Engelholm Audio Posted April 18, 2024 Posted April 18, 2024 Viawave, tillverkare av bland de bästa diskanterna, har kämpat sig fram och upp till att snart kunna leverera ordrar. Händelsen skapar ytterligare en förståelse kring krigets hemskheter och hur det påverkar landet, individer och företag. Den plötsliga frånvaron av Viawave skapade effekter i högtalarvärlden...men där vi nu börjar se en ljusning iaf med avseende på elementtillverkningen. <3 Quote
PKS Posted April 18, 2024 Posted April 18, 2024 men företaget är väl fortfarande ryskt och de ändringar de gör är väl för att runda de sanktioner som ligger mot Ryssland? calle_jr 1 Quote
Engelholm Audio Posted April 18, 2024 Author Posted April 18, 2024 Jag har tänkt den tanken också, @PKS . Jag har inte kunnat bekräfta företagets landstillhörighet än (dvs om det är omstartat eller fortsätter som samma). Men i ett tidigare meddelande skrev man att man flyttat nästan allt och bedrev företaget i Finland. PKS 1 Quote
calle_jr Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Viawave behöver bevisa att alla band till Ryssland är klippta. Om de inte tar aktivt avstånd så utgår jag ifrån att de stödjer regimen. Så länge Dmitry Malinovsky är skriven i Ryssland kommer inte jag ägna Viawave ens en tanke. Ivery, Kilgore, Engelholm Audio and 4 others 7 Quote
Engelholm Audio Posted November 18, 2024 Author Posted November 18, 2024 Nästa steg är taget: Viawave Quote We are now a VAT payer in in the European Union. Our VAT number is SK3121734484 Min tolkning, utan att vara expert på området, tyder på att banden (!) är klippta till Ryssland. plind 1 Quote
Recommended Posts