byZan Posted October 30, 2024 Posted October 30, 2024 21 hours ago, Håkan64 said: Det där med subwoofer hade jag ingen direkt koll på i Hifi-sammanhang. Hembio kom och gick rätt fort i mitt liv och då stod där såklart en sub i hörnan, men detta var ju himmelriket. Vilket driv och musikalitet där kom med att addera sub alltså. Helt klart intressant att testa här hemma. Känner igen detta och måste nog testa SW för att idag förstå vad utvecklingen gjort på den fronten och även radera gamla fördomar. Kanske ett projekt för vintern? /byZan Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted October 30, 2024 Author Posted October 30, 2024 7 hours ago, byZan said: Känner igen detta och måste nog testa SW för att idag förstå vad utvecklingen gjort på den fronten och även radera gamla fördomar. Kanske ett projekt för vintern? /byZan Det öppnade upp mellanregistret och toppen på ett sätt som förvånade mig. De två mindre T/7 spelade riktigt fint och tydligen är det lättare att få ihop det med två SW än med en. Jag ska ta hem och prova vid ett tillfälle men först ska tandläkaren få sitt. Kanske billigare med löständer direkt och köpa basar istället. New Order, byZan and calle_jr 1 2 Quote
Håkan64 Posted November 16, 2024 Author Posted November 16, 2024 En bitter gammal gubbe som lägger havregryn i melittafilter är vad som återstår. Halvt dement eller bara lidelsefullt uttråkad? Vädret. Jag skyller på vädret. Varje morgonrunda med taxen möter jag meteorologerna som maniskt berättar att "så här kallt har vi aldrig haft", "så här varmt har vi aldrig haft" och sen direkt över på klimatförändringar som den bästa experten i tv-soffan. Det är liksom inte lönt att försöka säga något utan bara nicka instämmande och hoppas att de har någon att prata med när de kommer hem. Tittade på pilotavsnittet av "Spaning i New York". Slogs direkt av språkbruket. Inget för lätt kränkta individer. I dag tassas det omkring för att inte någon ska ta illa upp. Är man av en annan åsikt som att sommaren -94 eller -91 när jag körde lastbil i tropisk hetta är man en foliehatt som ska bli av med jobbet och be offentligt om ursäkt i varje tillgänglig eller otillgänglig kanal. Det är kanske inte konstigt man är trött och lägger havregrynen i melittafiltret? Finns det inget hopp? Hopalong Cassidy. Igår satt jag på golvet i hifibutiken och lyssnade på hörlurar i diverse prisklasser. Sen studiotiden har jag utvecklat allergi för hörlurar men visst lät det. Som allt annat ballar det snabbt ur. Money is the only issue. Under demoveckorna på hificenter har jag konstaterat att jag hade kunnat leva med det mesta. Inget har låtit kass så att man har velat gå hem och köra topz med borrmaskin. "Var är ungdomarna" kan man få undra. Det känns som ett sektmöte för en pensionärsförening. I måndags tyckte sjukgymnasten att jag skulle testa att jogga. Jag trodde att hon skämtade. Men icke. "Ut och gå i raskt takt och jogga då och då korta bitar", var receptet för veckan. Jippie. Eller nått. Jag ska inte yttra för mycket positivitet i den här texten. Poängen kan gå förlorad. Nä vi kör på att det lördag och att i det gråpissiga novemberlandet kunde jag i alla fall att det var Phil Collins och inte Suzanne Vega i slutklämmen i På Spåret. Jag slipper stå i skamvrån. Idag. Ha det gött. lindvall, MBP, byZan and 5 others 2 6 Quote
