thli72 Posted October 20 Share Posted October 20 Nu kommer en ny 10 serie från Marantz och måste säga att dem ser galet välbyggd ut Men en sak jag kan tycka är lite udda är att streamern LINK 10n också är ett försteg med analoga ingångar och Phono steg. . lite udda när förstärkaren i serien är integrerad och också har phonosteg o analoga ingångar. Sist har man då SACD 10 som är en integrerad spelare. Jag tycker detta är udda då om man köper alla delarna som väl är tanken...phonosteg/analoga ingångar i BÅDE LINK o förstärkaren o DAC i både spelaren i streamern/försteget. . man betalar alltså för massa onödiga saker. ...o varför inget rent slutsteg när man har ett försteg? Men snygga, välbyggda saker för skapliga priser...LINK 10n ser VÄLDIGT intressant ut Marantz™ 10 Series | Experience High Quality Home Audio plind and triomio 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 20 Author Share Posted October 20 Priserna verkar vara: Förstärkaren Model 10: 164.990:- Försteg/DAC/streamer LINK10n: 136.990:- SACD 10: 124.990:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted October 20 Share Posted October 20 Inget slutsteg, låter lite konstigt. Min gissning är att de kanske släpper ett slutsteg lite senare. Vem vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted October 20 Share Posted October 20 3 hours ago, thli72 said: Jag tycker detta är udda Analogvännen kan ju också se det som en möjlighet att få en integrerad förstärkare utan att behöva betala för en massa digitala lösningar. Digitalvännen får ju en dedikerad enhet med dac, streaming, digitala ingångar och ett bättre försteg än i den integrerade förstärkaren enligt deras FAQ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 21 Author Share Posted October 21 15 hours ago, Bebop said: Analogvännen kan ju också se det som en möjlighet att få en integrerad förstärkare utan att behöva betala för en massa digitala lösningar. Digitalvännen får ju en dedikerad enhet med dac, streaming, digitala ingångar och ett bättre försteg än i den integrerade förstärkaren enligt deras FAQ. Jo skall man köpa EN av enheterna är det ju ett stort plus, men dom som köper alla tre får lite "kaka på kaka" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts