Jump to content

HDMI

Recommended Posts

Hej. Har en Pioneer Blu ray som jag har kopplat in med HDMI från den till min reciver. Men av någon anledning så flickar och flimrar bilden när jag använder det hdmi som ljud och bild. Snälla hjälp mig, det stör mig som fan. Tror inte det är receivern det är fel på, utan TVn isåfall. Är en rätt gammal TV som ska uppdateras. Och så tror jag inte det är revivers heller som är boven i dramat, eftersom det bara verkar hända när jag använder Blu Ray:en. Har bytt kabel på till Blu ray:en från den till recivern en gång och det verkar det som hade löst tills fickrandet och flimret helt plötsligt började nu igen. 

Reciver: Yamaha HTR- 4066

Blu Ray: Pioneer BDP lx 55

Börja med att ta bort allt onödigt i signal-kedjan, dvs koppla LX-55 direkt till TV, samma problem-ish? Byt till en alternativ kabel?

Jag tippar på kabelfel! Om inte handskakning funkar kommer ingen bild att överföras alls (HDMI stödjer krypterad överföring, med allt trams det innebär), men kass bild ingår inte i i konceptet.

25 minutes ago, AlfaGTV said:

Börja med att ta bort allt onödigt i signal-kedjan, dvs koppla LX-55 direkt till TV, samma problem-ish? Byt till en alternativ kabel?

Jag tippar på kabelfel! Om inte handskakning funkar kommer ingen bild att överföras alls (HDMI stödjer krypterad överföring, med allt trams det innebär), men kass bild ingår inte i i konceptet.

Så du menar helt enkelt att jag ska koppla in Blu ray direkt i tv?

20 minutes ago, calle_jr said:

Det är ju två hdmi-utgångar på Pioneer BDP lx 55.

Man gör ofta så på spelare för att kunna separera bild och ljud.

Oftast kan man dedikera en av dem för enbart ljud.

Ja. Tack för hjälpen!