ulfsan Posted November 16, 2024 Posted November 16, 2024 Varför lägger du havregryn i melittafilter? undrar en annan gammal gubbe, som alltid går hemifrån två gånger varje gång.... Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted November 16, 2024 Author Posted November 16, 2024 43 minutes ago, ulfsan said: Varför lägger du havregryn i melittafilter? undrar en annan gammal gubbe, som alltid går hemifrån två gånger varje gång.... Jag skulle göra gröt men tänkte på kaffet… 😅 AlfaGTV and ulfsan 2 Quote
calm Posted November 16, 2024 Posted November 16, 2024 2 hours ago, Håkan64 said: Jag skulle göra gröt men tänkte på kaffet… 😅 Kanske inte så långsökt kanske att använda kaffebryggaren lite bredare............. https://www.bokus.com/bok/9789186183790/kaffekokarkokboken/?srsltid=AfmBOoqsTh7J_ldAuyejxqZSjRr5e1HcbU5jI5Ln0-pjGYrtiZpHThyy Här kanske du kan hitta vidare inspiration! Håkan64 and calle_jr 2 Quote
Håkan64 Posted November 16, 2024 Author Posted November 16, 2024 1 minute ago, calm said: Kanske inte så långsökt kanske att använda kaffebryggaren lite bredare............. https://www.bokus.com/bok/9789186183790/kaffekokarkokboken/?srsltid=AfmBOoqsTh7J_ldAuyejxqZSjRr5e1HcbU5jI5Ln0-pjGYrtiZpHThyy Här kanske du kan hitta vidare inspiration! Tillfälligt slut. Kanske lika bra. calm 1 Quote
Terminator Posted November 16, 2024 Posted November 16, 2024 8 hours ago, Håkan64 said: Jag ska inte yttra för mycket positivitet i den här texten. Poängen kan gå förlorad. 😂😂 Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted November 27, 2024 Author Posted November 27, 2024 Smaken är som baken, tänkte jag efter demon med nya Focal Diva Utopia. En vassare diskant har aldrig upplevt. Det ringer fortfarande i mina öron. Den tog över hela ljudbilden. Som väluppfostrad stannade jag kvar och led, annars har onsdagsträffarna hos Hificenter varit roliga men detta var plågsamt deluxe. Det enda positiva är att jag aldrig har tjänat 425.000 på så kort tid. Och efter ett par dagars orolig mage smakade en klassisk porting riktigt fint. 😂 lindvall and Terminator 1 1 Quote
Bebop Posted November 27, 2024 Posted November 27, 2024 1 hour ago, Håkan64 said: har tjänat 425.000 Inkomster är beskattningsbara. Bättre då att spara... 1 hour ago, Håkan64 said: En vassare diskant har aldrig upplevt. Då var det säkert inte högtalaren och dess elektronik utan snarare en dålig lokal eller lyssningsposition. Jag läste recentionen i senaste HiFi News som inte är "rädda" för att sticka ut hakan. De skriver inget om att de skulle vara "vassa" eller "aggressiva". Snarare tvärtom. Hos dig ringer det fortfarande i öronen... Skumt. Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted November 28, 2024 Author Posted November 28, 2024 11 hours ago, Bebop said: Inkomster är beskattningsbara. Bättre då att spara... Då var det säkert inte högtalaren och dess elektronik utan snarare en dålig lokal eller lyssningsposition. Jag läste recentionen i senaste HiFi News som inte är "rädda" för att sticka ut hakan. De skriver inget om att de skulle vara "vassa" eller "aggressiva". Snarare tvärtom. Hos dig ringer det fortfarande i öronen... Skumt. Jag satt i främre raden till vänster om sweetspot men andra som jag snackade med efteråt upplevde också samma. De hade ställt in högtalarna efter den inbyggda dsp:n så jag vet inte om man kan skylla på rummet då? Quote
