Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej, och välkomna till mitt nya album för år: 2024-2025. :)

Det är väl meningen att det ska bli lite nytt här inne, men man kommer ändå att känna igen en del sen gammalt...

Fler bilder dyker upp så småningom, så håll ut... 

Ha det fint så länge och ha en fortsatt trevlig kväll! :grin:

Mvh Per / Hifi_Perrra...

• Hifi_Perrra changed the title to Hemma hos Hifi_Perrra: 2024-2025
  • Hifi_Perrra changed the title to Hemma hos Hifi_Perrra. 2024-2025.
Posted

Behöver nog två till senare plus ett par B&W diskanter eventuellt. Tänkte jag skulle gå igenom min hifi där hemma lite... o se om det är något som behöver fixas med så länge tills jag beställer ett par talare senare eventuellt eller hittar något kul...

Posted

Håller fortfarande på o fixar lite. Väntar på nya diskanter + ska eventuellt beställa ett nytt Solid Tech rack: Radius Solo 4 eller Solo 5 i Svart lack med ben i silver, sen väntar jag på prislistan på Entreq Vibb-eaters också, o efter det skulle ett par Klipsch RP-600M II in eventuellt o ett par andra hi-end högtalare + ett par Nordost Purple Flare 2×2m med guld bananer, en Dux Jetson 69 i Svart läder, som hifi fåtölj, o lite annat småpill... Jag försöker bocka av lite. Annars blir det för mycket på en gång... Ska ju ha annat också o inte bara till tv-rummet... :grin:

Posted

2024-10-13. Kl: 16:43 i mitt tv-rum.

Jag byggde ihop två Solid Tech Radius Solo rack istället jag har... Så kan jag bara fixa några snygga hyllplan senare eventuellt om jag vill i Valnöt tex... :)

Posted

Nya Ambilight Oled 55 tummaren på plats. Fyndade den igår den 14/10 på Hifiklubben i Jönköping där den reades ut på hemsidan. Så jag ringde dom o sa att dom skulle packa ner den o reset:a den. Sen var allt klart på ca: 1 timma. Var bara o åka hem o packa upp den helt enkelt! Gick jätte smidigt faktiskt! 3 års garanti dessutom! :grin:

Posted

Blev en ny fåtölj som jag budade hem i förrgår på auktion från Lindlöfs Möbler i Lammhult, 1960-70 tal i Svart läder. Så nu har jag fem stycken fåtöljer och en soffa i denna lägenheten. En Dux Superspider i Svart Kariba 88 läder, en Dux Pernilla 69 + fotpall i Svart Kariba 88 läder, en Le Corbusier LC2 i Brunt läder från år 1986-87 ca. En Bruno Mathsson Karin i Brunt läder, en styck Lindlöfs Möbler AB i Lammhult Fåtölj 1960-70 tal i Svart läder och en Ire Möbler Soffa i Svart läder Made In Skillingaryd / Småland + Soffbordet. Ett Bruno Mathsson Trisuperellips MI 370 i Vit laminat med ben i krom. Samma kromben som på Superspidern. :)

Posted

Beställde ett Solid Tech Top Shelf Kit nu via Balance. Skulle egentligen sätta in en Atacama bänk i sovrummet för jag håller på o bygger en stereo där nu, men jag hittade inte alla hyllplan så jag tog en sektion Solid Tech Radius från tv-rummet och satte ihop den ursprungliga Radius Solo 4 bänken i Svart lack jag har, fast till två hyllplan istället. Jag hittar ej ena skruven till ovanskivan så jag drog iväg en beställning på 4 pcs i svart utförande istället för som förut i silver ;)

Den andra bänken byggde jag om till en Radius Solo 3 och den är i Ek. Ska nog uppgradera skivorna på just den, till nya istället, så det ser nytt ut. Får se om jag tar det just nu, eller något senare :)

• 2 weeks later...