Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det är första gången jag hör talas om att en tillverkare hotar med stämning av en "publicist" (hittade inget bättre ord..) för att denne alternativt dragit felaktiga slutsatser/inte konfigurerat rätt/inte delat ljudideal med tillverkaren.

https://community.roonlabs.com/t/manufacturer-threatens-lawsuit-over-negative-review/277328/3

Det hela är nog en lektion i hur man INTE skall hantera sin sak via internet. Och jag väljer inte sida, jag tror att det saknas en del initiativ från båda sidor. Men det är oavsett osnyggt och ger en dålig smak i munne.

Posted
6 hours ago, octavia rs said:

Högtalar tillverkaren Tekton

Den hade jag ingen koll på, men dCS har funnits i mitt blickfång iaf sedan 2005-2010 när deras Ring-DAC tillämpades i en av Arcams CD-spelare. Jag vet inte vad jag ska tycka, men att blanda in en jurist i det hela var synnerligen korkat.

Men, oavsett, jag tycker dCS ändå har "pudlat" som sig bör, men jag vet inte om en dCS Lina-stack till den drabbade "review'ern" kändes som befogat heller. Det blev lite som ett par skedar för mycket dessert... 😎

Posted
2 hours ago, AlfaGTV said:

men jag vet inte om en dCS Lina-stack till den drabbade "review'ern" kändes som befogat heller. Det blev lite som ett par skedar för mycket dessert... 😎

Jag kan hålla med men samtidigt är de väldigt tydliga med möjligheten att ge bort prylarna till välgörenhet eller någon mer behövande inom hifi-världen så spontant känns det väldigt svårt för honom att behålla dem och ha trovärdighet kvar.