P-pan Posted May 9, 2024 Posted May 9, 2024 40 minutes ago, Daniel said: Och här är bilden på Jay som filmar Apollo. 😃 Snart i ett demorum nära mig ? Quote
lindome Posted May 10, 2024 Author Posted May 10, 2024 Nagra ställer oftast ut tillsammans med Wilson högtalare, men i år står det ett par stora Stenheim burkar där istället. Inget fel med det vill jag påstå. Det lät mycket bra både från band och vinyl. Vet inte om det var egna subbar eller möjligen Rel i hörnen. ishoot, lindvall, P-pan and 4 others 7 Quote
secanbj Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 Wolf Von Langa rummet har vi varit i några ggr. Luftigt och lättsamt triomio, lindvall, calle_jr and 2 others 5 Quote
lindome Posted May 10, 2024 Author Posted May 10, 2024 Nästa rum med högtalare från von Langa, låter fantastiskt här oxå med elektronik från Phasemation. Vinyl spelas av den ascoola Yuki AP-01 Shift hifi, lindvall, SOUND BY VINYL and 9 others 12 Quote
lindome Posted May 10, 2024 Author Posted May 10, 2024 Nästa rum som överraskar positivt är Avalon. Rörelektronik från Doshi Audio och rullbandspelare Studer A810. Aldrig hört Avalon så bra Shamrock, calle_jr, triomio and 9 others 12 Quote
secanbj Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 Magicorummet såg trevligt ut men tyvärr var musikvalet inte i min smak Case, lindvall, SeqPro1 and 5 others 8 Quote
calm Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 8 minutes ago, secanbj said: Magicorummet såg trevligt ut men tyvärr var musikvalet inte i min smak Pilium känner jag igen förstås, men vilka var de andra burkarna på elektroniksidan? Konstigt nog ingen vinylrigg eller bandare? Calm Quote
secanbj Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 I Gryphonrummet var det Gryphon all the way. Från skivspelare, försteg, slutsteg och högtalare. skitbra!! Terminator, Govinda, Tyking and 11 others 13 1 Quote
fredrik Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 34 minutes ago, calm said: Pilium känner jag igen förstås, men vilka var de andra burkarna på elektroniksidan? Konstigt nog ingen vinylrigg eller bandare? Jag ser i alla fall en Wadax. Perfect sense and calm 1 1 Quote
secanbj Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 Genomgående ,för min egen del, kan man säga att så fort de törs spela musik å inte tingel tangel så blir det genast roligt och allt som oftast bra. Så och i Sonus Faberrummet. När de till slut lägger på lite svängig musik så blir bra P-pan, calle_jr, triomio and 5 others 8 Quote
LPL Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 44 minutes ago, calm said: men vilka var de andra burkarna på elektroniksidan? Ser ut att vara Antipodes Oladra [https://antipodes.audio/oladra.php] som Streamer och de tre lådorna från Wadax lär vara deras Atlantis Reference DAC [https://wadax.eu/reference/]. Perfect sense, calle_jr and calm 2 1 Quote
lindome Posted May 10, 2024 Author Posted May 10, 2024 Högtalare från Göbel inkl en barbapappa sub spelar kanonbra tillsammans med Pilium elektronik och LP från Kronos. Nina Simone Little girl blue SeqPro1, calm, Case and 8 others 11 Quote
Perfect sense Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 3 hours ago, calm said: Pilium känner jag igen förstås, men vilka var de andra burkarna på elektroniksidan? Konstigt nog ingen vinylrigg eller bandare? Calm Wadax streamer och DAC 👍🏻. calm 1 Quote
octavia rs Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 16 minutes ago, Perfect sense said: Wadax streamer och DAC 👍🏻. De är bara en Wadax DAC med sina 2 separata PSU, servern är en Antipodes Oladra och sen en massa Telos ström och jord produkter. calm 1 Quote
Bebop Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 Tack för era reportage. Kul att följa och jag blir nästan lite avis; inte på hifin utan snarare att få dela stämningen och upplevelsen. Inte minst eftersnacken på krogen. Det är 15 år sedan jag var där senast och det känns lite lockande att ta mig dit nästa år… Quote
thli72 Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 4 hours ago, lindome said: Högtalare från Göbel inkl en barbapappa sub spelar kanonbra tillsammans med Pilium elektronik och LP från Kronos. Med tanke på hur stora jag tror dom slutstegen är måste det vara ett rejält stort element i den subben? Quote
lindome Posted May 11, 2024 Author Posted May 11, 2024 Ett rum som nästan aldrig gör en besviken är Kawero. Så även detta år Pyramidhögtalare ska de va serru Elektronik från Ypsilon, ska kolla lite noggrannare idag… Vi fick bara lyssna digitalt då de hade nåt problem med tonarmen, oavsett så spelar det luftigt o fint med rejäl kropp. calm, SeqPro1, figge and 10 others 13 Quote
