Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hade lite svårt att läsa på Japanska, men upptäckte att den är delad i mitten så hälften är på engelska och andra delen på Japanska!

Men jag förstår vad du menar med att du kom av dig lite :nerd:

Posted

Ganska direkt när man kom in i det mycket öppna lyssningsrummet (eller utrymme kanske är mer rättvisande än rum då det var öppen planlösning mellan både kök, tv-del och lyssningsdel = ett väääääldigt bra rum) så möttes man av det snyggaste utförandet på ett par Focal som jag har sett.

Johan_Stephan_A7rIII-9558.JPG

Posted

Här fanns även ett par riktiga smycken till elektronik och den däringa Accuphase digital voicing equalizern lät som en riktigt spännande produkt och den fungerade även som en väldigt bra dac till transporten från Metronome. Som jag förstod det på ägaren när han engagerat berättade om hur den fungerade.

image.thumb.jpeg.22146cba8cf8f9b2851c19ef6ca99f25.jpeg

Här ser vi även höger flank av uppställningen

image.thumb.jpeg.0799d3f888ef51d1dc1ff2692c38f293.jpeg

Meeeeeen som den observante kanske har noterat så var elektroniken inte ens påslagen när vi kom dit...
Av den enkla anledning att det var ju inte detta system (nr2) som vi var där för att lyssna till...

Posted
6 minutes ago, P-pan said:

För att vara "köks-stereo" så känns den ju rätt rejäl.

Vad toppar det där liksom :think:

Toppar och toppar...men ja, ngt helt annat typ :winking:

Posted

Bara vetskapen av att det fanns Spendor med i anläggningen gjorde mig lite extra pirrig och drog upp förväntan en bra bit

då det kom på tal att göra detta hembesök.

Men det skulle snabbt visa sig att det fanns anledning att dra upp förväntan än mer...

image.thumb.jpeg.f3e5d6cffec50abfd18ef96191848bbc.jpeg

Posted

Fantastiska bilder, ögongodis!

Är det dammsugarskydd på focalerna? Har man så vackra pjäser så tycker jag att en kan lägga ner lite mer finess på skydden.

Posted

Nu har jag hållit andan sedan 7h, fortsätt nu! :D 

Jag tycker mig se en J Sikora skivsnurra, som i kombination med Luxman Phono-förstärkeriet och Aries Cerat säkert kan sätta fart på de dära Spendor! Förövrigt i en modell jag aldrig sett på bild ens, vad jag minns..

Posted
7 minutes ago, AlfaGTV said:

Jag tycker mig se en J Sikora skivsnurra, som i kombination med Luxman Phono-förstärkeriet och Aries Cerat säkert kan sätta fart på de dära Spendor! Förövrigt i en modell jag aldrig sett på bild ens, vad jag minns..

Metronome CD?

Posted
24 minutes ago, figge said:

Metronome CD?

Jag trodde först det var en Linn! Men du har säkert rätt, den verkar ha en lucka där man "kan kasta in hatten" ovantill!

Posted
38 minutes ago, AlfaGTV said:

Classic 200 - Magi, boogie och precision. En riktigt kul burk

Posted

Wow! 

Husse gillar röda puppor! Vilka är de? (och en svart på bakre armen på Sikora?)

Och vilka brutala monoblock! De konkurrerar på allvar om utrymmet med högtalarna, vilket inte säger lite! 🫣

Är det en Isotek Genesis nere till vänster i racket? Och racket är väl värt att nämnas också, sååå snyyggt!

Posted
2 hours ago, calle_jr said:

Ett helt igenom europeiskt system förutom phonosteget.

Mycket fint sammansatt.

Black box är från Synergistic Research?

Posted
3 hours ago, figge said:

Black box är från Synergistic Research?

Ett helt igenom europeiskt system förutom phonosteget och Black box.

Mycket fint sammansatt.

Posted

Wow, otroligt läcker uppsättning med ett ljud som säkert matchar mer än väl, det visuella intrycket. 

Lite nyfiken på träklossarna på hyllplanen. 

Väntas det tillökning i systemet eller har det bara möblerats om?

Posted

Bjuder på ytterligare ngn bild innan jag försöker ge mig på lite intryck 

image.thumb.jpeg.228a07397ff57d9bb9365b60686811a0.jpeg

Och denna J.Sikora var minst sagt svår att sluta ta foton av.
Makalöst fin och det kommer bjudas på ytterligare någon bild av denna pjäs

Minns tyvärr inte vad för pick-uper som sitter på eller namn på armen till vänster.
Den var dock från en ganska ny / ung tillverkare från Österrike och med ett helt keramiskt rör om jag förstod det hela rätt.

Vad gäller klossarna på de tomma hyllplanen så huserar det vanligtvis en Helene dac på klossarna till vänster i bild (den var för stunden ute på lite äventyr)

på dem till höger vet jag inte riktigt.

image.thumb.jpeg.b9a9da7efaf2f7c52a7bbc7584458732.jpeg

Posted
12 minutes ago, zood said:

Bjuder på ytterligare ngn bild innan jag försöker ge mig på lite intryck 

image.thumb.jpeg.228a07397ff57d9bb9365b60686811a0.jpeg

Och denna J.Sikora var minst sagt svår att sluta ta foton av.
Makalöst fin och det kommer bjudas på ytterligare någon bild av denna pjäs

Minns tyvärr inte vad för pick-uper som sitter på eller namn på armen till vänster.
Den var dock från en ganska ny / ung tillverkare från Österrike och med ett helt keramiskt rör om jag förstod det hela rätt.

Vad gäller klossarna på de tomma hyllplanen så huserar det vanligtvis en Helene dac på klossarna till vänster i bild (den var för stunden ute på lite äventyr)

på dem till höger vet jag inte riktigt.

image.thumb.jpeg.b9a9da7efaf2f7c52a7bbc7584458732.jpeg

Kan puppan på Sikora-armen vara en sån här?:

https://murasakino.audio/detail/sumile/