Anders65 Posted February 3 Posted February 3 Jag har under en tid haft ett utbyte med Zéev på Pure Audio Project. Han har sedan en tid använt Regal högtalarkablar på mässor i både USA och i Europa. För egen del så har jag varit generellt intresserad av open baffle rätt länge, men aldrig gjort någon djupare lyssning. Men hur som helst kom vi och prata om att jag borde komma till Tyskland och ta med mig lite kablar, en strömfördelare och en DAC och sätta upp ett system för demo på mässan med Regal tillsammans med Pure Audio Project (PAP). Varför inte? På förstärkarsidan så var valet enkelt då PAP och SPL har en god relation sedan ett flertal år, som jag förstått det. PAP har även ett samarbete med Pass Labs vilket betyder att på mässor i nordamerika så kör PAP med Pass Labs. För demo på denna mässa fick vi ett försteg och det nya stereoslutsteget S900 av SPL. När vi kopplat upp allt fick det spela över natten till lördagen. Sen Lyssnade Zéev sig fram till vilka signalkablar vi skulle köra med. Vi testade Reference och Signature. Både RCA och XLR. Det landade på Signature RCA. En hårfin skillnad mellan Signature XLR vs RCA i setupen men liten fördel RCA. Skillnaden hade högst sannolikt med elektroniken att göra. En kort summering är att det var mycket besökare i vårt rum och stor uppskattning både från Zéev och besökare till den mycket organiska presentation av vitt skilda musikstilar vi spelade. En ära för mig att delta med en så erfaren person på mässan. Stort tack till Zéev, och vi kommer fortsätta samarbeta på olika sätt. Jag hade tyvärr väldigt lite tid men några rum jag sprang igenom spelade rätt bra. Ett av dem var det med Marten Parker Quintet. Fanns säkerligen många rum som lät bra, men jag hade för lite tid att för att få någon helhetsbild. Men några spontana bilder i alla fall :-) Se vidare i tråden. Klingan, HansW, triomio and 12 others 14 1 Quote
calm Posted February 3 Posted February 3 Grattis Anders! Nu är du på den stora internationella hifiscenen! Kul! 👍🙂 Bebop and Anders65 2 Quote
Recommended Posts