calm Posted May 6 Author Posted May 6 Vet inte om mitt sätt att förminska bilderna är enklare eller svårare. Men när jag klickar på Add Files så går jag direkt till mina bilder och efter markerat vilken bild jag vill använda så finns längst ner på sidan en funktion som tar fram formatalternativ och där klickar jag medel eller liten. Så åter till använd bild som infogas under tråden och sedan klicka på insert så landar den på rätt ställe. Ser ingen nytta att maila bilden då jag använder bilder direkt överförda i telefonen. Om jag gör inlägg via datorn så brukar jag med jämna intervall kopiera över alla mina bilder från telefonen till datorns minne. Då får jag en kopia att spara i datorn och därmed backup. Ser inga nackdelar med detta förfaringssätt och går snabbt när man väl lärt sig. Quote
calle_jr Posted May 6 Posted May 6 3 hours ago, calm said: Ser ingen nytta att maila bilden då jag använder bilder direkt överförda i telefonen. Man måste inte mejla till sig själv. Jag gör det eftersom jag skriver nästan alla inlägg på min dator. Quote
calm Posted May 6 Author Posted May 6 Jag kör omväxlande från dator och telefon men har en gemensam bildbank. Då kör jag bara kabeln från telefonen till datorn för uppdatering i bildbanken. Aldrig tvärtom. Min fundering var om jag missat någon finess med att maila? Quote
Richard Posted May 6 Posted May 6 På Android är det väldigt enkelt: Klicka på pennan. Därefter de tre punkterna längst upp till höger. Välj ändra storlek och välj 40% Välj add files från forumsidan och välj Mediaväljaren. Dubbelklicka på bilderna för att ändra bredd på sidan Quote
Bebop Posted May 7 Posted May 7 21 hours ago, Engelholm Audio said: På Min iPhone har jag en app som heter Image Size. Tack för det. Den var ju busenkel. Fungerar även på Android. Det enda man behöver göra ett par inställningar som jag antar sedan blir default. Provade en bild från ett besök på Tosteberga ängar tagen med min Xperia. Så här blev den: Från 2,06 MB i original till ovanstående ca 0,3 MB. AlfaGTV, Engelholm Audio, Richard and 3 others 5 1 Quote
Recommended Posts