Jump to content

Forumsträff


Timbre™

Recommended Posts

Utrustade med vägbeskrivning och elektronik tog sig Johan och EAR norrut för en hifidag på västkusten.

Lokalsinnet är det nog inget fel på för dom hittade rätt på utsatt tid. Värre blev det när mörkret föll på och dom skulle få lokal assistans ut till Hising Island... :D

Jorma011.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vilken dag det var. Jag och EAR började att sätta av från Malmö redan vid 06.45 med bilen fylld av diverse saker :mm:

resa1.jpg

Skuffen var fylld av Försteg , Ystad färsköl och lite annat hemligt.

I baksätten fick ett par vid det här laget ganska kända slutsteg vila sig inför dagens äventyr.

resa2.jpg

Så med ett väldigt tajt schema så drar vi norrut med Halmstad som första stopp.

Ha det bäst

Johan

*edit*

Stavfel

Link to comment
Share on other sites

Visst var det ett tajt schema men med vår goda orienteringsförmåga till hjälp så gick hålltiderna perfekt :black:

Det började på morgonen då Johan ringde till min mobil och frågade var jag var någonstans :D

Svaret från mig.Öppna dörren så får du se :D;)

Link to comment
Share on other sites

Ni måste ju hittat tillbaka alldeles själva... :D Kan tänka mig att det blev sen hemkomst.

Efter lite irrfärder i decembermörkret kom vi så in i stugvärmen hos Jorma. Här var det full lyssning på gång och bekanta ansikten. Forumsaktiva gäster kan man säga... :)

Man skulle kunna tro att den thailändska skönheten är fjättrad med Jormakablar... :o

Jorma007.JPG

Så är det naturligtvis inte utan det handlar snarare om en läcker kabelupphängare. En påminnelse om att vi är hos Jorma Design... :cool:

Jorma019.JPG

Link to comment
Share on other sites

He He he.

Om du bara visste , det tog under 5 min innan var var ute på den stora vägen igen. Inga svåra val eller så vi visste direkt vart vi skulle ! Faktum är att vi skulle ringa med och berätta men vi hade ju inte Jormas hem nummer.

Ha det bäst

Johan

*edit*

Stavfel

Link to comment
Share on other sites

Diagonalt funkar Utopiorna väldans bra... just basområdet funkar mkt bra förrutom några irriterande mellanbasproblem som jag håller på att försöka få bort. De spelar inte alls lika "tjockt" nu som innan.. när de hade väggarna att boosta alla registerna. Du får komma ner och hälsa på någon gång här framöver! Sen du var här sist så har det hänt mycket ljudmässigt. Hade faktiskt varit mycket kul att komma upp till gbg igen också. Kanske man skulle ta en egen liten runda runt där bland de olika hifirävarna :mm:

Tyckte iof inte att dina Amati var bastunna... Många har vant sig vid ett ljud där rummen boostar basen... men bas skall vara ren och fast som alla andra register.

Det var faktiskt efter mitt sista besök hos dig Timbre som jag förstod att alla mina register var fruktansvärt boostade... började därför att experimentera med placeringen.. och börjar närma mig något nu! :)

Link to comment
Share on other sites

Glömde nämna... Visst finns det hiss här.. dock en väldigt liten sådan! Utopiorna fick åka en och en upp.. själva.. så man fick springa snabbt så ingen pensionär försökte tränga sig in där!! :o :clown:

Låter bra... skall äta mycket vitlök, dricka nyttiga drycker samt be till hifigudarna att min förkylning försvinner snabbt! :black::)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...