? /byZan Gryphon300, Perfect sense, Richard and 9 others 12 Quote
Richard Posted May 15 Posted May 15 7 minutes ago, byZan said: Bästa rummet idag…, …. men imorgon kanske det blir något annat? /byZan Sicka monoblock!! Perfect sense 1 Quote
Perfect sense Posted May 15 Posted May 15 17 minutes ago, Richard said: Sicka monoblock!! Prototyper ifrån mästarna hos Ypsilon. Tyking and Richard 2 Quote
byZan Posted May 15 Posted May 15 Här är det andra monoblock som kanske kan vara något? /byZan Richard, bigblue, calm and 7 others 10 Quote
lindome Posted May 15 Author Posted May 15 Jag var väldigt nyfiken på VTL tillsammans med Wilson…. Får nog testa imorgon igen för det som spelades när vi var där blev väldigt svårt att recensera Josaa and P-pan 2 Quote
calle_jr Posted May 16 Posted May 16 Strålande inledning på rapport från årets high-end show Detta är väl sista gången i München? 5 hours ago, lindome said: Får nog testa imorgon igen för det som spelades när vi var där blev väldigt svårt att recensera Highlights aus der Bayerische Rundfunk? Tyking 1 Quote
calm Posted May 16 Posted May 16 7 hours ago, lindome said: Jag var väldigt nyfiken på VTL tillsammans med Wilson…. Får nog testa imorgon igen för det som spelades när vi var där blev väldigt svårt att recensera Vi satt en stund i detta rum och verkligen gillade soundet! Välbalanserat och musikaliskt. Och dessutom kanske en av de bästa återgivningarna av applåder jag någonsin hört. Kanske en udda iakttagelse men lite av en kvalitetsmarkör, då de övertonsspektrat är bland det svåraste att återge naturligt. 👍👏 Ivery, P-pan, juha and 3 others 6 Quote
byZan Posted May 16 Posted May 16 1 hour ago, calm said: Vi satt en stund i detta rum och verkligen gillade soundet! Det som slog mig när jag satt där var att jag hört detta sound tidigare??? Det var nog Wilson som fick mig att känna så, kul för det var några år sedan jag lyssnade på de större högtalarna från den tillverkaren. Sedan var det faktiskt låtval i min smak. /byZan Tyking 1 Quote
lindome Posted May 16 Author Posted May 16 Audio Research lanserar nya produkter, denna gången finns de även att lyssna på. Försteget tror jag heter LS-2 och är rörbaserat. Slutsteget S-100 är solid state 100 watt. Högtalarna nya för mig - Acora Acoustics. Wadax heter speldosan och det lät klart trevligt här Shift hifi, P-pan and bigblue 3 Quote
lindome Posted May 16 Author Posted May 16 Dagens första stopp blir hos Horchhouse för att lyssna på Al Di Meola från den nya Revox B77 Mk3. Apexorca, Shamrock, Shift hifi and 3 others 6 Quote
byZan Posted May 16 Posted May 16 Detta var mitt första stopp och jag gillade verkligen det jag hörde🙂 plind, P-pan, juha and 6 others 9 Quote
VoicesInMyHead Posted May 16 Posted May 16 5 minutes ago, byZan said: Detta var mitt första stopp och jag gillade verkligen det jag hörde🙂 Värdsklass! Och världspremiär… ☺️ juha and Perfect sense 2 Quote
lindome Posted May 16 Author Posted May 16 Vitus elektronik med stora högtalare från Göbel spelar Yello följt av Pink Floyd Nya SME 35 levererar stabilt Shift hifi, P-pan, Shamrock and 1 other 4 Quote
lindome Posted May 16 Author Posted May 16 Soulnote tillsammans med YG spelar också lite musik som är enkelt att ta till sig o lyssna på. En av de tyngre vinylspelarna på mässan står för en stor del av välljudet. Thorens Reference med idel optiska pickuper Eva Cassidy spelas rakt igenom P-pan, Shift hifi, bigblue and 5 others 8 Quote
Engelholm Audio Posted May 16 Posted May 16 1 hour ago, byZan said: Detta var mitt första stopp och jag gillade verkligen det jag hörde🙂 Högtalare med stor potential, bedömt på elementvalet! Men bakgrunden?!? Information overflow för min del och tyvärr faller foukuset på produkterna bort. I övrigt är det såklart hatten av för täckning av mässan! Quote
secanbj Posted May 16 Posted May 16 Kul med martens nya mitt i stora salen Tyking, plind, lindome and 3 others 6 Quote
lindome Posted May 16 Author Posted May 16 Moon och Dynaudio i en bra kombination som spelar stort trots sin ringa storlek. Shift hifi, plind, byZan and 2 others 5 Quote
Recommended Posts