Hans-Tommy Posted April 16, 2024 Posted April 16, 2024 Jag har skaffat en ny equalizer till min DS audio E1 pickup, bytt ut den medföljande equalizern mot Meitners motsvarande, precis fått den men skillnaden är fundamental . Jag har fått en ny skivsamling!! några bilder Tommy Ivery, Shift hifi, calle_jr and 1 other 4 Quote
Hans-Tommy Posted April 16, 2024 Author Posted April 16, 2024 Sammy, Richard, Ivery and 3 others 6 Quote
Hans-Tommy Posted April 16, 2024 Author Posted April 16, 2024 https://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/1779-meitner-audio-ds-eq2-optical-phono-preamplifier https://audioconcept.se/produkt/meitner-ds-eq2/ tommy AlfaGTV 1 Quote
AlfaGTV Posted April 16, 2024 Posted April 16, 2024 1 hour ago, Hans-Tommy said: Jag har fått en ny skivsamling!! Haha! Sånt upplever man gärna! (iaf om skivsamlingen man fått är fräschare!) 🥰 Robban pratade sig varm om denna när jag surrade med honom häromveckan, eftersom han sålt mig mina optiska pryttlar! Men, kul att få höra från nyttjare också! Beskriv gärna vad du upplever? Quote
Vox Posted April 16, 2024 Posted April 16, 2024 Jag planerar att uppdatera till en Meitner Audio DS-EQ2 efter sommaren. Quote
AlfaGTV Posted April 16, 2024 Posted April 16, 2024 1 hour ago, Vox said: Jag planerar att uppdatera till en Meitner Audio DS-EQ2 efter sommaren. Jag tycker du överväger att planera in en resa ett dussin mil norrut, med medhavd equalizer i höst! Jag lovar att ordna övernattning, krubb o "sport-dryck"! Det blir ett spännande rejs tänker jag! Vox and Lasse 2 Quote
Vox Posted April 16, 2024 Posted April 16, 2024 1 hour ago, AlfaGTV said: Jag tycker du överväger att planera in en resa ett dussin mil norrut, med medhavd equalizer i höst! Jag lovar att ordna övernattning, krubb o "sport-dryck"! Det blir ett spännande rejs tänker jag! Tack för inbjudan. Vi återkommer till detta i höst. 🍂 AlfaGTV 1 Quote
Hans-Tommy Posted April 16, 2024 Author Posted April 16, 2024 3 hours ago, AlfaGTV said: Haha! Sånt upplever man gärna! (iaf om skivsamlingen man fått är fräschare!) 🥰 Robban pratade sig varm om denna när jag surrade med honom häromveckan, eftersom han sålt mig mina optiska pryttlar! Men, kul att få höra från nyttjare också! Beskriv gärna vad du upplever? Återkommer när jag lyssnat mer första intryck: mera dynamiskt ,tystare bakgrund , bättre separation ”bättre roligt att lyssna ” putsade fönster ” tommy Shift hifi and AlfaGTV 2 Quote
Linkan Posted April 18, 2024 Posted April 18, 2024 Blev nog ett impulsköp av en Meitner igår Kommer troligen nästa vecka och väntan är olidlig figge, AlfaGTV and Vox 2 1 Quote
Hans-Tommy Posted April 19, 2024 Author Posted April 19, 2024 21 hours ago, Linkan said: Blev nog ett impulsköp av en Meitner igår Kommer troligen nästa vecka och väntan är olidlig Jag tror inte du kommer bli besviken !!!! Quote
Linkan Posted April 26, 2024 Posted April 26, 2024 Nu är Meitnern hämtad och det känns väldigt lovande även om jag bara hunnit lyssna på några få lp ännu. Initialt känns den klart mer upplöst, tystare och lite större och mer definierad ljudbild. Shift hifi, Ivery and AlfaGTV 3 Quote
Hans-Tommy Posted April 26, 2024 Author Posted April 26, 2024 18 minutes ago, Linkan said: Nu är Meitnern hämtad och det känns väldigt lovande även om jag bara hunnit lyssna på några få lp ännu. Initialt känns den klart mer upplöst, tystare och lite större och mer definierad ljudbild. Kul att du fått din Meitner, jag håller på att lyssna igenom mina skivor och har samma upplevelse hör mera med större ljudbild Tycker equalizern är fantastisk tommy Vox, AlfaGTV, Linkan and 1 other 4 Quote
AlfaGTV Posted April 27, 2024 Posted April 27, 2024 @Hans-Tommy, du kör med DS-E1 puppan? Och @Linkan med DS-002? Ni är nöjda med Meitner equalizern förstår jag, men den är väl lite dyrare än DS-1/DS-2 equalizer'arna också, runt 60Tkr? Quote
Hans-Tommy Posted April 27, 2024 Author Posted April 27, 2024 On 2024-04-27 at 17:06, AlfaGTV said: @Hans-Tommy, du kör med DS-E1 puppan? Och @Linkan med DS-002? Ni är nöjda med Meitner equalizern förstår jag, men den är väl lite dyrare än DS-1/DS-2 equalizer'arna också, runt 60Tkr? E1 equalizer kostar ca 15000 och 003 kostar ca 43000 meitner 61000 priserna finns på audioconcepts hemsida jag har en länk i ett av mina inlägg tommy AlfaGTV 1 Quote
Hans-Tommy Posted June 27, 2024 Author Posted June 27, 2024 Jag blev så imponerad av Meitners eq att jag var tvungen att byta pickup tommy Quote
Linkan Posted June 27, 2024 Posted June 27, 2024 Nice, likadan kombo som jag kör på och jag är väldigt nöjd. Upplever du stor skillnad med nya PU:n? Skulle vara kul att få höra W3 och Meitner tillsammans. Quote
AlfaGTV Posted June 27, 2024 Posted June 27, 2024 42 minutes ago, Linkan said: Nice, likadan kombo som jag kör på och jag är väldigt nöjd. Upplever du stor skillnad med nya PU:n? Skulle vara kul att få höra W3 och Meitner tillsammans. Då får du väl planera in en liten resa norrut då? Ta din Meitner under armen så knåpar vi ihop lite käk o lyssning! 😁 figge 1 Quote
Hans-Tommy Posted June 27, 2024 Author Posted June 27, 2024 1 hour ago, Linkan said: Nice, likadan kombo som jag kör på och jag är väldigt nöjd. Upplever du stor skillnad med nya PU:n? Skulle vara kul att få höra W3 och Meitner tillsammans. Skillnaden var större än jag trodde,ännu tystare bakgrund, större ljudbild, bättre fokus, mera dynamisk samtidigt som lugnare med bättre separation ett stort lyft, en väldigt svårslagen combo tror jag Robert på AC sa att det är större skillnad mellan E1 och ”003” än mellan 003 och W3 jag var nere på AC och lånade en annan sak från DS audio ska prova ikväll Tommy Ivery, Shift hifi and AlfaGTV 3 Quote
Hans-Tommy Posted June 28, 2024 Author Posted June 28, 2024 16 hours ago, Linkan said: Nice, likadan kombo som jag kör på och jag är väldigt nöjd. Upplever du stor skillnad med nya PU:n? Skulle vara kul att få höra W3 och Meitner tillsammans. Jag tycker man ska prova ds audio pH 001 kabeln innan W3, kabeln är riktigt bra passar bra ihop med Meitner eq och 003, åtminstone hemma hos mig Tommy Quote
Vox Posted June 28, 2024 Posted June 28, 2024 Den skulle jag vilja testa, men jag har fast ”vinylkabel” på min skivspelare. Quote
Recommended Posts