Ljudtoken Posted May 7, 2025 Posted May 7, 2025 https://feber.se/pryl/samsung-agda-harman-koper-sound-united/479438/ Detta innebär att Harman, och därmed Samsung, tar över en rad mycket välkända och anrika ljudvarumärken som Denon, Marantz, Classé, Polk Audio, Boston Acoustics och Bowers & Wilkins. Dessa kommer nu att ingå i Harmans portfölj som redan innehåller tunga namn som JBL, Roon, Mark Levinson, AKG och Arcam. Quote
triomio Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 Tror inte det. De flesta tillverkare verkar hålla sig till stereopol Skämt åsido. Jag har länge undrat varför Harman själva slutade med sina klassiska HIFI-produkter. Quote
Perfect sense Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 Det blir svårt att skapa monopol med dominans inom en bransch med tusentals tillverkare . / Marcus Terminator and Bebop 2 Quote
Bebop Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 De flesta stora företag hyllar konkurrens rent generellt men strävar samtidigt mot en monopol/oligopol. Men i dagens globala marknad är det svårt. Dessvärre har det också lett till en urskog av protokoll och standards där var och en försöker sko sig på sin egen standard, typ MQA. Det försöker tycks ha misslyckats tack vare konkurrens. Quote
thli72 Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 Undrar om detta kommer påverka hifiklubben som har ensamrätt på några av dessa märken i Sverige Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.