P-pan Posted January 6 Posted January 6 Nu är jag riktigt tidigt ute kanske men vill ändå uppmärksamma alla om datumet för kommande Hi-fi mässa i Stockholm. Likt förra året så välkomnar jag alla som vill posta i tråden, både besökare, utställare och arrangör. Sen om det här blir den officiella mässtråden eller ej får vi väl se. Jag försöker hålla span och uppdaterar tråden vartefter jag får nys om saker som rör mässan. Alla utställare får mer än gärna lägga upp vad vi kan komma att få se och höra den 15-16 februari. Hoppas alla ni som inte kan eller inte planerar ett besök kan hänga med på lite försnack om inte annat. Väl mött... Ivery, Anders65, plind and 12 others 15 Quote
P-pan Posted January 9 Author Posted January 9 Lite av en ny hemsida som det ser ut https://www.highendmassan.se/ Perfect sense 1 Quote
Perfect sense Posted January 9 Posted January 9 Vi ses - där vi har ett nytt och stort fint rum bokat i år / Marcus & co calm 1 Quote
Terminator Posted January 10 Posted January 10 Jag tänkte gå men kollade utställarlistan och fick för mig att den var kortare än tidigare år? Quote
Perfect sense Posted January 11 Posted January 11 17 hours ago, Terminator said: Jag tänkte gå men kollade utställarlistan och fick för mig att den var kortare än tidigare år? Målsättningen är att utöka med ytterligare en anläggning (hotell) i år vilket dock förutsätter att flera utställare väljer att medverka. Klara är redan fullbokat. / Marcus Terminator 1 Quote
Muffin Posted January 11 Posted January 11 17 minutes ago, Perfect sense said: Målsättningen är att utöka med ytterligare en anläggning (hotell) i år vilket dock förutsätter att flera utställare väljer att medverka. Klara är redan fullbokat. / Marcus Kul. Men vem är arrangör i år? Kollat igenom varenda flik på hemsidan, men hittar inget namn. Väldigt anonymt. Quote
P-pan Posted January 11 Author Posted January 11 Mässan arrangeras av samma företag som förra året m.a.o... Audionord Terminator, Muffin and Perfect sense 3 Quote
High End-Mässan Posted January 29 Posted January 29 Hej alla hifi-entusiaster! Varmt välkomna till årets mässa och ett stort tack till @P-pan för att du drog igång den här tråden! Vi har nu lagt upp ett event här på forumet med en kort presentation, men för mer utförlig information om årets utställare och övriga detaljer hänvisar vi till hemsidan: https://www.highendmassan.se. Utställarlistan har utökats och vi hoppas kunna presentera ytterligare några tillskott inom kort. Audionord är arrangör av mässan men använder varumärket HEM – High End Mässan utåt för att säkerställa att mässan fyller en oberoende och bred funktion för hela branschen. Vi ställer även ut på mässan men skiljer tydligt på vår roll som arrangör och distributör. Hoppas vi ses! Vänliga hälsningar, Madeleine & team HEM 2025 Terminator, LasseJ, calm and 5 others 7 1 Quote
P-pan Posted February 5 Author Posted February 5 Inte många dagar kvar nu och inte en enda utställare har skrivit ett jota om vad som kommer att "serveras". Lite skärpning här va Perfect sense 1 Quote
Perfect sense Posted February 5 Posted February 5 System #1 I år så kommer vi att presentera två skilda musiksystem för er under dagen där vi för första gången ställer ut i ett nytt och större rum - Viktor Arendorff - hos Klara konferenscenter. Vi kommer även att ha ett dedikerat hörlursrum vägg i vägg under helgen men också bjuda in till ett exklusivt event i våra egna lokaler på lördag kväll. I det första systemet hos Klara så förenas två Schweiziska tillverkare. Erfarna och smått mytomspunna Soulution tillsammans med unga och innovativa Basel Acoustics. Här träffar ni även Anders Hansson som premiärvisar sin helt nya referensserie Regal Signature för er. Det här blir ett modernt och väldigt högpresterande musiksystem för dig som söker en upplevelse för alla sinnen som enkelt och elegant går att integrera i de flesta hem. Varmt välkommen! P-pan 1 Quote
Daniel Posted February 6 Posted February 6 Även vi kör 2 system. Precis som vanligt. Ni hittar oss i vårt vanliga rum, – Ängsö på Klara System 1 figge, Josaa, bigblue and 1 other 4 Quote
High End-Mässan Posted February 6 Posted February 6 Lägger här ett inlägg för Audionord: På mässan ställer vi ut Magnepans nya högtalare 2.7i och Devialets nya förstärkare Astra, ihop med Audio Concept, i rum Djurgården på Hotel C Stockholm. På Klara Strand finner ni Ewald på besök från Mola Mola och Vivid Audio, i rum Balans. I rummet intill finner ni en nätt anläggning med Devialet Phantom II + Arch + Rekkord Turntable F600 (Sverigepremiär!). Terminator, P-pan and Perfect sense 3 Quote
Perfect sense Posted February 8 Posted February 8 System #2 I det andra systemet hos oss så möts Japansk analogteknik ifrån Yuki (Skandinavisk premiär) med pickup ifrån Ikeda och rörelektronik signerad Phasemation. Högtalarna kommer ifrån fantastiska Wolf von Langa vilka vi är väldigt glada över att kunna presentera för er i år. Våra vänner hos Esprit kommer som så ofta att bidra med signalöverföringen. Det här systemet kommer att bjuda på intimitet och inlevelse med en naturlig och levande återgivning som berör och förför. Varmt välkommen! P-pan and triomio 2 Quote