Håkan64 Posted November 30, 2024 Author Posted November 30, 2024 Dags att julpynta och sätta tomten på plats vid stereon. Säger man egentligen stereo numera? Det låter 70-tal. "Nu kommer ljudet från vänster högtalare...". Sladd säger man i alla fall inte för då går audiofilen i taket, spottar och fräser tillrättavisande. Diskussionen om Focal-diskant-debaclet gick vidare igår vid kaffestugan i butiken. Tydligen satt jag fel. För långt fram. Jag är kanske är för lång som människa. Kanske skulle man inte haft första raden så närma då. Mycket att tänka på när man lyssnar i stereo. He He. Jaja jag har ju själv en utskälld diskant från Audiovector, kanske hjälper det att "sladdarna" kostade mer än högtalarna. Kanske hjälper det att inte tänka så mycket alls. Kanske skulle man inte sålt sin Dirigent 3000. "Nu kommer ljudet från höger högtalare...". Två dagar med taxen hos veterinären. Förstoppning. Hon läser ju tidningen i varje rabatt så det är väl inte så märkligt att det någon gång tar stopp. Nu går hon på tomgång så det blir väl bra det också. Givetvis rekommenderas det svindyr mat. En tunna torrfoder special och nu bjuder vi på en rostfri skopa. Nä, tack. Echo and the Bunnymen lyssnade jag på igår. Det var längesen. Allt är längesen numera. Livet var för längesen. Där i backspegeln ser jag en ung spoling vandra förvirrat omkring. "Nu kommer inte ljudet från vänster högtalare..." Ha en fin lördag på er. Shamrock, figge, LasseJ and 6 others 5 4 Quote
Håkan64 Posted December 5, 2024 Author Posted December 5, 2024 Då var demo-onsdagarna på Hificenter över. Igår fick vi lyssna på Canton Reference 9 (stativ) och golvarna Reference 2. Dessa blev matade med Hifi Rose stärkare och streamers. Två märken jag inte har någon erfarenhet av alls. Canton har jag lyssnat i förbifarten någon gång men det är allt. Det blev en varm och behaglig ljudbild av kombon. Stativarna blev jag sugen på att testa i min lilla lya. Får se om det kommer ett tillfälle. Accuphase och Canton. Ingen aning om hur det kan låta. Är det något jag kan trivas med? Vem vet? Tvåorna lät också väldigt fint. En helt annan prisklass och när vi är uppe i sådana summor finns så mycket annat spännande. Tur man inte har 200k att lägga på högtalare. Jaha, vad ska man nu göra på onsdagskvällarna? Kul att komma ut och träffa folk. Hificenter är ju en knutpunkt för oss som fortfarande bär upp intresset. "Är du en sån audiofil" sa min gamla klasskompis som jag sprang på vid korvaludan. En korv på hemvägen är aldrig fel. Vad svarar man på sånt. In i ett fack ska man på ett eller annat sätt. Där ska man placeras och utvärderas av massan. "Då missade du Bonde igår" sa tanten på morgonrundan. Jag får väl se reprisen. Med mig hem hade jag skivan jag hade beställt: Joel Sarakula - Soft Focus. Skivor som står i "att spela facket" har växt. Jag lyssnar mycket på radio numera. Min Sony ES 770 låter så jäkla bra. Nåja, det känns som festen är slut. Dagen efter sitter man och ser på flaskorna på soffbordet och popcornen som letat sig in under soffan, under kuddar och i fönsterkrukan har någon förfriskad fimpat. Usch. Nästa onsdag. Vad ska jag hitta på? Ha det gott på er... Terminator, calle_jr, P-pan and 5 others 8 Quote
AlfaGTV Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 7 hours ago, Håkan64 said: Vad ska jag hitta på? Jag ser fram emot dina "hemma hos"-reportage, hos medlemmar i audiofil-flocken i din närhet! 😊 P-pan, figge, parsifal and 1 other 4 Quote
Håkan64 Posted December 5, 2024 Author Posted December 5, 2024 1 hour ago, AlfaGTV said: Jag ser fram emot dina "hemma hos"-reportage, hos medlemmar i audiofil-flocken i din närhet! 😊 Det kan bli ett sådant i mellandagarna. deerhunt, AlfaGTV and lindvall 3 Quote
