AdamL1641 Posted August 10 Share Posted August 10 Har ett par Pinoeer HPM 300 som knastrar lite smått på de högsta frekvenserna på musik. Kan jag göra något litet för att typ ”åtgärda” det? Och nej, tror inte det är något teknisk fel på de utan det låter mer som att de inte ”orkar” längre typ. Lite synd, då jag faktiskt gillar de fast det är vintage. Kom gärna med tips på vad jag kan göra så att det kanske låter lite klare på de högsta nivåerna i musiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted August 10 Share Posted August 10 Börja med och koppla om högtalarsladdarna bak på förstärkaren och se om felet byter kanal. Testa annan förstärkare om det låter lika illa i båda kanalerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamL1641 Posted August 11 Author Share Posted August 11 8 hours ago, Harryup said: Börja med och koppla om högtalarsladdarna bak på förstärkaren och se om felet byter kanal. Testa annan förstärkare om det låter lika illa i båda kanalerna. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 11 Share Posted August 11 28 minutes ago, AdamL1641 said: ? Knastrar det likadant i vänster som höger högtalare? Om inte, prova att skifta om högtalarkablarna från vänster till höger på förstärkaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted August 11 Share Posted August 11 Knastrar det oavsett vilken källa du spelar från? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts