Hans-Tommy Posted July 1 Share Posted July 1 Eftersom jag numera använder optisk pickup så säljer jag min mono pickup tänkt pris med skal 3000 SEK pickup använd mindre än 10 timmar Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Tommy Posted July 1 Author Share Posted July 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Tommy Posted July 1 Author Share Posted July 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
persve Posted August 18 Share Posted August 18 Hej! Per på Tjörn här! Finns den kvar? Bästa häln Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Tommy Posted August 18 Author Share Posted August 18 58 minutes ago, persve said: Hej! Per på Tjörn här! Finns den kvar? Bästa häln Per Hej Per pickup är fortfarande kvar Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
persve Posted August 18 Share Posted August 18 Jag har 2 äldre monopickuper ( Ortofon och EMT) men jag tycker inte att dom spelar så bra. Har funderingar på en Miyajima Zero men den är betydligt dyrare. Vad kan du säga om den? Vilken last ska den ha och passar den på en 10- tums Ortofonarm alt 12- tums? Bästa hälsn Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Tommy Posted August 18 Author Share Posted August 18 23 minutes ago, persve said: Jag har 2 äldre monopickuper ( Ortofon och EMT) men jag tycker inte att dom spelar så bra. Har funderingar på en Miyajima Zero men den är betydligt dyrare. Vad kan du säga om den? Vilken last ska den ha och passar den på en 10- tums Ortofonarm alt 12- tums? Bästa hälsn Per Hej igen jag säljer min pickup för att jag inte har något riaa längre, hade tidigare en förstärkare med inbyggt riaa min nuvarande förstärkare har inte det och eftersom jag numera har en optisk pickup från ds audio med en equaliser från meitner där man inte kan ansluta vanliga pickuper så säljer jag mono pickupen jag har bara använt mono pickupen till min technics 1200 spelare och har inte heller testat andra pickuper, när det gäller last tycker jag du ska kolla med tillverkaren, jag vet inte själv vad som är bäst , sorry tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
persve Posted August 18 Share Posted August 18 ok! Hur tyckte du att den lät? Optisk? Har jag inte hört ännu. Hoppas den finns med på mässan i Göteborg. Jag har 3 spelare och 6 armar och gillar min fieldcoilpickup ( DaVa ) bäst. Vad tror du om arm? Var bor du? Jag bor på Tjörn. Bästa pris + frakt om du bor längre bort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
persve Posted August 18 Share Posted August 18 Vi kanske kan ta det på Messenger om du har det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts