zood Posted April 21, 2025 Posted April 21, 2025 Och musiknerven skulle få sitt.. byZan, Sammy, plind and 6 others 9 Quote
zood Posted April 21, 2025 Author Posted April 21, 2025 Hade tänkt att bläddra lite i dessa magasin. Men kan väl säga att jag kom av mig... calle_jr, ishoot, bigblue and 3 others 6 Quote
Sammy Posted April 21, 2025 Posted April 21, 2025 Jag hade lite svårt att läsa på Japanska, men upptäckte att den är delad i mitten så hälften är på engelska och andra delen på Japanska! Men jag förstår vad du menar med att du kom av dig lite zood 1 Quote
P-pan Posted April 21, 2025 Posted April 21, 2025 Okej, okej... jag kommer också snart av mig. Mera bilder tack Quote
Sammy Posted April 21, 2025 Posted April 21, 2025 Just now, P-pan said: Okej, okej... jag kommer också snart av mig. Mera bilder tack Den som väntar på något gott väntar..... eller vad var det dom brukar säga. P-pan 1 Quote
zood Posted April 21, 2025 Author Posted April 21, 2025 Ganska direkt när man kom in i det mycket öppna lyssningsrummet (eller utrymme kanske är mer rättvisande än rum då det var öppen planlösning mellan både kök, tv-del och lyssningsdel = ett väääääldigt bra rum) så möttes man av det snyggaste utförandet på ett par Focal som jag har sett. calle_jr, P-pan, YYZ and 4 others 7 Quote
zood Posted April 21, 2025 Author Posted April 21, 2025 Här fanns även ett par riktiga smycken till elektronik och den däringa Accuphase digital voicing equalizern lät som en riktigt spännande produkt och den fungerade även som en väldigt bra dac till transporten från Metronome. Som jag förstod det på ägaren när han engagerat berättade om hur den fungerade. Här ser vi även höger flank av uppställningen Meeeeeen som den observante kanske har noterat så var elektroniken inte ens påslagen när vi kom dit... Av den enkla anledning att det var ju inte detta system (nr2) som vi var där för att lyssna till... musicus, Sammy, P-pan and 5 others 7 1 Quote
P-pan Posted April 21, 2025 Posted April 21, 2025 För att vara "köks-stereo" så känns den ju rätt rejäl. Vad toppar det där liksom Double A 1 Quote
zood Posted April 21, 2025 Author Posted April 21, 2025 6 minutes ago, P-pan said: För att vara "köks-stereo" så känns den ju rätt rejäl. Vad toppar det där liksom Toppar och toppar...men ja, ngt helt annat typ Quote
zood Posted April 22, 2025 Author Posted April 22, 2025 Bara vetskapen av att det fanns Spendor med i anläggningen gjorde mig lite extra pirrig och drog upp förväntan en bra bit då det kom på tal att göra detta hembesök. Men det skulle snabbt visa sig att det fanns anledning att dra upp förväntan än mer... plind, ishoot, Shamrock and 13 others 16 Quote
parsifal Posted April 22, 2025 Posted April 22, 2025 Fantastiska bilder, ögongodis! Är det dammsugarskydd på focalerna? Har man så vackra pjäser så tycker jag att en kan lägga ner lite mer finess på skydden. Quote
P-pan Posted April 22, 2025 Posted April 22, 2025 Skydden var säkert redan med när högtalarna kom i löddan... bergis en del av inneremballaget Quote
zood Posted April 23, 2025 Author Posted April 23, 2025 Stämmer att det är en del av emballaget och inte tänkt att sitta där permanent :-) Quote
zood Posted April 23, 2025 Author Posted April 23, 2025 Försöker smyga lite till innan hela anläggningen får visa upp sig och man kan ana vissa produkter som bidrar till den fantastiska upplevelse som skulle infinna sig calle_jr, plind, musicus and 13 others 16 Quote
AlfaGTV Posted April 23, 2025 Posted April 23, 2025 Nu har jag hållit andan sedan 7h, fortsätt nu! Jag tycker mig se en J Sikora skivsnurra, som i kombination med Luxman Phono-förstärkeriet och Aries Cerat säkert kan sätta fart på de dära Spendor! Förövrigt i en modell jag aldrig sett på bild ens, vad jag minns.. Sammy 1 Quote
figge Posted April 23, 2025 Posted April 23, 2025 7 minutes ago, AlfaGTV said: Nu har jag hållit andan sedan 7h, fortsätt nu! Jag tycker mig se en J Sikora skivsnurra, som i kombination med Luxman Phono-förstärkeriet och Aries Cerat säkert kan sätta fart på de dära Spendor! Förövrigt i en modell jag aldrig sett på bild ens, vad jag minns.. Metronome CD? Quote
AlfaGTV Posted April 23, 2025 Posted April 23, 2025 24 minutes ago, figge said: Metronome CD? Jag trodde först det var en Linn! Men du har säkert rätt, den verkar ha en lucka där man "kan kasta in hatten" ovantill! Quote
