Jump to content

Recommended Posts

Posted
40 minutes ago, Daniel said:

Och här är bilden på Jay som filmar Apollo. 😃

Snart i ett demorum nära mig ?

Posted

Nagra ställer oftast ut tillsammans med Wilson högtalare, men i år står det ett par stora Stenheim burkar där istället.

Inget fel med det vill jag påstå. Det lät mycket bra både från band och vinyl.

Vet inte om det var egna subbar eller möjligen Rel i hörnen.

IMG_6023.thumb.jpeg.673e80c533e6b94498b451e144b3dfc5.jpeg

Posted
8 minutes ago, secanbj said:

Magicorummet såg trevligt ut men tyvärr  var musikvalet inte i min smak

IMG_2378.jpeg

Pilium känner jag igen förstås, men vilka var de andra burkarna på elektroniksidan? Konstigt nog ingen vinylrigg eller bandare?

Calm

Posted
16 minutes ago, Perfect sense said:

Wadax streamer och DAC 👍🏻.

De är bara en Wadax DAC med sina 2 separata PSU, servern är en Antipodes Oladra och sen en massa Telos ström och jord produkter.

Posted

Tack för era reportage. Kul att följa och jag blir nästan lite avis; inte på hifin utan snarare att få dela stämningen och upplevelsen. Inte minst eftersnacken på krogen. Det är 15 år sedan jag var där senast och det känns lite lockande att ta mig dit nästa år…

Posted
4 hours ago, lindome said:

Högtalare från Göbel inkl en barbapappa sub spelar kanonbra tillsammans med Pilium elektronik och LP från Kronos.

Med tanke på hur stora jag tror dom slutstegen är måste det vara ett rejält stort element i den subben? 

Posted

Ett rum som nästan aldrig gör en besviken är Kawero. Så även detta år:grin:

Pyramidhögtalare ska de va serru:sunglasses:

Elektronik från Ypsilon, ska kolla lite noggrannare idag…

Vi fick bara lyssna digitalt då de hade nåt problem med tonarmen, oavsett så spelar det luftigt o fint med rejäl kropp.

IMG_6037.thumb.jpeg.64fa671aa58cd4343f163e52d59c3437.jpeg

Posted

Lördag och sista mässdagen för oss.

Först lite fotografering o signering med Boris Blank:sunglasses:

IMG_6062.thumb.jpeg.56b6bb3791bef9518cb7ed62e2765c1c.jpeg

Första rummet för dagen blir Innuos med högtalare från Kroma.

Förstärkare från Gryphon o några Stromtank så blir det bra.

Det här med digital återgivning börjar minsann ta sig:thumbsup:

IMG_6063.thumb.jpeg.5ae5949ef44be972adb367c184b3b839.jpeg

Posted

Hemma igen efter en rolig och intensiv helg i München:cool: Stort tack till mina medresenärer @secanbj och @Apexorca.

Jag reflekterar lite över de människor som går runt alla fyra dagarna och inser att personligen räcker det alldeles utmärkt med 2 - 2,5 dagar. Man hinner ändå inte se allt och vanemänniska som man är så får vissa rum alltid flera besök medans andra rum inte erhåller samma uppmärksamhet.

Känner även att några utställare har samma produkter varje år - inget fel med det eftersom det signalerar en viss kontinuitet o samtidigt kan man då hoppa över de rummen om man redan lyssnat typ förra året....

Detta året blev det även ett par besök i centrala München för shopping och några kalla på Hofbräuhaus. Mycket trevligt och jag kan verkligen rekommendera de centrala delarna av stan.

Några rum som var extra bra i år:

- Kawero, iofs alltid bra.

- Avalon, en härlig återgivning i detta rummet som jag aldrig upplevt Avalon tidigare.

- Wolf von Langa, upptäckte dem förra året och det var minst lika bra i år. Fick dessutom grundaren själv som Dj och han langade välvilligt på Grace Jones Use me på LP när vi önskade musik!!

- Monitor Audio, här spelade det musik på en hög nivå. Fräcka högtalare som levererade.

- Esoteric Audio Research, Quad ESL57 o Denon, som vanligt otroligt avslappnat att lyssna hoe E.A.R.

- Gryphon, all in Denmark. Mycket bra!

- Soulnote tillsammans med YG

- Living Voice

Best in class: 

- Marten, så roligt att höra utvecklingen på deras högtalare genom åren. Här finns detaljer upplösning luftighet attack och botten utan någon som helst vasshet. Extra roligt att Leif blandar musiken väldigt bra. Naturligtvis kan bara en svensk tillverkare välja att spela en svensk låt med något udda text då de flesta gästerna inte förstår språket.... Tack Leif för att du spelade Peps Blodsband - Styr den opp:foldedhands::grin:

Värt att notera var att koreanen inte var på plats i år, Men det som alltid finns tillgängligt är den fantastiska bayerska maten o ölen...

Sparris o schnitzel1.thumb.jpg.d1b2504d226147520dc931dbb6c288d4.jpg

Kaiserschmarrn2.thumb.jpg.8b2d3942b1e7e18954c228ef4f9c85f6.jpg

Weissbier

3.thumb.jpg.6bbb7565400ef07c02a8332fd2e5d72a.jpg

Gemütlichkeit in Augustiner Biergarten

4.thumb.jpg.46f6d835443119189ae75dd43ee9280a.jpg

Posted

En reflektion är att i de rum som vi tyckte var bäst så spelade man lite mer varierad musik, inte endast en skör röst med pianokomp. Det gjorde det mer intressant att lyssna och visade mer vad uppställningarna klarade. En sista är att vi alla tyckte det fanns mer rullbandsrelaterat 😎 flera som sålde band, flera tillbehör som fanns att köpa och även fler rum som hade rullbandare och spelade ifrån. Å höjdpunkten var så klart när vi alla stod som 10åringar och fick byta några ord med Boris när han signerade våra tapear

Posted
2 hours ago, Richard said:

Stort tack för reportaget och alla fantastiska bilder

Ja verkligen ett fullödigt reportage😎

Ett stort tack till alla inblandade👍

/byZan