Håkan64 Posted December 7, 2024 Author Posted December 7, 2024 I Jönköping vankas det singelfest på nyår och nu är det akut brist på män. 40-50 män saknas och kvinnorna undrar var alla männen är. Här kommer ett hett tips: Vi finns på hifi-mässor, demokvällar eller ses allmänt hängades i den lokala hifibutiken. Det är där vi är. Så skynda er att ragga upp oss. Ett par veckor till har ni på er innan deadline. Kan någon tipsa Expressens redaktion. För några år sedan hade jag kvinnligt besök men när hon såg min skivsamling försvann hon. "Har du sånt löjligt kvar fortfarande?" Jag kände direkt att vår framtid som ett par blev lagd på historiens altare. En annan visste inte ens vem Miles Davis är. Hon fick inte ens komma på besök. Det finns ju gränser. Det är inte lätt med förhållanden. Kanske bäst att låta bli att tänka på det. Luta sig tillbaka i soffan och läsa en gammal Technics-broschyr från -77. Ha en fin lördag och nu vet ni vad som händer i Jönköping på nyår. deerhunt, Terminator, AlfaGTV and 9 others 3 9 Quote
Muffin Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 5 hours ago, Håkan64 said: I Jönköping vankas det singelfest på nyår och nu är det akut brist på män. 40-50 män saknas och kvinnorna undrar var alla männen är. Här kommer ett hett tips: Vi finns på hifi-mässor, demokvällar eller ses allmänt hängades i den lokala hifibutiken. Det är där vi är. Så skynda er att ragga upp oss. Ett par veckor till har ni på er innan deadline. Kan någon tipsa Expressens redaktion. För några år sedan hade jag kvinnligt besök men när hon såg min skivsamling försvann hon. "Har du sånt löjligt kvar fortfarande?" Jag kände direkt att vår framtid som ett par blev lagd på historiens altare. En annan visste inte ens vem Miles Davis är. Hon fick inte ens komma på besök. Det finns ju gränser. Det är inte lätt med förhållanden. Kanske bäst att låta bli att tänka på det. Luta sig tillbaka i soffan och läsa en gammal Technics-broschyr från -77. Ha en fin lördag och nu vet ni vad som händer i Jönköping på nyår. Testa streaming nästa gång 🫵😄 Funkade för mig. Håkan64 1 Quote
triomio Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 10 minutes ago, Muffin said: Testa streaming nästa gång 🫵😄 Funkade för mig. Antar att det är en fråga om prioritering calle_jr, Håkan64, Muffin and 1 other 4 Quote
calle_jr Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 10 hours ago, Håkan64 said: "Har du sånt löjligt kvar fortfarande?" Du hade nog råkat bjuda hem en kvinnlig John Wick. Allt handlar om yta och man är apatisk inför alla konstformer och -utövning. Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted December 13, 2024 Author Posted December 13, 2024 I måndagskväll satt jag och glodde på Sboostern som står på golvet. Då jag har en ledig hylla i racket så tänkte jag att nu får jag väl ge mig och sätta upp den på hyllan. Trångt och eländigt så klart. När jag ska backa ut trampar jag på högtalarkabeln så pass att terminalerna på högtalaren åker på charter. Vad kan man göra mer än att skratta. Det kunde varit värre och man kan konstatera att banankontakterna på mina C2 är jäkligt tåliga. De blev inte ens böjda. Jag har en teori att gafflarna på mina jumpers hjälpte till. För några år sen sprängde jag diskanterna - det var inte lika kul. Tur man har drulleförsäkring. Polaren skulle städa skivspelaren och hade glömt att nålskyddet var av... dyr historia. Kan man väl säga. Idag är det fredag 13:e och jag tassar fram i lägenheten. Men det är trist att inte kunna spela. Trist och tyst. Högtalaren lär väl vara klar innan jul så jag kan spela tomtelåtar för taxen. Annars funderar jag mest på att köra igång "platsbyggd bokhylla" projektet. Bas av Ikea Eket. Skivsamlingen växer och det gäller att maximera utrymmet. Ja jisses vilka tankar man bär omkring på. Får ta en kaffe först. Kanske kommer jag på en bättre idé. Trevlig helg på er. calle_jr, LasseJ, lindvall and 5 others 8 Quote