Daniel Posted April 23, 2025 Posted April 23, 2025 38 minutes ago, AlfaGTV said: Nu har jag hållit andan sedan 7h, fortsätt nu! Jag tycker mig se en J Sikora skivsnurra, som i kombination med Luxman Phono-förstärkeriet och Aries Cerat säkert kan sätta fart på de dära Spendor! Förövrigt i en modell jag aldrig sett på bild ens, vad jag minns.. Classic 200 - Magi, boogie och precision. En riktigt kul burk ishoot, Sammy, AlfaGTV and 1 other 4 Quote
zood Posted April 23, 2025 Author Posted April 23, 2025 Ska inte hålla er på halster längre utan här kommer systemet i sin helhet och ni har alla rätt i era spaningar av fabrikat och modell på högtalare. Och vilken högtalare sedan calm, byZan, Shamrock and 19 others 21 1 Quote
YYZ Posted April 23, 2025 Posted April 23, 2025 Wow! Det där ser verkligen trevligt ut 👍 calle_jr 1 Quote
calle_jr Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 Ett helt igenom europeiskt system förutom phonosteget. Mycket fint sammansatt. Quote
AlfaGTV Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 Wow! Husse gillar röda puppor! Vilka är de? (och en svart på bakre armen på Sikora?) Och vilka brutala monoblock! De konkurrerar på allvar om utrymmet med högtalarna, vilket inte säger lite! 🫣 Är det en Isotek Genesis nere till vänster i racket? Och racket är väl värt att nämnas också, sååå snyyggt! lindvall, parsifal and triomio 3 Quote
figge Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 2 hours ago, calle_jr said: Ett helt igenom europeiskt system förutom phonosteget. Mycket fint sammansatt. Black box är från Synergistic Research? Kromin 1 Quote
Sammy Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 5 hours ago, figge said: Black box är från Synergistic Research? Det stämmer den är till låns och utvärdering. Quote
calle_jr Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 3 hours ago, figge said: Black box är från Synergistic Research? Ett helt igenom europeiskt system förutom phonosteget och Black box. Mycket fint sammansatt. Quote
bigblue Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 Wow, otroligt läcker uppsättning med ett ljud som säkert matchar mer än väl, det visuella intrycket. Lite nyfiken på träklossarna på hyllplanen. Väntas det tillökning i systemet eller har det bara möblerats om? Quote
zood Posted April 24, 2025 Author Posted April 24, 2025 Bjuder på ytterligare ngn bild innan jag försöker ge mig på lite intryck Och denna J.Sikora var minst sagt svår att sluta ta foton av. Makalöst fin och det kommer bjudas på ytterligare någon bild av denna pjäs Minns tyvärr inte vad för pick-uper som sitter på eller namn på armen till vänster. Den var dock från en ganska ny / ung tillverkare från Österrike och med ett helt keramiskt rör om jag förstod det hela rätt. Vad gäller klossarna på de tomma hyllplanen så huserar det vanligtvis en Helene dac på klossarna till vänster i bild (den var för stunden ute på lite äventyr) på dem till höger vet jag inte riktigt. Case, VoicesInMyHead, AlfaGTV and 8 others 11 Quote
AlfaGTV Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 12 minutes ago, zood said: Bjuder på ytterligare ngn bild innan jag försöker ge mig på lite intryck Och denna J.Sikora var minst sagt svår att sluta ta foton av. Makalöst fin och det kommer bjudas på ytterligare någon bild av denna pjäs Minns tyvärr inte vad för pick-uper som sitter på eller namn på armen till vänster. Den var dock från en ganska ny / ung tillverkare från Österrike och med ett helt keramiskt rör om jag förstod det hela rätt. Vad gäller klossarna på de tomma hyllplanen så huserar det vanligtvis en Helene dac på klossarna till vänster i bild (den var för stunden ute på lite äventyr) på dem till höger vet jag inte riktigt. Kan puppan på Sikora-armen vara en sån här?: https://murasakino.audio/detail/sumile/ zood, Shift hifi, ishoot and 2 others 5 Quote
VoicesInMyHead Posted April 24, 2025 Posted April 24, 2025 1 hour ago, calle_jr said: Ett helt igenom europeiskt system förutom phonosteget och Black box. Mycket fint sammansatt. det utomeuropeiska phonostegets dagar är säkert räknade med nya Aries Cerat Hermes i antågande, känns som det skulle kunna passa in ganska bra här... drömsystem. Shift hifi, parsifal, P-pan and 5 others 8 Quote
Recommended Posts