Jump to content

Marantz Model 10

thli72

Recommended Posts

Nu kommer en ny 10 serie från Marantz och måste säga att dem ser galet välbyggd ut

Men en sak jag kan tycka är lite udda är att streamern LINK 10n också är ett försteg med analoga ingångar och Phono steg. . lite udda när förstärkaren i serien är integrerad och också har phonosteg o analoga ingångar.

Sist har man då SACD 10 som är en integrerad spelare.

Jag tycker detta är udda då om man köper alla delarna som väl är tanken...phonosteg/analoga ingångar i BÅDE LINK o förstärkaren o DAC i både spelaren i streamern/försteget. . man betalar alltså för massa onödiga saker. ...o varför inget rent slutsteg när man har ett försteg? 

Men snygga, välbyggda saker för skapliga priser...LINK 10n ser VÄLDIGT intressant ut

Marantz™ 10 Series | Experience High Quality Home Audio

SACD10-connectionhelper-desktop_na-min.webp

LINK10n-connectionhelper-desktop_na-min.webp

MODEL_ConnectionHelper_Desktop-min.webp

Image_Collage_1-min.webp

3 hours ago, thli72 said:

Jag tycker detta är udda

Analogvännen kan ju också se det som en möjlighet att få en integrerad förstärkare utan att behöva betala för en massa digitala lösningar. Digitalvännen får ju en dedikerad enhet med dac, streaming, digitala ingångar och ett bättre försteg än i den integrerade förstärkaren enligt deras FAQ. 

15 hours ago, Bebop said:

Analogvännen kan ju också se det som en möjlighet att få en integrerad förstärkare utan att behöva betala för en massa digitala lösningar. Digitalvännen får ju en dedikerad enhet med dac, streaming, digitala ingångar och ett bättre försteg än i den integrerade förstärkaren enligt deras FAQ. 

Jo skall man köpa EN av enheterna är det ju ett stort plus, men dom som köper alla tre får lite "kaka på kaka"