plind Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Kul när någon verkligen löper linan ut och optimerar allt( och tydligen har råd med det..) Perfect sense, Shift hifi, Richard and 1 other 4 Quote
plind Posted April 4, 2025 Author Posted April 4, 2025 Synd bara att det är så erbarmligt dåligt filmat.. Perfect sense, musicus and AlfaGTV 3 Quote
secanbj Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Kul att han har en DaVa pickup plind and Shift hifi 2 Quote
calm Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Ambitiöst projekt! Elva år att få till akustiken är tecken på att han inte slarvat👏😉👍Eller rusat iväg! plind 1 Quote
P-pan Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 3 hours ago, plind said: Synd bara att det är så erbarmligt dåligt filmat.. Alla är vi barn i början och jag tror mig läst någonstans att filmaren precis gett sig på "verktyget" s.a.s. Tror nästa försök, hos vem det nu kan bli, kommer att bli mycket bättre. Stort ändå att Mike bjuder in till sitt riktigt fina rum och visar upp alla godsaker som finns där. plind 1 Quote
thli72 Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 oj jag brukar inte klaga men gav upp efter 2min, vad filmar han egentligen...ser han inte att vad han filmar? Esoterik spelaren vill man ju se men han missade tydligen att vilja ha den i bild. . . se om jag orkar se i pausat läge så man kan se anläggningen som stillbilder Perfect sense, P-pan and plind 3 Quote
Lasse Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 53 minutes ago, thli72 said: ser han inte att vad han filmar Det är en inställning i kameran som följer och fokuserar på ansikten, gissar att de glömt stänga av den funktionen. P-pan 1 Quote
VoicesInMyHead Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Mike's anläggning finns även i listform med stillbilder... https://www.audiogon.com/systems/615 Perfect sense and P-pan 2 Quote
thli72 Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Mycket prylar helt klart. . mest imponerad av källorna. . .Högtalarna har jag faktiskt aldrig hört talas om, trots allt man läser om hifi dagligen Vad är Esoterik klockan kopplad mot. . WADAX? . . o vad är den andra Esoterik lådan, nått till skivspelaren? . . . Quote
VoicesInMyHead Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Jag är mest imponerad över Sablon Audio strömkablarna, men skulle väl kanske kunna tänka mig den där Wadax:en också… Man inser ju ganska snabbt när man hänger på amerikanska forum att det är lite andra nivåer på saker och ting, men jag tycker det är kul att det här intresset kan omfatta allt från en köksradio till anläggningar som denna. P-pan and Perfect sense 2 Quote
thli72 Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 Wadax är onekligen lite "egna" i designen. . .men hela den bänkraden med källorna ser väldigt proper ut. . Lite förvånad hur "kass" skärmen på Wadax verkar se ut på alla bilder jag sett. . O med tanke på prisläget är det lite förvånande när man ser på tex HifiRose o vad man kan göra med displayer VoicesInMyHead 1 Quote
Double A Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 7 hours ago, plind said: Kul när någon verkligen löper linan ut och optimerar allt Frågan är när hobbyn övergår till en sjukdom 😇 Terminator, calle_jr, calm and 1 other 4 Quote
thli72 Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 6 minutes ago, Double A said: Frågan är när hobbyn övergår till en sjukdom 😇 Allt är ju relativt. . .visst kostar det där en slant,,,,,,men när man ser dom där bilsamlingarna för 100-tals miljoner där bilarna bara står. . .eller båtar som ägarna knappt är på - - -eller alla lägenheter i New York som bara står tomma som "investeringar" Har man pengarna o faktiskt ANVÄNDER det man lägger pengarna på ser jag INGA problem med det. . . .är det inte typ 90% av folket som är rikast den dagen dom dör? Ser INTE meningen med det. Har man ett intresse som man dessutom verkligen har glädje av...KÖR på, man lever bara en gång o man vet inte hur länge (kommer just från en begravning så extra bestämd på denna punkt) Terminator and Bebop 2 Quote
Perfect sense Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 17 minutes ago, thli72 said: Wadax är onekligen lite "egna" i designen. . .men hela den bänkraden med källorna ser väldigt proper ut. . Lite förvånad hur "kass" skärmen på Wadax verkar se ut på alla bilder jag sett. . O med tanke på prisläget är det lite förvånande när man ser på tex HifiRose o vad man kan göra med displayer Problemet med displayer är att de genererar störningar - vilket de flesta tillverkare vill undvika. Reference serien ifrån WADAX är extrem på alla tänkbara sätt. Den nya Studio serien är mer minimalistisk i jämförelse . Quote
thli72 Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 2 minutes ago, Perfect sense said: Problemet med displayer är att de genererar störningar - vilket de flesta tillverkare vill undvika kan jag förstå. . o frågar mig om man verkligen vill HA skärmar på sin streamer .. jag menar skärmen nedan ser du inte mycket av om du inte har den 1m ifrån dig o det har nog ingen.. . man startar väl ofta musiken från en iPad o den har 1000% bättre skärm än dessa Wadax . .Mike har den också på golvet. . Den enklare Wadax verkar i alla fall ha LÅÅÅÅNGT bättre skärm än referensen på bilden nedan Quote