byZan Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 51 minutes ago, Håkan64 said: Ja jisses vilka tankar man bär omkring på. Får ta en kaffe först. Kanske kommer jag på en bättre idé. Gillar dina funderingar och du kanske undrar varför? Tankar - Kaffe - Funderingar /byZan Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted December 13, 2024 Author Posted December 13, 2024 10 minutes ago, byZan said: Gillar dina funderingar och du kanske undrar varför? Tankar - Kaffe - Funderingar /byZan Hificenter ringde och sa att nya terminaler är ditsatta. Så nu blir det Tankar-Kaffe-Funderingar -Musik. lindvall and byZan 1 1 Quote
Håkan64 Posted December 19, 2024 Author Posted December 19, 2024 Skånsk vinter. Taxen fick tvingas ut. Inget är så eländigt som att se en tax i regn. Planen var att handla inför julen idag. Känner mig inte direkt upplagd för detta. Jag vill ha snö och minusgrader. Joggade för första gången igår utan att stanna. Fysion tyckte att jag skulle släppa sargen. 6 km och det kändes helt okej fast det var ösregn - igår också. Idag är det 5 år sen morsan ställde skorna. En helt vanlig dag som började som alla andra dagar. Jag har alltid känt en tröst att hon fick lämna livet som hon önskade. Men något sker när en förälder försvinner. En del av en själv somnar in. Jag har nog inte riktigt fattat det än. Händer det något som jag vill dela med mig av så är jag på väg att ringa henne. Slutet av 2019 var brutalt. Så mycket sorg att ta hand om och så toppade morsan detta med att ge sig av. Hoppas jag slipper ett sånt år till. Men vem vet. Nåja. Man kan leka med Darkz när man inte har annat för sig. När hunden har lagt sig och fåtöljen är min är det bäst att snabba på. Rätt som det är sitter hon och glor på mig och undrar hur länge jag ska sitta i "hennes" fåtölj. På skivspelaren snurrade en singel med Smokey Robinson. Daylight and Darkness som är b-sidan. Jag gillar b-sidor. Bortglömda spår. Utfyllnad. Och gillade man dem så blev man snabbt utskrattat på klassfesten. Det svarta fåret som gillar b-sidor. Man fick stå i ett hörn och skämmas. Kom jag fram till något med Darkzen? Så mycket funderingar alltså. Man borde söka hjälp men det är nog kört. Inte många terapeuter som förstår vad Darkz är och varför man köper sånt för sina pengar. Det blir kanske transport till en låst avdelning. Nog bäst att inte skriva mer nu. Paraply. Jäkla fin uppfinning. musicus, lindvall, figge and 7 others 8 2 Quote
lindvall Posted December 19, 2024 Posted December 19, 2024 Ja, den här skånska vintern är inte mycket att hänga i granen, så att säga. Just nu passar ju det talesättet ganska bra. Mörkt hela dagen. Men i morgon lovas sol. Hoppas du hinner ut med taxen under soltimmarna. Håkan64 1 Quote
