AlfaGTV Posted July 17, 2024 Posted July 17, 2024 Det är första gången jag hör talas om att en tillverkare hotar med stämning av en "publicist" (hittade inget bättre ord..) för att denne alternativt dragit felaktiga slutsatser/inte konfigurerat rätt/inte delat ljudideal med tillverkaren. https://community.roonlabs.com/t/manufacturer-threatens-lawsuit-over-negative-review/277328/3 Det hela är nog en lektion i hur man INTE skall hantera sin sak via internet. Och jag väljer inte sida, jag tror att det saknas en del initiativ från båda sidor. Men det är oavsett osnyggt och ger en dålig smak i munne. Audionet, Perfect sense and New Order 3 Quote
octavia rs Posted July 17, 2024 Posted July 17, 2024 De är inte första gången i år vad jag sett @AlfaGTV. Högtalar tillverkaren Tekton har hotat med samma efter en "review" på Youtube. Perfect sense 1 Quote
P-pan Posted July 17, 2024 Posted July 17, 2024 Hoppsan, bäst man korrekturläser det man skrivit i testsammanhang då kanske ? Quote
P-pan Posted July 17, 2024 Posted July 17, 2024 Innan man uttalar sig vidare i tråden kanske man ska läsa igenom följande... https://dcs.community/t/goldensound-headphones-com-dcs-an-update/6740 som också finns som länk i tråden Alfagtv hänvisar till här ovan. ... skutan på rätt köl igen får vi hoppas. Quote
AlfaGTV Posted July 17, 2024 Author Posted July 17, 2024 6 hours ago, octavia rs said: Högtalar tillverkaren Tekton Den hade jag ingen koll på, men dCS har funnits i mitt blickfång iaf sedan 2005-2010 när deras Ring-DAC tillämpades i en av Arcams CD-spelare. Jag vet inte vad jag ska tycka, men att blanda in en jurist i det hela var synnerligen korkat. Men, oavsett, jag tycker dCS ändå har "pudlat" som sig bör, men jag vet inte om en dCS Lina-stack till den drabbade "review'ern" kändes som befogat heller. Det blev lite som ett par skedar för mycket dessert... 😎 New Order 1 Quote
Terminator Posted July 17, 2024 Posted July 17, 2024 2 hours ago, AlfaGTV said: men jag vet inte om en dCS Lina-stack till den drabbade "review'ern" kändes som befogat heller. Det blev lite som ett par skedar för mycket dessert... 😎 Jag kan hålla med men samtidigt är de väldigt tydliga med möjligheten att ge bort prylarna till välgörenhet eller någon mer behövande inom hifi-världen så spontant känns det väldigt svårt för honom att behålla dem och ha trovärdighet kvar. AlfaGTV and juha 2 Quote
Recommended Posts