Perfect sense Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 45 minutes ago, thli72 said: Vad är Esoterik klockan kopplad mot. . WADAX? . . o vad är den andra Esoterik lådan, nått till skivspelaren? . . . Esoterics klocka används till motorstyrningen hos T1 skivspelaren. Quote
Perfect sense Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 2 minutes ago, thli72 said: kan jag förstå. . o frågar mig om man verkligen vill HA skärmar på sin streamer .. jag menar skärmen nedan ser du inte mycket av om du inte har den 1m ifrån dig o det har nog ingen.. . man startar väl ofta musiken från en iPad o den har 1000% bättre skärm än dessa Wadax . .Mike har den också på golvet. . Den enklare Wadax verkar i alla fall ha LÅÅÅÅNGT bättre skärm än referensen på bilden nedan Ja, den nya displayen hos Studio Player är betydligt bättre. Personligen så skulle jag helst vara utan dem helt då man har allt man behöver framför sig i knät hos sin iPad eller motsvarande på en stor och fin skärm. Men de går vanligen att stänga av. Quote
thli72 Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 6 minutes ago, Perfect sense said: Esoterics klocka används till motorstyrningen hos T-1 skivspelaren. Oj det va lite oväntat. .inte gratis den där klockan. .men digital klocka till en analog spelare måste vara lite unikt. . Men då är den andra burken nätdelen till T1 spelaren Quote
P-pan Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 1 hour ago, Double A said: Frågan är när hobbyn övergår till en sjukdom 😇 Skulle du fråga min granne så var jag kraftigt sjuk redan för 17 år sedan när han fick nys om vad min Krell Kav400xi kostade beggad på den tiden. Det kanske är bäst att hålla sig till likasinnade för att slippa onödiga diagnoser plind, figge, Double A and 1 other 2 2 Quote
Perfect sense Posted April 4, 2025 Posted April 4, 2025 52 minutes ago, P-pan said: Skulle du fråga min granne så var jag kraftigt sjuk redan för 17 år sedan när han fick nys om vad min Krell Kav400xi kostade beggad på den tiden. Det kanske är bäst att hålla sig till likasinnade för att slippa onödiga diagnoser Ja, det är det P-pan and figge 2 Quote
calm Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 Tror vi alla på detta forum har drabbats av olika infektionsnivåer av audiofili som tillstånd av hängivenhet och intresse för musik och ljudåtergivning. Ibland lindrig men ofta kronisk 😉🤣 P-pan, Perfect sense, Double A and 2 others 4 1 Quote
Perfect sense Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 12 minutes ago, calm said: Tror vi alla på detta forum har drabbats av olika infektionsnivåer av audiofili som tillstånd av hängivenhet och intresse för musik och ljudåtergivning. Ibland lindrig men ofta kronisk 😉🤣 Kronisk njutning kan väl aldrig vara osunt? calm 1 Quote
figge Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 Fina kabellyftare, tror att Svenska Kraftnät skulle vara avundsjuka.🤔😎 Quote
Double A Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 14 hours ago, thli72 said: Har man ett intresse som man dessutom verkligen har glädje av...KÖR på, man lever bara en gång o man vet inte hur länge (kommer just från en begravning så extra bestämd på denna punkt) Jag håller fullständigt med dig här! Man är död mycket längre än man lever (säger dom) så det gäller att ta vara på dagarna❤️ Och visst förstår vår omgivning inte mycket av vad vi håller på med, eller vad vi lägger på denna hobby, men precis som att samla på Ferraris eller båtar över 45fot osv så kan det ju gå över styr. Och det tycker jag är lite osunt. Quote
Double A Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 2 hours ago, Perfect sense said: Kronisk njutning kan väl aldrig vara osunt? säg det till någon som missbrukar knark🤔 Quote
Perfect sense Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 14 minutes ago, Double A said: säg det till någon som missbrukar knark🤔 Jo, men hi-fi har mildare biverkningar och mindre allvarliga konsekvenser vanligen Double A 1 Quote
calm Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 8 minutes ago, Perfect sense said: Jo, men hi-fi har mildare biverkningar och mindre allvarliga konsekvenser vanligen Man vet ju aldrig, då allvarligt missbruk kan ruinera den som i sitt hifi-missbruk belånar hus och hem och till slut landar i tv-programmet ”Lyxfällan” och får sälja av rubbet. 😉😉 Quote
triomio Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 13 minutes ago, calm said: Man vet ju aldrig, då allvarligt missbruk kan ruinera den som i sitt hifi-missbruk belånar hus och hem och till slut landar i tv-programmet ”Lyxfällan” och får sälja av rubbet. 😉😉 ...även fru och barn kan lämna en svårt infekterad audiofil calm 1 Quote
calle_jr Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 1 hour ago, Double A said: säg det till någon som missbrukar knark Hifi är det nya LSD. 15 hours ago, thli72 said: digital klocka till en analog spelare måste vara lite unikt Det har funnits sedan början av 70-talet. Jag håller på med en liknande lösning i detta nu. Quote
triomio Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 15 hours ago, thli72 said: men digital klocka till en analog spelare måste vara lite unikt. . Ja, visst skulle det passa bättre med en analog klocka calle_jr 1 Quote
Recommended Posts