lindome Posted May 11, 2024 Author Posted May 11, 2024 Lördag och sista mässdagen för oss. Först lite fotografering o signering med Boris Blank Första rummet för dagen blir Innuos med högtalare från Kroma. Förstärkare från Gryphon o några Stromtank så blir det bra. Det här med digital återgivning börjar minsann ta sig lindvall, Daniel, moul and 9 others 12 Quote
secanbj Posted May 11, 2024 Posted May 11, 2024 Här är en till glad gosse som får en signering Sammy, Shamrock, Apexorca and 8 others 11 Quote
AlfaGTV Posted May 11, 2024 Posted May 11, 2024 Fan va coolt! Apex och Lindome är nu mina idoler! 😂 calle_jr and lindvall 2 Quote
Apexorca Posted May 11, 2024 Posted May 11, 2024 3 minutes ago, AlfaGTV said: Fan va coolt! Apex och Lindome är nu mina idoler! 😂 😂 Jag kan signera något åt dig. figge, P-pan, lindvall and 2 others 1 4 Quote
lindome Posted May 13, 2024 Author Posted May 13, 2024 Hemma igen efter en rolig och intensiv helg i München Stort tack till mina medresenärer @secanbj och @Apexorca. Jag reflekterar lite över de människor som går runt alla fyra dagarna och inser att personligen räcker det alldeles utmärkt med 2 - 2,5 dagar. Man hinner ändå inte se allt och vanemänniska som man är så får vissa rum alltid flera besök medans andra rum inte erhåller samma uppmärksamhet. Känner även att några utställare har samma produkter varje år - inget fel med det eftersom det signalerar en viss kontinuitet o samtidigt kan man då hoppa över de rummen om man redan lyssnat typ förra året.... Detta året blev det även ett par besök i centrala München för shopping och några kalla på Hofbräuhaus. Mycket trevligt och jag kan verkligen rekommendera de centrala delarna av stan. Några rum som var extra bra i år: - Kawero, iofs alltid bra. - Avalon, en härlig återgivning i detta rummet som jag aldrig upplevt Avalon tidigare. - Wolf von Langa, upptäckte dem förra året och det var minst lika bra i år. Fick dessutom grundaren själv som Dj och han langade välvilligt på Grace Jones Use me på LP när vi önskade musik!! - Monitor Audio, här spelade det musik på en hög nivå. Fräcka högtalare som levererade. - Esoteric Audio Research, Quad ESL57 o Denon, som vanligt otroligt avslappnat att lyssna hoe E.A.R. - Gryphon, all in Denmark. Mycket bra! - Soulnote tillsammans med YG - Living Voice Best in class: - Marten, så roligt att höra utvecklingen på deras högtalare genom åren. Här finns detaljer upplösning luftighet attack och botten utan någon som helst vasshet. Extra roligt att Leif blandar musiken väldigt bra. Naturligtvis kan bara en svensk tillverkare välja att spela en svensk låt med något udda text då de flesta gästerna inte förstår språket.... Tack Leif för att du spelade Peps Blodsband - Styr den opp Värt att notera var att koreanen inte var på plats i år, Men det som alltid finns tillgängligt är den fantastiska bayerska maten o ölen... Sparris o schnitzel Kaiserschmarrn Weissbier Gemütlichkeit in Augustiner Biergarten Sammy, plind, Azur and 20 others 23 Quote
MatsT Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 Tack för bevakningen, det har varit kul att följa. lindome 1 Quote
Daniel Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 Och tack från oss för trevligt sällskap på den årliga middagen på Wirtshaus Görreshof. 😀 lindome, Apexorca and secanbj 1 2 Quote
Richard Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 Stort tack för reportaget och alla fantastiska bilder. Quote
secanbj Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 En reflektion är att i de rum som vi tyckte var bäst så spelade man lite mer varierad musik, inte endast en skör röst med pianokomp. Det gjorde det mer intressant att lyssna och visade mer vad uppställningarna klarade. En sista är att vi alla tyckte det fanns mer rullbandsrelaterat 😎 flera som sålde band, flera tillbehör som fanns att köpa och även fler rum som hade rullbandare och spelade ifrån. Å höjdpunkten var så klart när vi alla stod som 10åringar och fick byta några ord med Boris när han signerade våra tapear lindome, P-pan, Apexorca and 5 others 6 2 Quote
Ivery Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 48 minutes ago, secanbj said: En reflektion är att i de rum som vi tyckte var bäst så spelade man lite mer varierad musik Ett YouTube-klipp från Martens rum där det spelades två ”vanliga” låtar. Tusen tack för era bilder och skildringar! Quote
byZan Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 2 hours ago, Richard said: Stort tack för reportaget och alla fantastiska bilder Ja verkligen ett fullödigt reportage😎 Ett stort tack till alla inblandade👍 /byZan Quote
calle_jr Posted May 13, 2024 Posted May 13, 2024 Stort tack @lindome, @secanbj och @Apexorca för att ni delar med er och tänker på oss som inte var med. M.O.C är väl trots allt den maffigaste mässan i världen. Nästa år så jäklar... Apexorca 1 Quote
Recommended Posts