Engelholm Audio Posted November 2 Posted November 2 För en tid sedan insåg jag mitt intresse i film, tv, konserter men också dokumentärer. Netflix Livet på Jorden och SVTs Jorden är klart sevärda, tex. Att skräddarsy och optimera gör att man kan maximera. 3 identiska fronthögtalare. 12 cm coaxialer i små, portade lådor. Hemmabioförstärkaren högpassfiltrerar dem vilket gör livet drägligt. Och de låter sjukt bra även på musik. Bak sitter det 10 cm fullregistershögtalare i (ännu mindre) små slutna lådor. Såklart HP filtrerade även det. Basen är ett 29 cm element avstämt till ca 25Hz, portad och med 500 watt klass D inkl DSP och mig i fönstret. 😁 Muffin, lindvall, MBP and 3 others 6 Quote
Bebop Posted November 2 Posted November 2 1 hour ago, Engelholm Audio said: Tjusigt handarbete… Quote
Engelholm Audio Posted November 2 Author Posted November 2 57 minutes ago, Richard said: Spännande projekt. Ser fram mot fortsättningen :-) Hade inte tänkt så mkt mer fortsättning. Systemet spelar riktigt bra och skrämde livet ur mig och sonen med Jurasic Part IV igår! Svarar såklart på frågor om nån undrar nått. lindvall 1 Quote
Engelholm Audio Posted November 2 Author Posted November 2 50 minutes ago, Bebop said: Tjusigt handarbete… Tack! Ingen tändsticksask i närheten, så nått för att visa storleken (eller snarare litenheten). En tanke som dykt upp är hur dåligt många färdiga 5.1 system låter! Jag har lite felaktigt trott att det berott på litenheten. Men min uppfattning är att det är bristande kvalitet i komponenter och helhetskonstruktionen. Richard 1 Quote
Engelholm Audio Posted November 2 Author Posted November 2 1 hour ago, Lasse said: Intressant, vad är det för förstärkare du kör med? Pioneer VSX-817 Köpte begagnad. 🙏 Lasse 1 Quote
Recommended Posts