Jump to content

Hemma hos Hifi_Perrra. Äldre bilder.

Recommended Posts

Lite Nostalgi bilder från förr på anläggningar i min ägo, slumpmässigt upplagda :) 

Första bilden. Mina Sonus Faber Guarneri Memento i Red Violin Highgloss, med tillverkningsnr: 1085.

Som jag var ägare till mellan år: 2012-2016. Beställda direkt från Italien av mig via Stylus Audio.

Dessa skulle jag kunna tänka mig vilken dag som helst igen, men kanske inte till vilket pris som helst.

Jag har ingen större koll på, vad dessa kostar i dag efter alla år. Men det var i alla fall en riktigt trevlig högtalare.

Som man borde ha behållit, eller i alla fall ha ställt undan bara, när man var lite trött på dom, istället för att ha bytt in dom.

Bilden är tagen i mitt tv-rum: 2012-06-09. Kl: 16:02.

14 hours ago, Passerati said:

Vilka högtalare flyttade in efter dessa läckra högtalare?

Martin Logan Theos i Zebra Wood som jag beställde från ML i USA via Hifi-Agenten i Skövde och Balance Ljud & Bild i Jönköping. Enda paret i Sverige i den lacken enligt Hifi-Agenten... Först beställde jag i Svart Highgloss, men jag ändrade senare till denna lacken alltså... :)

Jag bytte senare in min ML Theos mot dagens Dynaudio Contour S3.4LE. Nu snart hade jag tänkt mig lite annat. Men det förblir hemligt ett tag till. Men det enda jag kan avslöja är att jag siktar på highend igen när det kommer till högtalare om jag får som jag vill... Sen får vi se för jag hade tänkt mig ett nytt rack osv också, samt nya Entreq Vibb-eaters om den där prislistan kan dyka upp någon gång... Det verkar sega med den lite... :)

Mvh

2011 eller 2012.

Med mina Sonus Faber Cremona M i äkta Lönn. Många lager fanér ihop-pressat under högt tryck likt ett båtskrov och sedan ihoplimmade bitar med en hel del lack utanpå. Beställda nya av mig: 2011-04. Leveranstiden var tre månader ca från Italien.

• Hifi_Perrra changed the title to Hemma hos Hifi_Perrra. Äldre bilder.
10 hours ago, Hifi_Perrra said:

Martin Logan Theos i Zebra Wood som jag beställde från ML i USA via Hifi-Agenten i Skövde och Balance Ljud & Bild i Jönköping. Enda paret i Sverige i den lacken enligt Hifi-Agenten... Först beställde jag i Svart Highgloss, men jag ändrade senare till denna lacken alltså... :)

Varför jag beställde dessa var för att vissa tyckte att dom var dåliga, och jag undrade lite varför... Så jag tänkte mer att jag skickar väl iväg en beställning, så får jag se hur dom är... Hmm... ja, jag kunde ju ha valt en aktiv modell... Men ruggigt häftigt bygge tycker i alla fall jag... Få av ens vänner, som ens har sett en sådan högtalare någonsin. Dom vägde bara 23 kg har jag för mig... Så här i efterhand så borde jag kanske istället låtit beställningen ligga kvar på dom Confidence C1 Platinum som redan låg i varukorgen när jag ändrade till Theos... Men, men... Så är det med det, o nu finns ju inte den serien kvar heller, med just det utseendet... Jag tycker fortfarande att dessa "något" äldre Confidence ser bra mycket bättre ut än dagens... Så lite snöpligt nästan... Då jag enbart handlar på Balance Ljud & Bild samt Hifiklubben i Jönköping oavsett vad jag än köper för hifi...