Hans-Tommy Posted February 8 Posted February 8 Borde inte denna tråd ligga på branschens forum ? tommy LPL and octavia rs 2 Quote
P-pan Posted February 8 Author Posted February 8 18 minutes ago, Hans-Tommy said: Borde inte denna tråd ligga på branschens forum ? tommy Eftersom jag startade tråden och gav vissa förutsättningar för den så behöver vi nog inte orda mer om varför vissa av inläggen har branschtillhörighet. Att samla allt som har med mässan att göra i en och samma tråd skapar dessutom en bättre helhet. Vill man som branschaktör delta i just denna tråd så krävs endast att man är medlem på forumet. juha, Perfect sense and Bebop 3 Quote
Hans-Tommy Posted February 8 Posted February 8 Så du har ingen bransch tillhörighet? Bara en fråga? Jag fick nämligen den frågan för ett tag sedan tommy Quote
P-pan Posted February 8 Author Posted February 8 Nej, inte vad jag sett med tanke på mina senaste lönebesked. Bebop, YYZ, byZan and 10 others 4 9 Quote
byZan Posted February 8 Posted February 8 11 minutes ago, Hans-Tommy said: Så du har ingen bransch tillhörighet? Bara en fråga? Jag fick nämligen den frågan för ett tag sedan Då hade det nog framkommit! Att vara moderator och samtidigt vara en dold branschaktör är något som vare sig @P-pan eller någon annan moderator ens skulle kunna tänka sig, så tror jag! /byZan Audionet, bigblue, juha and 6 others 9 Quote
byZan Posted February 11 Posted February 11 Var är alla våra kompisar från västkusten undrar jag? Vi stockholmare åker ju ner titt som tätt känns det som. Vi har inget som suktar här i stan, inte ens en veranda marinerad korv lockar! Tur att det snart är mässa i München så man får ett gott skratt åt göteborgsskämten Nå väl! Det kommer nog en del rapporter och bilder i denna tråd så, så håll ut alla ni som inte har möjlighet att närvara. /byZan lindome, plind, bigblue and 2 others 3 2 Quote
Daniel Posted February 11 Posted February 11 Hur får vi ordning på ström, streaming och störningar? Vi tittar närmare på musikens råvara - ström samt ser vad minskade störningar på jorden kan göra. Självklart har vi med oss kablar från Nordost. Denna gången den nya instegserien i Nordost musikaliska värld. Leif 3. P-pan, SOUND BY VINYL, figge and 1 other 4 Quote
Azur Posted February 11 Posted February 11 5 hours ago, byZan said: Var är alla våra kompisar från västkusten undrar jag? Vi stockholmare åker ju ner titt som tätt känns det som. Vi har inget som suktar här i stan, inte ens en veranda marinerad korv lockar! Tur att det snart är mässa i München så man får ett gott skratt åt göteborgsskämten Nå väl! Det kommer nog en del rapporter och bilder i denna tråd så, så håll ut alla ni som inte har möjlighet att närvara. /byZan Kan ha något att göra med Sportlov. Vi är väldigt sportiga på Västkusten..😉 Josaa and byZan 2 Quote
bigblue Posted February 11 Posted February 11 2 hours ago, Azur said: Kan ha något att göra med Sportlov. Vi är väldigt sportiga på Västkusten..😉 Dessutom går spårvagnarna inte hela vägen till T-centralen (ännu) 😂. figge, Josaa, Sammy and 3 others 6 Quote
Terminator Posted February 12 Posted February 12 On 2025-02-11 at 11:26, Daniel said: Hur får vi ordning på ström, streaming och störningar? Vi tittar närmare på musikens råvara - ström samt ser vad minskade störningar på jorden kan göra. Självklart har vi med oss kablar från Nordost. Denna gången den nya instegserien i Nordost musikaliska värld. Leif 3. Ordmärkaren i mig undrar vad det innebär att QKore6 är en artificiell jordningslåda? Daniel 1 Quote
Daniel Posted February 13 Posted February 13 15 hours ago, Terminator said: Ordmärkaren i mig undrar vad det innebär att QKore6 är en artificiell jordningslåda? Du har rätt Artificiell jord borde det stå. Jag drabbades av övertydlighetsoro, eller undertydlighetsoro kanske är riktigare. Terminator 1 Quote
calm Posted February 14 Posted February 14 I morgon brakar det loss med årets hifimässa HEM. Skall bli spännande att se och höra alla system och annat som kommer att presenteras. Nya lokaler också med ett för mig okänt hotell. Förstår att förberedelserna pågår redan nu och hoppas att alla utställare hittar rätt uppställning för bästa möjliga ljudupplevelser. Lycka till! Möjligen kan det komma några ”spionbilder” från förberedelserna. 🤔😛 Perfect sense, P-pan, lindvall and 3 others 5 1 Quote
P-pan Posted February 14 Author Posted February 14 Min del av spionerandet har kommit av sig i år... Dock fulladdad tills imorgon. AlfaGTV, plind and Terminator 2 1 Quote
AlfaGTV Posted February 14 Posted February 14 56 minutes ago, P-pan said: Min del av spionerandet har kommit av sig i år... Dock fulladdad tills imorgon. Som av en händelse!: Quote
P-pan Posted February 14 Author Posted February 14 Fel tillverkare. Kan aldrig bli bra bilder med den LasseJ, Terminator, AlfaGTV and 1 other 2 1 1 Quote
triomio Posted February 14 Posted February 14 27 minutes ago, P-pan said: Fel tillverkare. Kan aldrig bli bra bilder med den Ni är båda ute och cyklar mina gossar. Hasselblad är grejen P-pan and AlfaGTV 2 Quote
Recommended Posts