Håkan64 Posted December 22, 2024 Author Posted December 22, 2024 En snabb titt i kylen och inser att senapen har gått ut genom dörren. Mina "bonnaägg" är slut också. Tre flak ägg slut lagom till jul. Det är väl sånt som kallas planering. Jag kunde fått ett kommunalt jobb vilken dag som helst. En liten burk Brantevik blev inköpt från fiskbilen igår. "Något mer" frågades men inte. Jag sitter själv i år. Självvalt. Ett litet hus fullt med barn, hundar och vuxna som gnäller på läget i världen eller att sillen smakar diskmedel så sitter jag hellre själv. Ja nu drar jag på igen. Går på gränsen så att säga. Sanningen är att min lilla tax har varit kass i ryggen och jag har ingen lust att utmana ödet. Hon hade ju gått helt bananas av glädje men mitt konto klarar inte av fler veterinärkostnader just nu. Lirade en jullåt igår. Tomas Ledin - Genom ett regnigt Europa. (Stulen rakt av Chris Rea- Josephine). Uppesittarkväll i morgon. En årsförbrukning av cornflakes står högst upp på drömvinstlistan. Nu äter jag inte cornflakes men det ska ju kännas så meningslöst som möjligt. Toppar kvällen med stenhårda skumtomtar också. Jippie. Eller nått. Jag fick erbjudandet att låna hem en subbas över helgerna men det får vara. Det här året har varit så mycket analyserande över ljudbilden att det får räcka. Jag pysslar med det jag har. Flyttade över mina Nimbus till Innuos-prylarna från cd:n och la damping plates på. Mest skillnad blir det på nätdelen. Ja alla dessa tweaks som man egentligen aldrig ska börja med. Inte jag i alla fall. God jul på er och glöm inte promenera och få frisk luft mellan måltiderna. lindvall, P-pan, Terminator and 6 others 9 Quote
Håkan64 Posted January 4, 2025 Author Posted January 4, 2025 Då var julen över och inget hemma hos bara korv med mos. Vi skulle höras men ingen ville störas. Man kan rappa om allt när det är kallt. Packa upp och packa ner när ingen ser. Bestämma sig är inte lätt. På korv och mos blir den tjocke inte mätt. Fredagskaffe i butiken. En kund kommer in och funderar på att byta in en Accuphase och mina ögon poppar upp som när man blir stucken på tungan av en geting. Tonåringen i mig är kvar. Väl hemma försöker den vuxne tala mig till rätta. När är det nog "pågajävel". En vän har haft samma prylar i 10 år och är så nöjd. Jag får ringa och be om ett terapisamtal; KAT (Kognitiv Audio Therapy). Min bankman som har en hörselskada kan också funka att prata med om sånt här. Hade jag bott i villa hade jag kunnat skotta snö och sanda uppfarten. Och säkert hade taket behövt läggas om så då hade man väl inte haft stålar till att uppgradera sin hifi. Livet är fullt av uppdrag. Igår var det hyllning av Peter LeMarc på dumburken. Jag tyckte det var sisådär. Säkert mycket bättre på plats. Inte lätt att tolka Lemarc. Vissa artister har ett jäkla stort ego och då kommer text och musik i tredje hand. Efter ett par koppar kaffe vet jag vilken dag det är. Lördag. Ha det gött som Glenn brukar säga. musicus, Terminator, lindvall and 2 others 4 1 Quote
Håkan64 Posted January 10, 2025 Author Posted January 10, 2025 Fredagskväll med taxen. Hon rycker till när jag jublar åt min egen förträfflighet. Jag lyckas sätta en 10 på På Spåret. Hon glor pinsamt på mig och somnar om. Nu har jag släckt teven. Kokat en kopp kaffe till. Till månens sällskap ska sinnet vaggas. Bonny Light Horseman fyller rummet. Sluter ögonen. Jag ser oss gå på stranden. Förälskade mitt i livet. Pussarna smakade färska hallon. Kanske var det smaken på hennes läppglans? Vi såg säkert löjliga ut. Det är längesen men minnena känns nya. Jag känner mig rätt löjlig som tänker på henne. "Låt stå" skrev fröken åt en dikt jag kletat ner på griffeltavlan. "Kärleken är inte målet. Det är resan dit." Och så massa andra ord som säkert lät lika bra, tyckte fröken och gav mig ett MVG. Fjäsk tyckte en klasskompis. Veckan annars då? Jo men visst. Bonny Light Horseman håller på än. En Innuos Pulse har flyttat på Pulse minin och psu:n. Jag har varit sugen på att lyssna på den. Nu har den gått varm ett par timmar. Streama och jag är inget kärlekspar men det är ju en resa dit. Det är hela grejen med att glo på en skärm och se artisterna fladdra förbi. Men. Jaja. Pulsen är verkligen så mycket bättre alltså. Varmare. Större kropp. Men. Jaja. På tisdag packas den ner och minin kopplas in igen. Sen får vi se. Det är "fattiga januari" stod i blaskan men jag har frysen full av hundmat. Ett helt nytt år. Ett par dagar in - som att smaka på en pralin innan man köper asken. Nu sluter jag ögonen. Igen. LasseJ, Vox, byZan and 7 others 10 Quote
