P-pan Posted May 20, 2024 Posted May 20, 2024 Eftersom jag vann lottdragningen om att slippa klippa gräsmattan så kunde jag smita på en liten visning till den gångna helgen. Lika varmt väder som dagen innan men varför låta vädret stå ivägen för lite mer hifi Richard, Apexorca, AlfaGTV and 8 others 11 Quote
P-pan Posted May 20, 2024 Author Posted May 20, 2024 Med tanke på att det här inte var någon direkt annonserad tillställning så kanske ordet smygpremier är en lite mer passande beskrivning. Oavsett så hade Stylus Audio fått hem sitt demoexemplar av Gryphon Diablo 333 och eftersom jag ändå var nödgad att svänga förbi Bengans skivaffär nere på stan så... Apexorca, lindvall, Danke and 1 other 4 Quote
AlfaGTV Posted May 20, 2024 Posted May 20, 2024 Fint ska're va! Och efter en stund tycker jag mig skymta en @Daniel som gömmer sig i/bakom racket! Daniel, Danke and P-pan 1 2 Quote
P-pan Posted May 20, 2024 Author Posted May 20, 2024 3 minutes ago, AlfaGTV said: ... tycker jag mig skymta en @Daniel som gömmer sig i/bakom racket! En riktig DDD...Diablo Quote
P-pan Posted May 22, 2024 Author Posted May 22, 2024 Jag har egentligen inte så mycket att delge från den här lyssningen då besöket mestadels lutade åt småsnack och umgänge. Dessutom ska man kanske låta 333:an spela in sig ett tag innan några mer djupgående analyser kommer till sin rätt. Signalkällorna för dagen bestod av streaming + dac via... Vinylavläsaren från Vertere stod kvar på samma plats som senast jag var på besök... Skivborsten verkade också bekant... Och personalen var lika trevliga som vanligt och Daniel var naturligtvis inte iklädd några "horn". Ett litet försiktigt första intryck av Diablo 333 är att den känns kanske lite slankare och öppnare i mellanregistret än den tidigare 300:an ? Ljudminnen brukar ju försvinna bort rätt fort och det var ett tag sedan jag hörde den pensionerade föregångaren. Dock tror jag mig märka att 333:an spelar med större ljudbild... djup, bredd höjd och allt det där. Mycket därför den ger en känsla av slankhet kanske Något annat som var vältränat var basåtergivningen... uj,uj , här verkar det finnas kraft och styranordningar som håller baskonerna på absolut rätta nivå. Men jag får säkert tillfälle att lyssna igen efter en tids inspelning hoppas jag. Ska passa på att nämna att phonoförstärkningen skedde via Gryphons eget inbygda kort i Diablo'n. Dac-modulen hade inte dykt upp än. Josaa, SOUND BY VINYL, byZan and 5 others 8 Quote
P-pan Posted May 26, 2024 Author Posted May 26, 2024 Jag var väl mer eller mindre klar här kanske men eftersom jag har lite fler bilder så får ni stå ut med dessa också. Det är snart dags igen såg jag i event-kalendern. Passa på och lyssna ni som kan för den här uppsättningen låter riktigt bra. Med lite tur hinner lotto-raden slå in eller kanske sommar-rean infinner sig lite tidigare i år Jag hoppas åter på ledigt från trädgårdsarbetet så med lite tur ses vi kanske hos Stylus den första juni efter kl 12:00. Danke, Richard, Shift hifi and 8 others 9 2 Quote
P-pan Posted June 1, 2024 Author Posted June 1, 2024 Turen höll i sig, inget trädgårdsarbete idag heller ... figge, Terminator, Josaa and 5 others 3 5 Quote
P-pan Posted June 1, 2024 Author Posted June 1, 2024 7 minutes ago, figge said: Inte maran heller?😅 Nä, den har jag sprungit klart. Jag var ett för dåligt ämne helt enkelt. Terminator 1 Quote
P-pan Posted June 1, 2024 Author Posted June 1, 2024 Det var lite annan uppställning denna demo. Yg Summit tog plats i stället för Vantage, tror jag det var senast ? Vertere hade fått lämna till förmån för Brinkmann Taurus apterad med en Lyra Atlas. Josaa, bigblue, Danke and 6 others 9 Quote
P-pan Posted June 1, 2024 Author Posted June 1, 2024 Den där bänken från Beaudioful växer sig snyggare och snyggare för varje gång jag ser den. Dock kostar den en bra slant skulle jag tro. Smart med olika benlängder för att säkerställa hyllhöjder efter behov. Färger och träslag verkar finnas i ett stort varierat antal. bigblue, HansW, Daniel and 5 others 8 Quote
calle_jr Posted June 3, 2024 Posted June 3, 2024 On 2024-06-01 at 20:59, P-pan said: Den där bänken från Beaudioful växer sig snyggare och snyggare för varje gång jag ser den. Ja, men jag undrar om Beaudioful har studerat laterala egenmoder för översta hyllplanet, där man ofta ställer en skivspelare och f0 bör ligga över ca 11Hz. LPL 1 Quote
Daniel Posted June 3, 2024 Posted June 3, 2024 3 hours ago, calle_jr said: Ja, men jag undrar om Beaudioful har studerat laterala egenmoder för översta hyllplanet, där man ofta ställer en skivspelare och f0 bör ligga över ca 11Hz. Hyllplanen kan fås med underliggande spännanordningar. Där man kan spänna hela hyllplanet. Tror dock inte att de lever upp till de mest extrema vibrationskraven. Det är Rack som framförallt är snygga, men som dessutom låter bra. LPL, Josaa, P-pan and 2 others 5 Quote
P-pan Posted June 3, 2024 Author Posted June 3, 2024 Dagen till ära, förutom att behöva slåss med alla löpare på stan, så var det väldigt varmt I lokalen där Stylus huserar. Svalkande dryck fanns som tur var att tillgå men Diablon eldade på och sommarvärmen tog hand om resten... Det var ju inte så man satt och frös s.a.s. Daniel, plind, calle_jr and 4 others 7 Quote
Recommended Posts