Terminator Posted January 10, 2025 Posted January 10, 2025 Underbar text! Och fin igenkänning med På spåret. musicus and Håkan64 2 Quote
Håkan64 Posted January 26, 2025 Author Posted January 26, 2025 Tjena söndag. Svensktoppen maler på radion. Hitsen avverkar varandra. Samma ackord med sjutton låtskrivare på en låt. Lättsmält som snö. Snart ska mellon förstöra ens liv. På akuten tar man in extra personal då chipsätandet och coladrickandet skjuter magbesvären i taket. Så ser det ut. Stoppa mellon. Dåligt för hälsan och själen. Bara "mello" får mig att rysa. Åtminstone kan man väl säga melodifestivalen. Lite som "bea". Bearnaisesås heter det. Nä usch. Man mår skit alltså. "Har du hört den senaste?" Nä låt mig slippa höra "den senaste". Jag har fullt upp med allt gammalt som ska lyssnas på... och då går man ner i källaren och hämtar en LP-låda till för att slänga ner 25 plattor som ska snurra på spelaren. Innan det ska spelas ska det svarta guldet tvättas. Det var bättre förr då plattorna låg utslängda på heltäckningsmattan och katten pissade på omslagen. Det var tider det minsann. Nere i förrådet är det kaos och nu på morgonen sitter jag med träningsvärk av allt röjande. "Vad har jag nu gjort" ekade i skallen och efter ett par kopp kaffe kommer minnet tillbaka; just det jag var ju nere och röjde i förrådet igår. Kroppen är 60 år och musklerna 120. I tisdags var jag på gymmet. I spegeln ser jag ut som en död sill på väg hem från krogen... ensam. Nix nu får jag rycka upp mig och börja tvätta en laddning plattor. Tur man har hund numera. Fin söndag på er. calle_jr, Vox, musicus and 8 others 8 3 Quote
Håkan64 Posted February 8, 2025 Author Posted February 8, 2025 Det ständiga flödet av information fortsätter. Ett frenetiskt kaffedrickande krävs för att "hänga med". Nya tweaks som man enligt reklamen inte kan leva utan. Lika viktigt som föda alltså. Utan den fantastiska jordgrunkan överlever jag inte. Hjärtat slutar slå. Vänner försvinner. Koltrasten sjunger inte in våren. Köp jordgrunkan alltså. Eller dö. Klicka här. Fri frakt. Till elvakaffet diskuteras ögonsjukdomar. Vad kan vara bättre än att dricka kaffe vid elva och lyssna på Radio Hypokondri. I onsdags klev jag in hos tandläkaren efter sju åtta års frånvaro. Alltså min frånvaro inte tandläkaren. Pappret till sedelpressen var redo för domen. Inte ett hål hittade hon. "Vaddå inga hål" hörde jag mig besviket konstatera. "Vill du ha hål?". Nu kallas jag vartannat år. Vad ska man säga? Ta inte ut glädjen i förskott. Annars är det dött på inköpsfronten men det brukar lösa sig bara jan-feb är förbrukade och hunden håller sig frisk. Tack. Nä, jag hade väl inte mer att skriva om. Ville väl bara berätta att jag inte hade några hål. Väldigt viktig information. Nästan lika viktigt som att fota maten eller göra 5 knäböj och få 500 likes på det. Ikväll är det "mello. Igen. Jippie. Ha en fin lördag på er och skit i jordgrunkan ni kan leva utan. AlfaGTV, Shamrock, triomio and 8 others 2 9 Quote
Recommended Posts